מסכמת תקופה

שיחה עם מאפרת בתחילתת דרכה  הזכירה לי השבוע כמה כוח דרוש על מנת להצליח.
כמה אמונה ומשמעת עצמית דרושים לנו על מנת לא להתיאש.
אני מאלו שהתחילו מאפס, ממש מאפס.
סיימתי צבא וניצלתי את הפיקדון הצבאי כדי ללכת ללמוד איפור.
היה לי ברור שזו ההזדמנות היחידה שלי לעשות משהו שאני אוהבת ושאין מצב שאני אצא מהקורס ופשוט אשב בבית.
אלא שהייתי אנונימית לחלוטין, עוד אחת שגרה בעיר דרומית לא מפותחת וחולמת על הפקות וטלויזיה.
אז החלה מסכת בניית תיק העבודות וההתמודדות עם צלמים בעלי אגו מטורף שביקשו הון כסף.
מיותר לציין שלא ראו ממני שקל,הגישה שלי הייתה "לא מכניסה כסף… לא מוציאה"
בנוסף עושקים אותך בכל חנות איפור ואת שעדיין מתפתה קונה בלי סוף.
למזלי היה לי מספיק שכל להחליט שאני לא קונה דבר בעת הקורס פרט לערכה שרכשתי בתחילת הלימודים
ורק לאחר הקורס כשכבר הפכתי לנבונה יותר רכשתי פה ושם מוצרים משלימים שהייתי זקוקה להם.
לצערי רוב המאפרות המתחילות קונות בלי סוף מבלי לדעת בכלל מה לעשות עם מה שכבר ברשותן.

אני מאלה שהלכו עם הדרך שלהן לבד ובמהלך השנים נתקלתי בכל מיני תגובות החל מ "את לא נראית מאפרת, את נראית חכמה" וכלה ב "נו בטח…אשקלונית". זה מדהים אותי כל פעם מחדש לגלות כמה סטראוטיפים מלווים את תחום האיפור.
איך נראית מאפרת ? רוב המאפרות שאני מכירה בכלל לא מתאפרות או שומרות על המראה הכי טבעי, בדיוק כמוני ומה הקשר לאזור מגורים? אם הייתי גרה ברמת גן אז לא יכולתי להיות מאפרת ? הרי שגם שם יש מספר לא מבוטל של מאפרות.

אותה מאפרת מתחילה שאלה אותי איך עשיתי את זה, שאלה שלי נראתה קצת מוזרה כי התשובה עליה הייתה "פשוט עשיתי!!!"
אבל עכשיו כשאני חושבת על זה אני נדהמת לגלות את כל מה שעברתי.

ניצול בהפקות חינמיות , סכסוכים עם בעלי אגו כאלה ואחרים, מלחמת אמונה בכל יום עם עצמי ועם העולם, צרות עין של בני משפחה ומכרים
נסיון ליצור שם מבלי לחרב את מי שאני ולהפוך למפלצת אגו בעצמי.
אני זוכרת איך ישבתי עם מחברת ורשמתי לי את כל אותם דברים שאני חולמת לעשות:
לבנות תיק עבודות
לאפר בסרט סטודנטים

לאפר בסרט לטלויזיה
לאפר לוידאו קליפ
עבודה למגזין לאישה
כלות
לעבוד עם סלבס
אפקטים מיוחדים
סדרת טלויזיה
לבנות אתר
ועוד ועוד חלומות

ולאט לאט עם הזמן שמתי לב שאני יכולה למחוק כל דבר ודבר מהרשימה הזו,
הרשימה עם השנים גדלה ומתפתחת ויש לי עוד תכניות גדולות שאני עוד מקווה להגשים.

הרבה שואלים אותי אם בכלל שווה ללכת ללמוד איפור, תמיד התשובה שלי היא "כן, בטח !! " אלא שה "בטח" הזה מלווה בכמה השגות.
בסופו של דבר זה לא משנה מה לומדים אלא מה עושים עם הידע שרכשנו.
ואני , אני נלחמתי לאורך כל הדרך על החלום שלי, נלחמתי כדי להיות מאפרת.

אז לכל אלו ששואלות אם זה כדאי התשובה האמיתית היא "רק אם את מוכנה להילחם על זה "

אז מה בכל זאת הייתי ממליצה לכל אותן סטודנטיות לאיפור?
1. לחלום ובגדול כי הכל בהישג יד
2. להילחם !! אין דרך אחרת להגדיר את זה. גם כשחברים יגידו לך שזה בזבוז זמן, גם כשהמשפחה תגיד לך למצוא עבודה נורמאלית אל תוותרי.
3. היי פרקטית : רשמי אילו דברים את צריכה לעשות על מנת להגשים את החלום שלך ועשי זאת צעד צעד, אל תמהרי זה לוקח זמן.
4. התרחקי מלכלוך, תעשיית האופנה והטלוויזה בארץ ובעולם מלווה בהרבה לכלוך, שמרי על היושר הפנימי שלך ותראי שזה משתלם.
5. אל תתביישי לשאול אנשי מקצוע מנוסים ממך שאלות , אמנם לא הרבה יסכימו לעזור אבל אלו שכן יתנו לך כוח מעין כמוהו.
6. ידע זה כוח ואי אפשר לקחת אותו ממך, הקפידי ללמוד כל הזמן טכניקות חדשות, הכירי מוצרים וטרנדים, הכירי היטב את התחום אליו את נכנסת.
7. שמרי על הכסף שלך, מאד קל להתפתות לקניות מיותרות והשקעות חסרות טעם אצל צלמים מפורסמים שלא יצא מהם דבר.
8. אל תמהרי, אין קיצורי דרך !! צרי תיק עבודות ראוי , בני קשרים עם אנשי מקצוע אחרים וצרי לעצמך שם מי שממהרת ומיד פותחת עסק לרוב מתרסקת.

כמעט שעבר לו עשור מאז לימודי האיפור שלי ועדיין בכל פעם שאני מרימה מברשת אני מתמלאת שמחה והתרגשות. יש משהו בחדוות היצירה הזו שמשמח אותי וגורם לי אושר צרוף, אושר מעצם הידיעה שהגעתי לכאן ללא כל עזרה, הגעתי לכאן לבד!
מאפס, עברתי ועוד אעבור אי אילו מכשולים. המדהים הוא שאני מקבלת כסף בשביל לעשות את מה שאני הכי אוהבת לעשות בעולם ואין דבר נפלא מזה.

מחשבה אחת על “מסכמת תקופה

להשאיר תגובה

