מ..מס..מסק..מסקרה.. מסקרה מאריכה !!

דוגמנית: טל מהין, איפור:שחר גפני
מסקרה: L'Oreal Telescopic

אם הייתי צריכה להמר מהו מוצר החובה שאף אחת מכן לא הייתה מוותרת עליו, סביר להניח שרובכן הייתן מציינות את מטה הקסם, הלא הוא המסקרה.
אז מה אנחנו יודעים על מוצר הפלא הזה? מאיפה הוא הגיע ומה הסיפור שלו ?

התיעוד המוקדם ביותר לצביעת ריסים נתגלה ברשומות משנת 4000 לפני הספירה במצרים העתיקה כחלק מפולחן דתי שמטרתו הייתה לגרש את הרוחות הרעות והגנה על נפש האדם מעין רעה. תתפלאו לשמוע אך השימוש נעשה על ידי גברים ונשים כאחד.
המסקרה כפי שהיא מוכרת לנו כיום לא התפתחה עד המאה ה 19. היה זה כימאי בשם יוג'ין רימל (Rimmel) אשר הציג לעולם את המסקרה הראשונה ועד מהרה שמו הפך לשם נרדף למוצר.
שאלו כל סבתא או אמא לשמו של המוצר ותגלו שכולן מכנות אותו רימל.
בצד השני של האוקיינוס האטלנטי בשנת 1913, אדם בשם TL וויליאמס פיתח מוצר דומה וכינה אותו remarakably Maybel עבור אחותו. אם שם המוצר מזכיר לכם מותג איפור גדול המתמחה במסקרות אין זה צירוף מקרים. מאוחר יותר בשנת 1917, הקים TL וויליאמס את חברת מייבלין.
עם השנים נכנסו לשוק המסקרה מתחרים נוספים והחל מירוץ אחר שיפור הפורמולות ומברשות ההנחה, שלושה ממובילי המירוץ היו לא אחרים מאשר הלנה רובינשטיין, אליזבת ארדן ומקס פקטור.

האמת שסביב מטה הקסם היו לא מעט סיפורים מרתקים, בשנת 1933 נגרם נזק בלתי הפיך למי שצויינה ברישומי בית המשפט כ"גברת בראון" אשר סבלה מעיוורון כתוצאה משימוש במסקרה אשר הכילה מרכיב כימי רעיל שלבסוף אף הוביל למותה. סיפור נוסף סביב אחד ממרכיביה של המסקרה משמש עד היום כאגדה אורבנית כאשר בילבלו בין שמו של מרכיב העשויי מקשקשי דגים הנקרא guanine למילה guano הלא היא צואת עטלפים.
אל פחד, כיום קיים פיקוח רב סביב פיתוחן של מסקרות שונות על ידי רשויות הבריאות למינהן והימים בהם מסקרה הכילה choloroform חלפו מן העולם.
יחד עם זאת חשוב להקפיד על שימוש נכון במסקרה כולל החלפת המוצר כל ארבעה עד שישה חודשים. בשל אופי השימוש במסקרה קיימת התפתחות חיידקים בתוך מיכל המוצר ועל כן קיימים סיכונים קלים להדבקות בדלקת עיניים או דלקת הלחמית, התפתחות שעורה והתנפחות העפעפיים. היו ערים באשר לשינויי צבע, מרקם או ריח המעידים כי המוצר כבר אינו תקין לשימוש.

לא סתם הפכה המסקרה לאחד ממוצרי החובה בקרב נשים, זהו מוצר שבאורח פלא מצליח בשניה וחצי לשדרג כל מראה. המסקרה מעניקה מסגרת לעין, מדגישה אותה, היא קלה לשימוש ונגישה לכל אחת.
במהלך שנותי כמאפרת התנסיתי בלא מעט מסקרות ועם השנים גיליתי כי יש לי נטייה לשוב ולרכוש מסקרות מסויימות פעם אחר פעם שכן הוכיחו את עצמן, אז ללא כל הקדמה נוספת, קבלו את נבחרת המסקרות המומלצות שלי.

