מעבדות לחירות

תמיד בתקופת חג הפסח מתעוררים כל מאפרי ישראל ובהשראת יציאת מצריים או המצות יוצרים מראה איפור כזה או אחר. האמת שבשנים קודמות עשיתי אותו דבר אלא שהשנה משהו השתנה בי, משהו בי מאס בצעידה אחרי הטרנד המוביל.
עברתי לא מעט בשנה האחרונה ואני נוטה לחשוב שבדומה לאבותינו עברתי גם אני מעבדות לחירות.
במהלך החצי שנה האחרונה עשיתי עבור עצמי יותר משעשיתי בעשור האחרון ופרושופ היא הוכחה מובהקת לתהליך שעברתי. תתפלאו לשמוע אבל גם אחרי עשור של עבודה בתחום האיפור עדיין פחדתי לדבר על עצמי, על הסגנון שלי, הרגשתי כעבד לסגנונות שהוכתבו על ידי אחרים.
אני חושבת שזהות עצמית ומובהקת היא זו שהופכת אומן למצליח ובמשך שנים ניסיתי להתאים את עצמי למה שהשוק אוהב. רק בשנה האחרונה אפשרתי לצד היותר נועז שבי להנחות אותי ומאז אני מגלה שאני פורחת.
פלטת הצלליות שלי מעולם לא הייתה כה רבגוונית, יש לי נטייה לעבוד עם כל אותם צבעים שהרבה נרתעים מהם: ורוד זוהר, כתום, צהוב ועוד… מעולם לא נהניתי מעולם האיפור כפי שאני נהנית ממנו כיום.

פלטת הצלליות האהובה עלי, בשימוש יומיומי !!

כל מי שמכיר אותי יכול להעיד שהאהבה האמיתית שלי היא איפור אפקטים, תמיד עולם הביוטי הרגיש לי קצת שקט מידי אך מרגע שיצאתי מאותן מסגרות שלימדו אותי, מאותם מיתוסים הנלמדים בקורס האיפור גיליתי כי דווקא איפור הביוטי הוא המסעיר ביותר.
האמת שהדבר שהוביל אותי לכתוב את הפוסט הזה הוא מקבץ שיחות רנדומליות עם קולגות כמו סיגל תדמור, תמי מרגלית, ענבר גור אריה ועוד. אלו שציינו בפניי כי משהו באיפור שלי שונה מאחרים. מעין מיקס של סגנונות מוכרים בצבעוניות יוצאת דופן. רק אז הבנתי שהדברים שנראים לי סטנדרטיים הם למעשה לא סטנדרטיים בכלל.
אל תבינו לא נכון, זהו אינו שיר הלל עצמי, להיפך.
זהו פוסט תובנות על העובדה שיש לנו נטייה ללכת אחרי העדר, לעקוב אחרי טרנדים במקום להיות אלו שיוצרים אותם ולראשונה בחיי אני באמת מרגישה שיש לי משהו אחר שאין לאחרים, משהו שנוצר מתוכי ויש בו משהו מרגש.
לשם שינוי אינני מפחדת להיות מי שאני באמת, גם החשש שאולי לקוחותי לא תתחברנה לסגנון הכה צבעוני הופרח ברגע שהן העניקו לי יד חופשית תוך כדי שהן מציינות כי זו אחת הסיבות שבחרו דווקא בי ביום המשמח שלהן. מעצורים מסתבר, הם בתוכנו ואני מגלה כי אני משתחררת מהם.

אז הנה, שחר גפני החדשה מפסיקה לפחד ומרשה לעצמה להציג מראה איפור כפי שהיא אוהבת. נגיעה של צללית ורודה ניאונית במרכז העפעף נותנת קריצה קצת אחרת בתוך הסגנון המעושן המאד רציני ומוקפד, מזכירה לנו שאפשר גם קצת אחרת.

