בר-קיימא

אם יש משהו שאני אוהבת לגלות הוא חברות שאיכפת להן ממשהו. כשחברה יצרנית בעלת אידיאולוגיה חברתית או סביבתית אני מגלה שאני מעדיפה להשקיע את כספי דווקא שם. בדיוק כפי שגיליתי בזמנו כי חברת ג'יג'י הוציאה ליין מינרלי שכל האריזות שלו עשויות חומרים ממחוזרים כך שמחתי לשמוע ולהכיר את חברת ל'אוקסיטן.

חברת ל'אוקסיטן שקיימת משנת 1976 מאמינה בפיתוח בר-קיימא שהוא למעשה דרך לניצול משאבים במטרה לענות על צורכי האנוש לצד שימור הסביבה, כך שצרכים אלה ייענו לא רק בהווה, אלא גם בעתיד הקרוב.

ל'אוקסיטן עם השנים הפסיקו להשתמש באריזות חיצוניות כל אימת שאפשר, הפחיתו את משקלה של האריזה הבסיסית שלהם ומבצעים הערכות של ההשפעה הסביבתית של כל מוצר חדש משלב הרעיון הראשוני ועד לפיתוח שלו: זהו פקטור קובע מבחינתם להשקה של מוצר.
הם דואגים להשתמש בנייר Cartamela לשקיות הנייר שלהם, אשר מיוצר ממיחזור של פסולת תפוחי עץ מתעשיית המזון החקלאי. הן עשויות מדיו ומדבקים על בסיס מים והן 100% מתכלות וניתנות למיחזור,
ואפילו מקפידים להתביע כתב ברייל על האריזות על מנת שאלו יהיו ידידותיות לאנשים עם מגבלת ראייה.

ככל שהתעמקתי במדיניות פיתוח המוצרים שלהם התאהבתי יותר ויותר בגישה ובמוצרים שלהם.
אז הנה כמה מוצרים מובחרים בעיני ששווים התיחסות.

הראשון: בושם מוצק בריח פריחת דובדבן

המחיר שלו 49 שקלים, מחיר יותר מהגיוני לבושם עדין שניתן לזרוק בתיק מבלי לפחד שיקרה לו משהו. האריזה חזקה, עמידה ויפה והבושם לא מעיק או מתוק מידי. המוצר הזה שיחוק אמיתי ואני מאד אוהבת אותו.

השני: אנג'ליקה מסיכה ללחות מיידית

אני אישית מחזיקה את המוצר הזה במקרר והוא שימש אותי בתקופת הקיץ. כמי שסובלת מסבוריאה העור שלי בקיץ משנה פאזות על ימין ועל שמאל מיבש לשמן לרוצה להתאבד, מצאתי כי מסכת הלחות הזו מרגיעה מצבי מצוקה בעור שלי. איני משתמשת בו ביום יום , רק מידי פעם וראיתי כי טוב. המחיר 170 שקלים לכמות בהחלט מספיקה בעיני 75 מ"ל. הג'ל עשיר וכמות קטנה מספיקה בשביל להעניק את הלחות הרצויה לעורך.

השלישי ואולי המפורסם בינהם הוא: קרם ידיים חמאת שיאה

באופן אישי אני מאד מתחברת למוצרים שיש בהם חמאת שיאה. זהו אחד מהרכיבים הכי טובים שקיימים היום בקוסמטיקה. החל ממוצרי שפתיים, ידיים וכלה במוצרי גוף. לחמאת שיאה סגולות רבות והיא מככבת אצלי על המדף. חמאת שיאה כשמה כן היא, מופקת מאגוז שיאה. מקור השיאה הוא בערבות המדבר הסודני שבאפריקה. עץ השיאה מתמר לגובה של 2 מטרים ופירותיו גדולים מעט יותר מכף יד. כאשר מפצחים את האגוז מתגלה בתוכו נוזל קרמי עשיר בחומצות שומן וויטמינים A ו-E, שהוא הבסיס לחמאה.

אגוז שיאה – זהב טהור !!!

ואם אנחנו בעיני שיאה אז קבלו את הרביעי והאחרון ברשימת המומלצים שלי:
100% חמאת שיאה אורגנית

מה שנקרא בעיני "שיאה למצב חירום"
אני משתמשת בה לכל דבר, קרם ידיים למקרה ששכחתי את שלי בבית, קרם לחות, טיפול במרפקים יבשים, טיפוח שפתיים ועוד ועוד… זהו ללא ספק מוצר מנצח ולאוקסיטן יכולים להיות מאד גאים בו.

האם יצא לכם להתנסות במוצרי החברה? מה חשבתם עליהם? מה דעתכם על גישת הפיתוח שלהם? אשמח לשמוע מכן.

3 מחשבות על “בר-קיימא

    • זוהרה, בהחלט מסקרן וראוי לשבח בעיני, השיאה האורגנית עולה 45 שקלים אם אני זוכרת נכון. באתר של לאוקסיטן יש מלא הסברים על תהליך הפיתוח שלהם ועל הגישה המיוחדת שלהם. שוחחתי גם עם מי שאחראית על יחסי הציבור של החברה על מנת לקבל עוד מידע בנושא וריכזתי את מה שראיתי לנכון עבור הפוסט. תודה לך על התגובה 🙂

      אהבתי

  1. ניסיתי להתחבר למוצרי החברה אבל לצערי לא ממש הצלחתי.. המחירים שלהם לא זולים, ואני לא מצליחה למצוא פריט אחד שלהם שאין לי תחליף עבורו (לפחות בחצי המחיר..) 😦

    ניסיתי את הבושם המוצק ולצערי הרב – למרות הריח המטריף שלו!!! – שהוא לא מורגש עלי כלל.. והאמת, שהשימוש בו בתצורה הזו (כמו גם חמאת השיאה) פחות אהובה עלי.

    מסדרת האנג'ליקה יצא לי להתנסות בקרם הפנים עם מקדם ההגנה. השתמשתי בשני בקבוקונים ואני חייבת לציין שהמוצר הזה בהחלט מוצלח! הוא קליל מאוד על העור – כך שהוא מתאים לקיץ. יש לו SPF30 שזה מעולה (מעדיפה 50 אבל למה להיות קטנונית עכשיו :P). העניין שלי איתו הוא כפול – הראשון, לא מתה על הריח.. שזה כמובן סובייקטיבי. והשני, המחיר. אמנם שילמתי לא פחות מזה על קרם של שאנל ברגע בלתי ברור בעליל 😀 אבל לומר את האמת לאמיתה המוצר של שאנל (מלבד להריח יותר טוב :P) הרגיש לי טוב יותר ומתאים לי יותר (וגם יש לו SPF50 כך שהוא באמת יותר מתאים לי לקיץ). כרגע אני משתמשת במוצר אחד של דר' פישר עם SPF30 ומוצר נוסף שהזמנתי מאיהרב עם SPF50 הוא לא משתווה למוצרים היקרים יותר – שאנל ולאוקסיטן – אבל הוא עושה את העבודה (אגב, גם את הריח שלו אני לא ממש אוהבת..)

    אה, וגם לקרם ידיים שלהם לא ממש התחברתי 😀 לא אהבתי את הקרם הזה, והקרם הקליל שלהם היה לי קליל מידי אפילו לקיץ.. הריח מטריף אבל…

    אהבתי

להשאיר תגובה