נתחיל במסקרה אהובה במיוחד. L'Oreal Telescopic

טלסקופיק של לוריאל נכנסה אל תוך חיי בעקבות המלצה של המאפרת תמי מרגלית ומאז היא מככבת בתיק האיפור שלי. המברשת אשר מזכירה לי מסרק מצליחה להעניק שכבה אחידה ויפה לכל אורך הריסים. למי שיש עיניים רגישות במיוחד הפורמולה מושלמת, בכל השנים שאני עובדת איתה טרם נתקלתי בלקוחה שהרגישה איזושהי אי נוחות או פיתחה רגישות אליה. יתרון נוסף הוא העובדה שניתן להסיר אותה בקלות. סבון פנים הכי פשוט הצליח הסיר אותה ללא כל בעיה ובעיני היא פשוט נהדרת.

בעניין המחיר, זה משתנה ממקום למקום. בפארמים היא עולה בסביבות ה100 שקלים, בפרושופ תוכלו למצוא אותה בשילוב עם ההמלצה הבאה שלי ב 135.00 שקלים לשתיהן יחד ( לחברי מועדון רשומים, ההרשמה חינם)

המסקרה הבאה משמשת אותי כמוצר משלים ואני מייד אסביר. Maybelline "the falsies" volum’ express משמשת אותי כשכבה שניה לאחר שימוש בטלסקופיק של לוריאל. זוהי מסקרה מעבה שמצליחה באורח פלא לא להיראות מוגזמת מידי. כטיפ הייתי ממליצה טיפה לעקם את המברשת ולתת לה זוית וזאת משום שהמברשת מעט עבה, הזוית תסייע במניעת הכתמת העור בטעות. זיכרו לא לפמפם אויר אל המברשת אם כי לסובב את המברשת בתוך המיכל על מנת להוציא כמות שווה של פורמולה, כניסה של אויר אל תוך המיכל מייבשת את הפורמולה וחבל. בדומה לטלסקופיק היא עולה בסביבות ה 120 שקלים בפארמים אם כי מידי פעם יש מבצעים.

לאחרונה התחדשתי בשתי מסקרות חדשות ומפתיעות, הראשונה הושקה ממש לא מזמן  Diorshow New Look הצליחה להפתיע אותי לטובה. האמת שאני לא יודעת עד כמה הפורמולה פה משחקת תפקיד כמו המברשת החכמה שלהם שמאפשרת עבודה עם הקצה שלה על מנת להגיע לריסים הקצרים ביותר. לטענת החברה פורמולת המסקרה מכילה סרום טיפולי, המועשר בתמצית מזון מלכות ממריץ ומחזק, אשר עם הזמן,  מעבה ומחזק את הריסים. האמת שלי יש את הריסים הכי מתסכלים בעולם, הם כל כך קצרים ובלתי נראים שגם 5 שכבות מסקרה לא עושות את העבודה (כנראה שהסנדלר באמת הולך יחף ) והנה הפלא הזה הפך להיות מוצר חובה בתיק האיפור האישי והפרטי שלי, שתי שכבות עדינות ואני מסודרת. מחיר בפארמים 184 שקלים 😦

המסקרה הבאה היא המוזרה ביותר שיש לי, מסקרה בעלת מברשת הדומה לכדור. malu wilz 3D Effect Mascara היא מסקרה מיוחדת במינה, העיצוב החדשני של המברשת מאפשר עבודה מכל צידי הריסים מבלי להכתים את העור, בקלות יתרה. על פי החברה פורמולת המסקרה מכילה תמצית מיוחדת המופקת מאצות ומכותנה המעניקה לחות והגנה לריסים. מסקרה מגניבה ונוחה בטירוף !!
באשר למחיר וכיצד אפשר להשיג אותה, אני עובדת על זה 🙂
לא סתם אני נוהגת להגיד שפרושופ היא סוג של הצצה לתיק האיפור שלי, מוצר שאני אוהבת ואני חושבת שהוא שווה את ההשקעה אני מנסה להפוך לנגיש יותר ומביאה אותו אל האתר. ועל כן צפו לפוסט  ופרטים נוספים על malu wilz בהמשך.

