סדנאות או לא להיות.

אני חייבת להודות שעם הפוסט הנוכחי היה לי מאד קשה.
לאחרונה חברת האיפור MAC השיקה סדרת סדנאות קבוצתיות והזמינה גם אותי להשקת השירות.
כמאפרת אני רואה בשירות זה תחרות לשמה ויחד עם זאת החלטתי לבסוף לכתוב על השירות המוצע וזאת משום שאיני נוהגת לזלזל בלקוחותי וכי אני מאמינה שהן מסוגלות להחליט לבד מה מתאים להן ומה לא.

כמאפרת ומדריכה מזה כעשור אני מציעה מגוון סדנאות איפור, בינהן גם סדנאות קבוצתיות עבור מסיבת רווקות, ערבי נשים, אירועי חברה ועוד. חברת Mac במהלך השנים האחרונות הוסיפה אל סל המוצרים שלה מגוון שירותי איפור בדומה אלינו המאפרים העצמאיים.
לשירות הסדנאות החדש קוראים "Mac Technique"

בעודי כותבת מילים אלו אני משתדלת לשמור על אובייקטיביות שכן הנושא באופן עקרוני קשה לי ועל כן אסקור את השירות המוצע על פי כמה קטגוריות ובהשוואה לשירות דומה ממאפרת עצמאית.

הפרמטר הראשון שחשוב להתיחס אליו כאשר מעוניינים בסדנה קבוצתית הינו המדריך עצמו.
בסדנא שאני צפיתי הדריכו המאפרות הדס בינור ונטע סקאלי. אני חייבת להודות שמדובר במאפרות מן השורה הראשונה עם יכולת הדרכה יוצאת מן הכלל. לנטע יש יכולת יוצאת דופן לקחת את המוצר הכי זניח בתיק האיפור שלי ולגרום לי לחשוק בו כל פעם מחדש, משהו בקלילות העבודה והשפה האישית שלה גורמות לכל מוצר ומוצר להיראות סקסי באופן בלתי רגיל.
ללא ספק נהניתי לשמוע ולראות ויחד עם זאת החסרון העיקרי כאן הוא שכשאת מזמינה סדנה שכזו אין לך יכולת לשלוט או לדעת מי מעביר אותה, כשאת לוקחת מאפרת עצמאית חשוב לבצע בדיקת רקע ולוודא כי מדובר במאפרת בעלת ניסיון רב בתחום האיפור.

הפרמטר השני הוא תוכן הסדנה.
Mac מציעים סדנאות בנושאים קבועים מראש: סדנת איפור מעושן, סדנת איפור למתחילות, סדנת איפור זוהר בינלאומי, וסדנת טרנדים
כאשר במהלך הסדנה הודגמו במקביל שני מראות איפור. היתרון הוא שיש לך אפשרות לבחור את אחת הסדנאות המוכנות ולדעת מראש פחות או יותר למה לצפות, החסרון הוא שהסדנה סגורה ברמת התוכן שלה, כשפונים למאפרת עצמאית ניתן לבקש דברים ספציפיים והסדנה נבנית לפי צורך הקבוצה. דבר נוסף שהוא יתרון למאפרת העצמאית היא העובדה שתוכן הסדנה אינו שיווקי במטרה למכור מוצרים כאשר סדנאות בחנויות איפור מטרתן בסופו של דבר לשווק את מוצרי החברה.

מיקום הסדנה: הסדנאות של Mac מתקיימות בחנות של מאק לפני/אחרי שעות פתיחת החנות, קיימת גם אפשרות להזמין את הסדנה למקום שאינו אחת מחנויות הרשת. היתרון, חנויות מאק יפות, מוארות היטב ומעניקות למשתתפות הסדנה ערך מוסף וחווייתי יחד עם זאת כל חנות בגודל אחר ועל כן יש לוודא טרם רכישת הסדנה כמה בנות יכולות באמת להשתתף.
במקרה של מאפרת עצמאית, מיקום הסדנה לרוב הינו מיקום שנקבע על ידי הלקוחה המזמינה באווירה בייתית כמו כן למאפרת כמוני שיש לה סטודיו ניתן לבקש לערוך את הסדנה אצלה.

מחיר, בלי להיות יפת נפש, מחיר הוא ללא כל ספק אחד הפרמטרים היותר חשובים.
עלות הסדנה של מאק:  200 שקלים למשתתפת המוחזרים במלואם לקניית מוצרים. במידה והסדנה מתקיימת מחוץ לחנות יוחזרו 100 ש"ח לקניית מוצרים. היתרון כאן ברור, למדת משהו וגם יצאת עם מוצרים כדי ליישם את מה שלמדת. החסרון, מדובר ב 200 שקלים שאולי לא היית משקיעה על מוצרים וייתכן כי לא היית רוצה את המוצרים הספציפיים שהוצגו לך בסדנה שתוכנה כפי שציינו לעיל שיווקי מאד.

עלות סדנה אצל מאפרת עצמאית אינו קבוע, לכל מאפרת המחירון שלה ועל כן זהו חסרון המאלץ אותך הלקוחה לעשות סקר שוק ולהטריח את עצמך לברר מחירים ושאר פרטים באשר לפרמטרים שכבר צויינו לעיל. היתרון, מאפרת עצמאית לוקחת מחיר גלובלי אשר מתחלק בין משתתפות הסדנה, דבר אשר מוזיל אותה פר משתתפת. לצורך העיניין אם מאפרת לוקחת על סדנת איפור שכזו 600 שקלים ויש בקבוצה 10 בנות הלא שהמחיר של 60 שקלים למשתתפת סביר בהחלט. החסרון, אין מוצרים יחד עם זאת יש מאפרות בדומה לי שמבקשות מן המשתתפות להביא את ציוד האיפור שכבר קיים אצלן במטרה ללמוד כיצד לנצל את הקיים היטב.

ואם לסכם, לכל אחד מה שמתאים לו. שני הפורמטים נהדרים ולשניהם יש חסרונות ויתרונות.
את ההחלטה מה מתאים לכן יותר אני משאירה לכן.
ויותר מהכל, לא משנה באיזה פורמט בחרתן, אל תשכחו להינות. תחום האיפור הינו תחום מופלא של קסם, צבע ולמידה אינסופית.

מחשבה אחת על “סדנאות או לא להיות.

  1. תודה על הסקירה 🙂
    אני חושבת שהסדנאות האלה מתאימות בעיקר למי שמעוניינת לקנות מוצרים של מאק.
    אחרת, ללכת על "בליינד" על מנחה/מאפרת שלא יודעים מי זאת תהיה זאת קצת בעיה.
    אני מאוד מעריכה את המוצרים של מאק, אבל המאפרות שם, כמו המאפרות שיש בשוק שונות אחת מהשניה באיכויות האיפור שלהן ובאיכויות ההוראה שלהן. הייתי מעדיפה לבחור את המאפרת בעצמי.
    אני משערת שעבור חברה גדולה שהיתה רוצה לתת צ'ופר לנשים זה יכול להיות נוח כי זה חוסך זמן עבודה בחיפוש אחר מאפרת מתאימה. אבל לנו, הנשים מהשורה שהיינו רוצות פינוק/צ'ופר לעצמנו ולחברות שלנו נראה לי שמאפרת עדיפה.

    אהבתי

כתיבת תגובה

