רגע של השראה

לפעמים פשוט מדגדג לך בין האצבעות,
יש איזשהו קסם מיוחד בהפקות קטנות כמעט בייתיות, בלי מיליון צלמים ותאורה, רק אתה, הדוגמנית ועוד איזה שני שותפים ליצירה.

בשבוע האחרון לקראת פורים,
חשבתי רבות על השראה, דפדפתי בספרים, מגזינים  שמרתי במהלך השנים ואף בתמונות מהרשת.
האמת היא שאני גם מחזיקה לוח השראה בבית, בלוח הזה יש הכל מבחינתי, כל דבר שאהבתי, תמונה של מוצר איפור יוצא דופן, או סתם אביזר לבית שהצבעים שלו מצאו חם בעיני, כל דבר שמבחינתי יכול להוות נקודת התחלה ליצירה קצת שונה נמצא שם, הנה הוא לפניכם:

את הבוקר התחלתי בקצת חימום ואת האמת שאותו גם לא ממש תיעדתי, העיקר היה לנסות לצאת קצת מהמסגרות, לחשוב על משהו שהוא אחר, משהו עם טוויסט ולא לצייר סתם עוד פרצוף של נמר. את המראה הראשון יצרתי  בהשראת סרטיו האפלים של הבמאי והיוצר טים ברטון. העץ שהיווה שחקן ראשי בגרסה של ברטון לסרט Sleepy Hollow היווה מקור השראה נפלא.

הרבה אנשי מקצוע שהכרתי במהלך השנים נוטים להתבלבל כשזה נוגע להשראה.

גם כאשר יש לך השראה המטרה היא לשאוב ממנה רעיון, ליצור איזשהי אווירה דומה ולא להעתיק את התמונה או את עבודת האיפור שאחר יצר ואכן במראה הבא שיצרנו לא תראו העתק מדוייק של העץ של ברטון או אפילו את אותם צבעים, כאילו רק דגמנו את האוירה של ענפי העץ והעברנו אותם בדרך שלנו.

האמת שמבחינתי תמיד הסתכלתי על השראה כמשהו מתוכנן אלא שבמבט לאחור על תיק העבודות של שלי והופתעתי לגלות שגם אם הייתה השראה מתוכננת היא תמיד קיבלה איזשהו טוויסט עקב השראה ספונטנית שפתאום הגיעה משום מקום.

המראה השני נוצר ממש במקרה כשניסיתי להסיר את צבעי הגוף בעזרת מגבונים. פתאום הבחתי ביופי הלא מתוכנן של הצבע, הספוטניות של כל מריחה ומריחה הזכירה לי יצירת אומנות מבית היוצר של ג'קסון פולוק שתמיד טען שהצבע יוצר בעצמו את היצירה והאומן הוא רק כלי, רק המברשת.
בתמונה : גקסון פולוק בפעולה.

לאט לאט נוצר לו מראה ספק יפה, ספק מלוכלך ואני חייבת לציין שבהתחלה היה לי קשה איתו וממש נלחמתי עם עצמי כדי שאמשיך לעבוד איתו, אני חייבת להודות שהמלחמה הייתה שווה את זה עכשיו זהו אחד המראות האהובים עליי.

הנה המראה הסופי:

גילית עד כמה השראה ספונטית היא קשה למבצע. בניגוד להשראה מתוכננת שבה יש לך חזון ברור , בהשראה ספונטנית את רואה בראשך סגמנטים, פלאשים של תמונות ולא תמיד רואים את התוצאה הסופית בראש. דמיינו לעצמכם וידאו קליפ ללא השיר ברקע שיחבר בין הסצנות השונות,

ממש ככה הרגשתי ואותי זה הטריף כי אני מאלה שאוהבות ללכת על בטוח, לדעת לאיזה כיוון אני צועדת גם אם הוא מטורף לחלוטין, ביצירה שלי כמו בחיים שלי אני אוהבת להיות בשליטה אלא שבאיפור כמו בחיים לפעמים צריך לזרום, לוותר על השליטה ולראות לאן הדרך תוביל אותך.

דוגמנית : הילה הורוביץ.

כתיבת תגובה