ואחרונה חביבה ושוב מבית לוריאל היא loreal mascara million lashes, מסקרה מפרידה ומעגלת בעלת פורמולה שחורה במיוחד לאלו שמעוניינות במראה מודגש מבלי שיראו עשויות מידי והכי חשוב בלי כל אותם גושי מסקרה מעצבנים.

מחיר בפארמים גם בסביבות ה 120 שקלים אך יש לא מעט מבצעים, בפרושופ תמצאו אותה בשילוב עם מסקרה נוספת במחיר מופחת.

רשמית אני חושבת שזהו אחד הפוסטים הכי ארוכים שכתבתי אי פעם, מי היה מאמין שיש כל כך הרבה לכתוב על מוצר שנחשב כה בסיסי אצל כולנו, ואפילו לא התייחסתי לעניין טכניקת המריחה של המסקרה שכן היא בהחלט שווה התיחסות אבל נשמור זאת לפעם הבאה.

אז אילו מסקרות אהובות לכן יש? האם יש לכן מסקרה מוזרה גם כן ? או מסקרה שבניגוד לכל הציפיות הפתיעה  אותכן ?

12 מחשבות על “מ..מס..מסק..מסקרה.. מסקרה מאריכה !!

  1. איזה פוסט מטריף!
    היה לי ממש מעניין לקרוא על ההיסטוריה של המסקרה, לא ידעתי שזה שימש בעבר בתור פולחן. עכשיו אני גם מבינה למה לעזאזל השם "רימל" תפס למסקרה למרות שרק עכשיו התחילו בכלל למכור את המוצרים שלהם בארץ.
    אני עדיין מחפשת אחרי המסקרה המושלמת, גם הריסים שלי בעייתיים ומציקים. יש לי את פולסיס של מייבלין אבל אני לא כ"כ אוהבת אותה. היא אכן נותנת אפקט יחסית מודגש, אבל קשה לי מאוד לעבוד איתה וכל יום אני מקבלת איתה תוצאה אחרת.
    המסקרה של מאלו נראית ממש מעניינת, אני סקרנית לנסות 🙂

    ולגבי השאלה האחרונה שלך- לאש סאבליים של ג'ייד הייתה אחת ההפתעות הנעימות. מסקרה טובה מאוד לדעתי, יש לה חסרון שהיא נוטה להתייבש יחסית מהר.

    אהבתי

    • וואלה ? דווקא ג'ייד, אני אדאג לבדוק את זה 🙂
      הייתה תקופה שמאד אהבתי את היפנוז של לנקום אבל פיתחתי רגישות אליה עם הזמן 😦
      והמסקרה של מלוז, לקח לי קצת זמן להתרגל. זה עניין של תרגול. בזמנו גם ג'יבנשי אם אני לא טועה הוציאו משהו מוזר בסגנון. מבחינתי זו מסקרה משלימה. אני תמיד אבל תמיד חוזרת לטלסקופיק של לוריאל כשכבה ראשונה.

      אהבתי

  2. החלק האינפורמטיבי היה ממש מעניין, תודה!
    מצטערת אם זה נשמע מעליב, זו לא הכוונה, אבל אני חושבת שיצאו לך כל כך הרבה מילים על מסקרה בגלל שכל החצי השני של הבלוג נועד לקידום מכירות באתר שלך.
    כשרוצים למכור ולשווק תמיד יש המון מרץ וכח ומלל לשפוך.
    זו התחושה כשמוזכרות רק מסקרות שאת מוכרת בפרושופ, בלי לציין שאת כל המסקרות האלה כמעט תמיד אפשר להשיג בסופר פארם בחצי מחיר אם לא פחות.

    תודה וחג שמח!