איפור: שחר גפני, דוגמנית: נוי ססובר

סגול ככה: Aubergine
ורוד: Pink-My-Way
שחור: Slate
סגול לילך : Lilac

למעוניינות, דאגתי לצלם את פלטת הצלליות איתה עבדתי וצרפתי את שמות הצלליות לנוחיותכן. ניתן להשיג בפרושופ כמובן.

חג שמח וצבעוני לכולנו 🙂

12 מחשבות על “מעבדות לחירות

    • אל תפחדי, נסי כל פעם משהו אחר. איפור הוא משחק ואפשר תמיד להוריד, לשנות ולתקן.
      מבטיחה לך שתהני מכל רגע 🙂

      אהבתי

  1. יקירתי, הלוואי והיו לי גם את הכלים להיפטר מכמה מעצורים אישיים שלי… בכל אופן, שמחה בשבילך על המקום שבו את נמצאת. שיהיה חג שמח והרבה בשורות טובות!

    אהבתי

    • תודה לך 🙂
      זה בדיוק העניין, לקחת סגנון איפור רגיל שכבר ראינו בפעם המיליון ולתת לו קריצה, לתת לו משהו טיפה שונה. אני תמיד מסבירה לתלמידות שלי שאמנם מלמדים אותן "חוקים" של עשה ואל תעשה אבל בעצם אין חוקיות. אם זה נראה טוב הכל הולך !!

      אהבתי

  2. בלוג מקסים.
    לדעתי חוסר השימוש בצבעים שרבים נרתעם מהם זה רק בגלל שהם לא ממש מחמיאים. צהוב, כתום, ורוד לעיתים יש להם נטיה למראה חיוור. מת. אני עכשיו מנסה לבדוק ורוד מנרלי לראות אם הצבע יותר חי ופחות חולני עלי…
    אני חושבת שכל הצבעים יפים ובאמת אוהבת את כולם. אבל יש פחות מחמיאים.

    אהבתי

    • יעל איך אני שמחה שרשמת את התגובה הזו. אני חושבת שיש טעות בדברייך.
      הסיבה שאנשים לא משתמשים בצבעים שתיארת היא כי הם לא יודעים איך לשלב אותם ומפחדים שיצאה מראה לא מחמיא אבל אפשר להשתמש בכל צבע והוא יחמיא. פשוט צריך לדעת איך.
      אחד ממראות האיפור האהובים עליי הוא שילוב של צהוב עם סגול וורוד זוהר והוא תמיד זוכה לתגובות טובות. אמנם תמונה מעפנה אבל אני מקווה שתצליחי לראות את האיפור

      אהבתי

    • מסכימה איתך ויחד עם זאת לפעמים אנחנו נוטים להיגרר אחרי הטרנדים ומפחדים להיות נועזים יותר. זו הסיבה לפוסט 🙂

      אהבתי

  3. אני רוצה להבין דבר אחד – איפה היתה התמונה הזו של נוי?
    כשראיתי תמונה (אחרת…) של האיפור הזה הוא היה נראה מוזר משהו
    אולי כי התמונה היתה באוף סייד ונראת לי מוזרה לחלוטין.
    האיפור כאן מעלף!
    מי כמוני יכולה להעריך את היכולת שלך להשתמש בצבעים נועזים
    ולהראות לכולם שזה לא איפור "מופרך" או לא סולידי אלא איפור יפה ומחמיא!

    שמחה בשבילך שמצאת את דרכך.
    גם בעולם האיפור וגם עם פרושופ.
    המשך בהצלחה! 🙂
    והיה משמח לראות פה עוד פוסטים עם איפורים נועזים 😉 (hint hint…)

    אהבתי

    • מצחיקולה ראית גם את התמונה הזו אבל לא קריטי,
      ובאשר לפוסטים עם איפורים נועזים אני גם כן מקווה שיהיו לי פה יותר כאלה 🙂

      אהבתי

להשאיר תגובה

