זה לא סומק !!! קוראים לזה סבוריאה

זה לא סוד שאני פולניה בהירה שזוהרת בתאורה אולטרא סגולית.
זה גם לא סוד ששתי דקות בשמש הופכות אותי לאחות התאומה של העגבניה האהובה ביותר על השף אייל שני ואם תשאירו אותי מספיק זמן בחוץ אני מאמינה שגם ממני הוא יוכל להכין שקשוקה.
אלא שהבעיה הכי גדולה שלי היא סבוריאה, כן אני יודעת, נשמע מפחיד אבל זה לא.

סבוריאה או דלקת עור סבוראית היא למעשה הפרשת יתר של בלוטות החלב בעור ומתאפיינת באדמומיות, גרד ולעיתים אף במצבור של תאים מתים, מי אמר קשקשים ולא קיבל 😦  .
מדובר בתופעה מאד שכיחה, לרוב גנטית המחריפה במעבר עונות ובמצבי לחץ.

מאחר וסבוריאה היא נטייה של העור לא ניתן להעלימה אלא רק להפחית במידה ניכרת את תופעות הלוואי המעצבנות הקשורות בה, כבר מגיל צעיר התחלתי לחפש את כל אותם מוצרים מצילי חיים שיקלו את המצב ואכן עורי כיום נראה ומרגיש מצויין.

גם אתם סובלים מסבוריאה ? יש לכם לקוחות שסובולות מסבוריאה ?
החלק הבא יעניין אותכם במיוחד.

לצערי מתוך המגוון העצום של המוצרי הטיפוח והקוסמטיקה היום לא מצאתי יותר מידי מוצרים שמסוגלים להתמודד עם סבוריאה. גם אני וגם אמא שלי סובלות ממנה ועל כן המוצרים שאציג בפניכם הם מוצרים אשר הוכיחו את עצמם על שתינו.

המוצר הראשון והוא לחלוטין גילוי השנה מבחינתי הוא מוצר של חברה שנקראת Kamedis או בעברית "קאמדיס" והוא קרם פנים מסדרת "סבומדיס" :

לפי אתר החברה הסדרה מבוססת על תמציות צמחים בעלות פעילות אנטי-דלקתית (ביניהן רובארב, אגוז עץ הסבון, פורטולקה ואינדיגופרה), היעילות בויסות ההפרשה המוגברת של בלוטות החלב.

אני שכבר ניסיתי הכל ציפיתי להתאכזב אלא שהמוצר הזה הפתיע אותי ברמות שאי אפשר לתאר.
הקרם הירקרק ( מעין ירוק מנטה אפרפר )נספג במהירות הבזק
משאיר את העור קריר, נעים ורגוע. כל תחושת גרד או אדמומיות נעלמים כבר בעת השימוש הראשון. זהו לחלוטין מוצר SOS מבחינתי.

 

העובדה שהוא צמחי ותוצרת הארץ רק משמחים אותי עוד יותר ואני אגלה לכם סוד קטן: הוא מתוק !!!

כן בטעם ! השתמשתי בו כדי לרכך מעט את יובש השפתיים וגיליתי שהוא ממש אבל ממש טעים, יש מצב שזה הרוברב שהוא מכיל, איני יודעת אבל זה נחמד.
ועוד טיפ קטנטן שהתגלה במקרה, הוא מצויין כפריימר למי שסובלת מעור שמן ומסייע במלחמה על עמידות האיפור במהלך היום.
מחיר : עולה בסביבות ה 80 – 90 שקלים אם אני זוכרת נכון לשפורפרת של 70ML אם אתם שואלים אותי שווה כל אגורה !!!