    אהבתי

    • חחח דבר לא מעליב אותי, איני מזלזלת באינטליגנציה של הקוראות שלי. וכל מי שמכירה אותי יודעת כי אני ממליצה על דברים שאני אוהבת ופרושופ היא לחלוטין שלוחה של הדברים שאני אוהבת.
      האמת שאם יכולתי למכור את המסקרה של דיור הייתי שמחה לעשות את זה 🙂 היא מעולה.
      בעניין לטענה "כשרוצים למכור ולשווק תמיד יש המון מרץ וכח ומלל לשפוך" את מוזמנת לעבור על שאר הפוסטים בבלוג ואת תגלי שאין אצלי פוסט שהוא לא מושקע, ומה את יודעת רוב הדברים שכתבתי עליהם לא נמכרים בפרושופ וגם מתוך הדברים שנמכרים בפרושופ יש דברים שאני יותר אוהבת ועל כן אני כותבת עליהם, פרושופ היא שותפות של כמה מאפרים וכל אחד מביא לשם את ההמלצות שלו. יכולתי באותה מידה לרשום סקירה על כל המסקרות שבפרושופ אבל לא עשיתי את זה כי אני חושבת שזה לא לעניין. מודה לך על המילים החמות והחמות פחות, שיהיה חג שמח 🙂

      אהבתי

      • עברתי על פוסטים נוספים בבלוג ואני לוקחת את מילותיי בחזרה.
        את באמת משקיעה ומעניינת גם בלי קשר לאתר שלך.
        אהבתי.
        סליחה שוב אם נשמעתי ביקורתית מדי.
        ותודה על ההשקעה והתוכן המעניין.
        :-).

        אהבתי

  3. לבנת זה בסדר גמור, אני תמיד שמחה לשמוע פידבקים לכאן ולכאן. אני מודעת לאיך שדברים יכולים להיראות אבל מאמינה כי הקוראות הותיקות שלי כבר מכירות אותי ומאמינות ביושר האישי שלי.
    אין ספק שמהצד העובדה שאני חלק מהבעלים של פרושופ יכול להיראות כאילו אני משוחדת אלא שאני מאד משתדלת לשמור על שמי הטוב ועל שמה של פרושופ . האמת שפרושופ הוקמה בין השאר בעקבות הבלוג הזה. כתבתי על כך פוסט לא מזמן ואם באמת מעניין אותך לדעת על פרושופ קצת יותר את מוזמנת. שמחתי לשמוע כי לאחר שקראת קצת יותר לעומק שיניתי את דעתך ואת תמיד מוזמנת להגיב כאן גם כשאולי זה יראה לך "מעליב" בעיני, חלק מלהיות איש מקצוע טוב הוא לשמוע גם דברים שאולי לא תמיד נעימים לך וללמוד מהם. תגובות כמו שלך שומרות את רגליי על הקרקע ומאפשרות לי לערוך בדק בית כשצריך. שוב תודה לך וחג שמח.

    אהבתי

  4. לי אין בעיה למצוא מסקרה טובה .הבעיה שלי היא להוריד אותה. מרוב שהם עושים מסקרות עמידות, להוריד מסקרה זה פרויקט חיים וגם אחרי שניקיתי ותלשתי את כל השערות כדי לנקות- למחרת אני קמה עם פס שחור כזה שנישאר מהמסקרה של יום האתמול. כרגע שאני בחורת מסקרה חשוב לי שהיא לא עמידה במרות על. אז אם כתוב "מסקרה סופר סופר עמידה-" ברור לי שאני לא אקנה אותה.

    אהבתי

  5. תוכלי להתייחס לנ ושא העמידות למים? אני לא יכולה להשתמש במסקרה שאינה עמידה למים כי אני נוטה לדמוע והכל נמרח. אילו מהמסקרות שציינת עמידות? והאם יש מסקרה שגם מאריכה וגם מעבה?

    אהבתי

    • האמת שאני אישית לא אוהבת מסקרות עמידות אבל יש מוצר שהופך כל מסקרה לעמידה של מלו ווילז, אני אשתדל בקרוב להעלות כאן פרטים עבורך 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה

