" עושה רוח " – איפור באייר בראש

לא הרבה יודעים אבל האייר בראש ( AIR BRUSH ) אותו מכשיר המשתמש באוויר דחוס לריסוס עדין של צבע נוצר בעולם התעשייתי לציור וצביעת מכוניות וכבש את עולם היופי. כשאולפני MGM צילמו את הסרט "בן חור " בשנת 1959 חיפשו פתרון יצירתי לצביעת אלפי ניצבים במייקאפים שונים וכך נכנס האייר בראש לתחום האיפור. כיום משתמשים בו על מנת ליצור איפור מורכב במיוחד, אפקטים מיוחדים, ציורי גוף, קישוטי ציפורנים מרהיבים, שיזוף בהתזה ועוד.

אני אהיה גלוייה איתכם, אני אישית מאד מחוברת לטכניקות הישנות והמסורתיות. משהו בנגיעת האצבע ומשיכת המכחול קסום בעיני ולכן כאשר צפיתי בהדגמה על שיטת האיפור החדשה לא הייתי בטוחה שגם אני אוכל להשיג את אותן תוצאות. יחד עם זאת,  לא יכולתי לסרב לאפשרויות שהשיטה מעניקה.

אז תכירו את מכשיר האייר בראש שלי שהגיע לו דרך חבר בחו"ל ECLIPSE-HP CS היישר מחברת IWATA

בשלושת השיעורים הראשונים הרגשתי מעט תסכול, לא הבנתי איך מכשיר המתכת הקר הזה קשור לחום ולאינטימיות שבאיפור. לעיתים אפילו הרגשתי כמו בשיעורי הנשק בצבא, במיוחד בשיעור פירוק והרכבה.
ועל כן כצעד ראשון וחסר תקדים הענקתי למכשיר האייר בראש שלי שם, ג'וני שמו.
כן אני יודעת זה נשמע מצחיק אבל מאז הפכנו להיות חברים טובים וג'וני מלווה אותי לכל הפקה.
שלב התרגול הראשוני הרגיש לי קצת כמו בכיתה א', קיבלנו דפי עבודה נדרשנו למלא עיגולים, להדגיש קוים ולערבב צבעים והיד כל הזמן מחפשת מברשת כדי לתקן פה ושם את הטעויות שעל הדף. לאט לאט גיליתי את הפוטנציאל הטמון במכשיר המוזר ורק המחשבה להשתמש בו כבר על אדם אמיתי עוררה בי התרגשות ממש כמו לפי 8 שנים כשלמדתי את יסודות האיפור.

אני זוכרת את הפעם הראשונה שבאמת התמסרתי לטכניקה החדשה ולמדתי לאהוב אותה. ישבה מולי חברה ואני אמורה לתרגל עליה ולרסס עליה צבע פה ושם. ובראש שלי מתנגנת הציניות והסקפטיות הרגילה, "אין מצב שזה יסתיר את הכהות הזו, אני אצטרך להשתמש בבקבוק שלם", כך חשבתי לעצמי, אך למרבה הפתעתי, 3 טיפות, התזה קטנה והכל הוסתר ותוקן ברגע. תאמינו לי יכולתי לערבב לה קונסילרים מהיום עד מחר ולא הייתי מגיעה לאותה רמת כיסוי שג'וני הצליח ליצור. אחרי השיעור הזה כבר לא עניין אותי כלום, רק רציתי לקשקש על כל אחת ולהתאמן בלי סוף.

גילית שאפשר לעשות עם ג'וני הכל, בסיס והצללות, סומק, צלליות ואפילו מסקרה ושפתון, אין גבול למה שניתן לעשות איתו. האייר בראש הפך רשמית למלך תיק האיפור שלי ומבחינתי הייתי מוכנה לזנוח את כל שאר הציוד שלי לטובתו, ממש כפי שאשה בוגדת בבעלה לטובת פילגש צעיר, עדכני ויפה יותר. אך היום חשוב לי להדגיש  כי השיטה שלובה בשיטה המסרותית ואינה מחליפה אותה. אני מקפידה לשלב טכניקות, להוסיף מגע יד ולו בשביל ליצור את הסגנון והחותם האישי שלי. כיום אני מגלה שהאייר בראש הוא עוד מכחול בתיק האיפור שלי, וכמו שלכל מכחול יש את השימוש שלו גם לאייר בראש יש את שלו. ואכן כל אחת מחברותי ללימודים אימצה אותו עבור ביצוע שלב כזה או אחר במלאכת האיפור.

ולסיכום אני אתן לכם להתרשם מחלק מעבודותי בהן השתמשתי באייר בראש

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מחשבה אחת על “" עושה רוח " – איפור באייר בראש

להשאיר תגובה