המוצר השני הוא אהובי משכבר הימים אשר זכה לאינספור המלצות ממני והוא קרם הלחות "סבוקלם" של חברת "טטרה-פארם" הישראלית.
על פי החברה קרם לחות זה מרגיע עור אדמומי, מגורה ונוטה להתקלפויות, מכיל תמציות צמחים אוגרי לחות ולכן מעניק לחות לעור שלך באופן הדרגתי ומתמשך ומעודד את המנגנון הטבעי של העור לייצור לחות ולספיחת עודפי השומן (מאזן את הפרשת הסבום).
נספג במהירות ומונע שמנוניות וברק, יעיל להרגעת העור לאחר גילוח ומתאים לעור הפנים העדין של תינוקות וילדים.

ועכשיו בלי כל ה "בלה-בלה" הפרסומי. המוצר הזה פשוט עובד !!
אני לקוחה נאמנה של סדרת "סבוקלם" כבר מעל ל 10 שנים ואיך אומרים הורי הפולנים "סוס מנצח, לא מחליפים" אלא שאחת מתופעות הסבוריאה היא שבשלב כלשהו העור כאילו מפתח עמידות
לקרם בו השתמשת ונדמה כאילו הפסיק לעבוד פתאום.
מה עושים ? מגוונים, אין ברירה. ועל כן יש לי תמיד איזה 3 קרמים קבועים ואני כל כמה חודשים מחליפה בינהם.

המחיר: 80-100 שקלים .
* הערה קטנטונת – אני אמנם אוהבת מאד את המוצר הזה אך יש שהעידו שהריח שלו מפריע להן ועל כן מומלץ בחנות להריח אותו טרם הקניה, סך הכל הקרם הלבן עדין למגע, נספג במהירות ומבצע את הנדרש ממנו.

המוצר הבא אף הוא ממשפחת "טטרה-פארם" והוא אינו קרם לחות אלא ג'ל הרגעה המקל באופן מיידי ומהיר על עור במצוקה.
על פי החברה הג'ל הטבעי מבוסס על ריכוז גבוה במיוחד של צמח האלוה-ברבדנסיס (זן ייחודי של אלוורה), המרגיע את העור הפגוע ומספק לו לחות חיונית. חשוב שיהיה בבית לשימוש במצבי מצוקה של העור ולהקלה מיידית של קילופים ורגישות (למשל מהתפרצות סבוריאה) או עקצוצים, אדמומיות וכוויות (שמש, חום או קור).

תקשיבו, המוצר הזה אינו לשימוש יומיומי ולדעתי הכמות שבשפורפרת קטנה מידי יחד עם זאת מדובר במוצר מנצח שנמצא בתיק האיפור האישי ובמזוודת האיפור המקצועית שלי בתור מוצר חירום.
זהו לחלוטין סוד מקצועי שמלווה אותי מזה שנים כמאפרת.
אמהות של כלות וחתנים מגיעות ביום האירוע אל המאפרת כשהן לחוצות ומתרגשות ולמי שסובלת מסבוריאה הדבר ניכר על עורה ובא לידי ביטוי בהתפרצות סבוריאה חריפה. כמאפרת ג'ל ההרגעה סבוקלם הוא נשק סודי כנגד התופעה.
את הג'ל השקוף מורחים בעדינות על כל הפנים ומחכים משהו כמו רבע שעה , לאחר מכן יש לשטוף את הפנים היטב. הג'ל מרגיע , מקרר ומשפר את מראה העור. לאחר מכן קרם לחות יעודי לסבוריאה ואז ממשיכים בתהליך האיפור.
מחיר: 60-70 שקלים ל 70ML

ומה איתכם ? יש לכם גם איזה מוצר פלא חבוי במגירה ? ספרו לי עליו.

29 מחשבות על “זה לא סומק !!! קוראים לזה סבוריאה

  1. אני סובלת שנים מסבוריאה ואכן כל כמה זמן היא מפתחת עמידות…ההתקפים אצלי באים בד"כ לאחר שמסתיימת תקופה לחוצה, ואז הגוף כאילו "מוציא החוצה" את המתח…
    אני משתמשת כרגע באחד מהשניים ללחות – או קרם יום רימונים של לבידו (אגב גם קרם הלחות שלהם היה לי מצוין) או הפרו מאט של וישיי, וגם הקליניק DDML טוב לי.
    רציתי להמליץ על הסרום רימונים המשקם של לבידו, ששיקם לי בצורה מדהימה את העור לאחר שלפני כשנה היתה לי התקפה מטורפת שלא עברה במשך חודשים…אחרי שכבר הסתיימה העור נשאר מיובש ומצומק. הסרום הזה עולה אמנם 190 ש"ח לפני הנחות אבל די מהר הציל אותי בשימוש בבוקר ובערב. מומלץ!

    איפה ניתן להשיג את הקמדיס? על איזה מוצרים בסדרה את ממליצה? יש בס"פ?

    אהבתי

    • הי רותי, פתאום חשבתי על זה שאנחנו כמו "סופר וומן" מפתחות עמידות.
      כמה תמוהה והזוי העניין 🙂
      את הסירום רימונים של לבידו איני מכירה אבל שמעתי שבאופן כללי מוצרים המכילים תמצית רימונים מאד עוזרים, צריך לבדוק את העניין הזה 🙂

      אני תמיד מתבאסת להשקיע מאות שקלים כי מפתחת עמידות די מהר למוצרים אבל אולי שווה בכל זאת לנסות, מקסימום מעבירים את המוצר הלאה.
      את קאמדיס ניתן למצוא בחלק מהפארמים ובאתר החברה ניתן למצוא רשימה מסודרת של כולם בקישור הבא :
      http://www.kamedis.co.il/branches.asp

      מהסדרה הזו טרם ניסיתי עוד מוצרים, את קרם הלחות קיבלתי מחברה שקיבלה אותו להתנסות ובגלל שהיא יודעת שאני סובלת מאד מסבוריאה הוא העבירה אותו ישירות אליי ומאז תודה לאל העור שלי נראה ממש טוב.

      כרגע יש לי עוד מוצר שלהם שאני צריכה לנסות אבל מוקדם מידי לדבר עליו
      מבטיחה בהמשך לעדכן.

      אהבתי

  2. תודה רבה על הרשומה הזאת. 🙂
    חוץ מהקרם של סבוקלם לא שמעתי על אף מוצר. ינוסו בהקדם.
    באמת לא טוב שאני משתמשת במשחה הסטרואידית הזאת כל כך הרבה. אני פשוט לא מסוגלת לחיות עם הקילופים והגירודים האלה!

    אהבתי

    • אויי יקירתי, יש כל כך הרבה מוצרים היום בשוק לנושא הזה, בטוח שתמצאי משהו מוצלח. הייתה תקופה שהשתמשתי ב"סבועור" של דר' עור והוא עזר אבל פיתחתי עמידות אליו, היום הוא כבר לא עוזר לי.
      והייתה תקופה שהשתמשתי בקרם לחות הכי רגיל של Loire אבל בהתפרצויות הוא לא עזר, רק לתקופות היותר סבירות שלי. אמא שלי שנים השתמשה במוצרים של חברת Roc והייתה מרוצה עד שהיא פיתחה רגישות למוצרים והיום היא משתמשת בקרם על בסיס רימונים של שוורץ. היום כבר יש יותר מודעות.
      את לא לבד, באמת שלא !!!!!

      אגב אם את סובלת עד כדי כך מהתופעה אני מתארת לעמי שאת גם סובלת מאד מקשקשים, שמפו מומלץ הוא דווקא שמפו למנעית קשקשים של DOVE הפתיע אותי
      אבל גם בעניין הזה כדאי כל פעם להחליף ולגוון כי הקרקפת מתרגלת וזה מפסיק להיות יעיל לאחר תקופה.

      אצלי בארון תמיד יש גיבוי של 3 סוגי קרמים ו 3 סוגי שמפו.
      אם תגלי איזה מוצר פלא, את תמיד מוזמנת לידע אותי 🙂

      אהבתי

  3. ממליצה על – Sebocalm Activ – רם לחות טיפולי, נערה צעירה שסבלה מסבוריאה קלה בעיקר בזוויות האף ומעט בגבות טוענת שהוא קסם של מוצר – חברון, לא נותן לחות מספקת ועל כן היא מאזנת עם קרם לחות על בסיס מים בלילה

    אהבתי

    • הי לך , בגדול חשוב לפני שאת מתאפרת להכין את העור כראוי ועל כן כל הקרמים שציינתי לעיל משמשים אותי. מבחינת מוצרי איפור לצערי אין איזשהו מוצר איפור יעודי עור סבוראי ולמעשה הכל הולך. מניסיוני כדאי לבחור מייקאפים שאינם דורשים פידור כגון דאבל וור של אסתי לאודר או קולור סטיי של רבלון וזאת משום שהם מצליחים להסתיר את האדמומיות ופחות מדגישים קשקשת בעור.
      מבחינת סוג העור, הוא נחשב לרגיש וזאת משום שסבוריאה יכולה להתפרץ בכל רגע נתון
      כל מה שצריך הוא מזג אויר משתנה קצת לחץ נפשי.
      להגיד לך שמוצרים מסויימים יכולים לגרום להתפרצות סבוריאה קשה לי ולו בגלל שרגישות משתנה מאדם לאדם והיא אינדיווידואלית. אני אישיתי רגישה לדיור ואין לי בעיה עם אף מוצר אחר אז ככה שאין ממש מדד.

      אהבתי

  4. פינגבק: טעות קלינית והפתרון של קליניק | שחר גפני

    • הי הילה, לא זכיתי לנסות אותו אבל בגדול במקרים של סבוריאה כשהקרם (כל קרם) עובד מורגשת הקלה כבר לאחר יומיים של שימוש.

      אהבתי

  5. פינגבק: כל הטבע הזה ממש עושה טוב לעור שלי | שחר גפני

    • הי דוד, בגדול כל המוצרים שציינתי יכולים להתאים.
      הייתי ממליצה להתייעץ עם רופא עור ולו בשביל לוודא כי אכן מדובר בסבוריאה.
      האמת שבכל הנוגע לעור סבוראי דרושים הרבה ניסיון וטעייה.
      לא כל מוצר שמתאים לי מתאים לאמא שלי ולהיפך.
      זהו מסע קצת מתיש ומעייף וכן לפעמים מוצר הוא נפלא וכעבור כמה חודשים הופך לזוועתי שכן העור מסתגל אליו.
      באתר של סבוקלם ניתן להזמין דוגמיות, התחל שם.
      המלצות נוספות הן על קמאדיס
      ולבידו – סדרת הרימונים

      מקווה שהצלחתי קצת לעזור.

      אהבתי

      • באמת הכי כדאי להתחיל מסבוקלם,
        גם המוצרים שלהם מעולים, ובאמת עוזרים וגם כפי שציינת, הם מחלקים דוגמיות…
        הם דואגים מאוד ללקוחות שלהם, ושירות הלקוחות שלהם אדיב והם תמיד משקיעים.

        אהבתי

  6. שחר היי. נתקלתי באתר במקרה לאחר שלפני מס׳ שבועות אובחנה אצלי סבריאה. רכשתי לאחרונה סבון פנים של סבוקלם וגם את קרם הפנים. תחושה שלי אומרת שהקרם לא עוזר. 20 דקות אחרי שאני מורח את הקרם העור חוזר להיות יבש מגרד ומעקצץ. האם יכול להיות שהקרם לא מתאים לעור הפנים שלי או שזה לוקח זמן?! אני משתמש בו למעלה משבועיים

    אהבתי

    • הי רוברט. ייתכן שפיתחת רגישות למוצר. חשוב להבין סבוריאה טינה יובש אם כי עודף שומן (הפרשת יתר של בלוטת החלב) עליו מתיישבים חיידקים היוצרים את תחושת הגרד והקשקשת. אם אינך מבחין בשיפור סימן שהמוצר לא מתאים. אני יכולה להעיד שאני מחליפה כל כמה שבועות מוצרים בדיוק מהסיבה הזו. העור מפתח רגישות או עמידות ואז כבר אין שיפור. נסה לפנות לחברות השונות ובקש דוגמיות לפני רכישה. הרוב ישלחו בשמחה

      אהבתי

      • הי, אמשיך את המסורת של תגובה פעם בחצי שנה של הפוסט 🙂
        התגלגלתי לבלוג שלך אבל לא במקרה.
        יש לנו סבוראה משותפת :)וחיפשתי קצת מידע..
        אצלי אבחנו סבוריאה לפני כמעט שנה ההתפרצות הראשונית היתה בקרקפת – התחלתי להשתמש בשמפו יעודי וגם במוצר אחר של קמדיס שמתאים לקרקפת בזמן הלילה.
        כבר כמה חודשים שדי רגוע, מדי פעם יש גירוד פה ושם, גם ירד לאזור הפנים טיפה בעיקר באזור האוזניים.
        אני משתמש באופן יום יומי בתכשירים גם אם לא מגרד, השאלה שלי היא האם זה נותן משהו זה מונע? או פשוט להשתמש רק מתי שהיא תתפרץ שוב (ואני משאר שהיא תתפרץ שוב), אשמח לשמוע מנסיונך.
        תודה 🙂

        אהבתי

        • אוו שלום לך 🙂 לצערי הסבוריאה תמשיך להתפרץ. היא איתך לכל
          החיים. כל עוד תתמיד לטפל כך הסימפטומים יהיו מעטים. מכיוון שהעור מפתח עמידות יש לגוון בין המוצרים השונים. בכל פעם שאני מסיימת שמפו אני עוברת לחברה אחרת. בקרוב אגב יהיה פוסט נוסף על סבוריאה ועל מוצרי ד"ר עור אז יש בשביל מה לחזור. אז כן, לשאלתך המוצרים למינהם מסייעים במניעת הסימפטומים ואת תדירות התפרצות הסבוריאה. המשך להשתמש והקפד לגוון והעור שלך יודה לך. שמחה לשמוע שהצלחתי לסייע ולו במעט.

          אהבתי

  7. תודה על התשובה המהירה 🙂

    לצערי אני יודע שהיא איתי לחיים, ואמשיך לחזור לבלוג – כמו שמדי פעם אני תמיד חוזר לראות אם המלצת על מוצר חדש לסבוריאה :).

    את משתמשת באופן יומיומי בתכשירים גם אם הסבוריאה לא מתפרצת?

    עצה טובה להחליף כל פעם שגומרים תכשיר מסויים בעיקר שמשתמשים בהם באופן יומיומי (גם שלא מגרד) אז הם נגמרים הרבה יותר מהר.

    שוב תודה 🙂

    אהבתי

    • אכן, משתמשת כל הזמן, זה מה שלמעשה מונע את ההתפרצות הבאה. ברגע שתפסיק תגיע תוך ימים ספורים ההתפרצות הבאה. אתה בהחלט יכול להפסיק להשתמש ליום יומיים ואולי יותר, זה אינדיווידואלי אבל בגדול עדיף להתמיד. תחשוב על זה כמו תזונה נכונה, ברגע שמפסיקים עולים במשקל, זה אורח חיים. טיפ נוסף הוא להימנע ממגע של מים ממש חמים. אני שותפת פנים וחופפת במים פושרים ולא ממש חמים וגם להימנע משמש.

      אהבתי

    • וואו!!
      תודה רבה!!
      כמה חפשתי עזרה בנושא!!
      אני בחורה צעירה שסובלת מזה באופן התפרצותי בעיקר בעונות צעבר אבל, אם אני שמה מייק אפ זה מייד מתפרץ שוב!
      אשמח לדעת האם משהו השתמש במייק אפ של סבוקלאם.
      וכן, מזה אומר להחליף כל כמה זמן??
      האופציות הן קטנות אין הרבה מה לבחור…
      השאלה היא אם כדאי להחליף או שכל עוד זה עוזר להשאר עם זה?!
      שוב תודה ענקית!!
      עכשיו הבנתי שאני לא לבד….

      אהבתי

      • שרי לא רק שאת לא לבד, סבוריאה היא תופעה מאד נפוצה.
        לסבוקלם אין מייקאפ אם כי דמי מייקאפ, כלומר לחות עם מעט גוון והאמת שהוא חביב אבל לא משהו שהייתי שמה במקום מייקאפ.

        את בהחלט יכולה להשתמש בכל מייקאפ שיש בשוק כל עוד את מקפידה על קרם לחות המטפל בסבוריאה כבסיס לפי הנחת המייקאפ. באופן אישי אני על עצמי משתמש בשלושה מייקאפים שאני אוהבת ומשתדלת לגוון כל כמה חודשים (עושה סבב בין השלושה) הראשון הוא קולורסטיי של רבלוון, השני דאבל וור של אסתי לאודר והשלישי הוא מייקאפ שבכלל יעודי לאייר בראש והוא טמפטו.

        בנוגע לתחלופת המוצרים, פשוט תעשי סבב בין מוצרים כדי למנוע מהעור להתרגל למוצר שטוב לך, ברגע שהעור מתרגל את תראי שהמוצר כבר לא מטפל בסבוריאה. תחשבי על המחלה הזו כמחלה לומדת והיא כל הזמן לומדת איך להתגבר על המוצר שבו השתמשת ועל כן פשוט עשי סבב של כל כמה שבועות. כלומר חודשיים עם מוצר אחד, חודשיים אחרי עם מוצר אחר, ואחרי זה חזרי לחודשיים למוצר הראשון. אצלי הסבב כבר גדל ל 4 מוצרים במקביל. כי העור שלי מתרגל ממש מהר.

        אהבתי

        • זה ממש לא נכון, יש לסבוקלם קרם BB שהוא אכן מייק אפ (בניגוד לטריפל, שהוא באמת דמי מייק אפ) והוא בא בשני גוונים, ואפילו אני שמעתי שהולכים לצאת עוד גוונים.
          אני משתמשת ב BB של סבוקלם מאז שהוא יצא, ואני מאוד מאוד מרוצה!! (לי אישית מתאים הגוון הבהיר)… אני בהתחלה ביקשתי מהם לשלוח לי דוגמיות, כדי שאדע איזה גוון מתאים לי. ממליצה להתקשר לשירות לקוחות שלהם או לפנות אליהם בפייסבוק כדי לקבל דוגמיות ולהתנסות.
          בעיקרון המוצרים של סבוקלם מותאמים לסבוריאה, אבל שמעתי על מישהי שלא כלכך הסתדרה עם הBB שלהם, אז לדעתי צריך פשוט לנסות. לי אישית זה מעולה, ואני גם באותה הסירה שנקראת סבוריאה….

          אהבתי

          • אורנה כשהפוסט הזה נכתב עוד לא היה ה BB של סבוקלם ואגב הוא לא נחשב למייקאפ בהגדרתו. אם תראי את התאריך הוא נכתב לפני יותר משנה.

            אהבתי

  8. לגבי הסבוריאה..שמתי לב שכששוטפים את הפנים זה מחמיר..אז עדיף לשטוף כמה שפחות או שאין קשר? ולגבי השימוש בקרם סבוקלם..מריחה פעמיים ביום מספיקה..?

    אהבתי

כתיבת תגובה

