נשים אמיתיות

מודה, אני עובדת במקצוע שנחשב מאד שטחי.
יש טענה כזו שאומרת שמה שהטבע לא עושה, עושה הצבע. אישית אני מאמינה שתפקידו של הצבע להדגיש את היופי שיצר הטבע אבל אולי זו רק אני.

כמי שמעולם לא הייתה רזה ורחוקה מלהיות דוגמנית, המקצוע שלי דרש ממני לא פעם להתמודד עם דימוי הגוף שלי. לא פעם נתקלתי בצלמים ומפיקים שאמרו לי כי בגלל שאני אישה שמנה אני לא יכולה להחשב כטרנדית או אופנתית או ככזו שיוצרת אופנה.

כמות הפעמים שאנשים זרים לחלוטין חשבו שמותר להם להביע דעה על איך שאני נראית היא בלתי נתפסת.
"את כל כך יפה… לא חבל ?!!!" זה משפט שמלווה אותי כל חיי. לעובדה שיש לי כשרון רב, נוכחות, תעוזה, ידע ויכולת לא היה כל קשר. איך שאני נראית קבע בעיני רבים את מי שאני.

בשנה האחרונה זה הגיע לשיאים חדשים.
מרגע שאשר כהן ואנוכי הקמנו את פרושופ נחשפתי ליותר ויותר אנשי יחסי ציבור, מאפרות, מעצבי שיער וכו'
ונדמה כי מבנה הגוף שלי העסיק רבים מהם.

התלבטתי רבות אם לכתוב את הפוסט הזה, הפוסט היחיד בבלוג שדיבר על משהו שהוא לא איפור וטיפוח היה פוסט "מאפרת תחת אש" שתיעד את התחושות לגבי ההפגזות על הבית שלי.
אבל כמאפרת שנחשפת לכל כך הרבה דוגמניות, נערות ונשים נושא הדימוי העצמי רודף אותי ועל כן הגיע הזמן לדבר על זה.

השיא היה לקראת חודש נובמבר בסמוך ליום הולדתי כאשר איפרתי מישהי שאת שמה לא אחשוף. רק אציין כי הבחורה מושלמת, יפה ברמות לא הגיוניות, רזה וגבוהה. והיא לעצמה חושבת שהיא מכוערת ושמנה. בין שאר הדברים שהיא אמרה נזרק לעברי המשפט "איך את יכולה לחיות עם עצמך"
הבטתי בראי המומה ולא הגבתי.

זה היה השבוע שבו הרמתי טלפון לחבר קרוב וצלם מוכשר בשם אופיר קפון.

איפור: שחר גפני, דוגמנית: טל כהן, צילום: אופיר קפון

איפור: שחר גפני, דוגמנית: טל כהן, צילום: אופיר קפון

את אופיר אני מכירה מהפקה נהדרת שעשיתי לפני שנים.
"אופיר אני חייבת לעשות משהו, לא יכול להיות שאני מסתכלת בראי ולא אוהבת את מי שאני בגלל שאחרים לא אוהבים את עצמם".

אני יודעת מה אתם חושבים, מה הבעיה ? מפריע לך, תעשי דיאטה. אבל זה לא האישיו פה. גם אם הייתי עושה דיאטה עדיין הייתי חושבת שמשהו לא בסדר אצלי בגלל הערה כזו או אחרת. האישיו פה הוא דימוי עצמי שלא קשור בכלל לאיך שאני נראית אם כי לאיך שאני תופסת את עצמי ואיך שאחרים רואים אותי.

אז קבעתי יום צילום.
אופיר קפון, אני והשדים שלי.
חמש שעות של צילומים בהן נלחמתי בכל משפט שאי פעם נאמר לי בנוגע לגוף שלי.
בסוף הצילומים, תמונת אחת שברה אותי, תמונה מעט חשופה, ראו ולא ראו. לא היה בה שום דבר בוטה או חושפני מאד והיא הייתה כל כך יפה בעיני שלא יכולתי להתאפק ופרצתי בבכי. פתאום הצלחתי להסתכל על כל קימור, על כל "פגם" באהבה.

היום אני בכנות יכולה לומר שאני אוהבת את מי שאני, הבנתי שאני צריכה אישור ואהבה רק מאדם אחד שמסתכל עלי והוא אני. זו הייתה מתנת יום ההולדת שלי לעצמי ואם תשאלו אותי זהו משהו שכל אישה צריכה להעניק לעצמה. המצלמה לא משקרת, היא מראה הכל לטוב ולרע אבל לאופיר קפון יכולת נדירה לקלוט את כל היופי שבנו ולתת לו ביטוי. מעבר לתמונות שהן מזכרת נהדרת החוויה הזו, הייתה ללא כל ספק שיעור בלאהוב את עצמי ולראות את עצמי אחרת.

רגע לפני שאני נותנת לכם הצצה ליום הצילום המאד פרטי הזה אני רוצה לנצל את ההזדמנות וגם לספר לכם על אתר סלייד-לי  , מדובר בפיתוח של חברת סטארט-אפ ישראלית המאפשר לגולשים ליצור סרטונים חווייתיים של התמונות האהובות עליהם במהירות ובקלות. האתר מאפשר גישה מלאה לרשתות החברתיות השונות בשילוב עם אתרים כמו יוטיוב לחיבור מוזיקה מתאימה לסרטון. כל התהליך לקח לי משהו כמו דקה וחצי וכבר יצרתי סרטון שמרכז את תיק העבודות שלי  היישר מאלבום תיק העבודות שבפייסבוק. בלי עבודה, בלי להתעסק שעה בהעלאת תמונות ועריכה של מצגת. מתחברים, בוחרים תמונות ושיר ויאללה…
אז שאפו לסטארט אפ הזה, יש לי הרגשה שעד מהרה הוא יהנה מאיזה אקזיט נחמד בכמה מיליוני דולרים. לצערי החברה עוד עובדת על אפשרות הטמעה של האפליקציה בוורדפרס (מערכת הבלוג שלי) אבל אני מבטיחה לכם ששווה להיכנס לאתר שלהם ולעוף על מצגות.

ונחזור לעניינינו. הנה מצגת קצרצרה שמהווה הצצה ליום הצילומים שלי עם אופיר קפון, את שאר התמונות תסלחו לי שלא אחשוף כאן אך הן מאד סנטימנטליות בעיני ועל כן גם החשיפה הזו מרגישה לי קצת…

אז כן, זו אני.  כמו שנשים אמיתיות נראות. בלי פוטושופ, בלי עריכה, מעט מאד איפור וצילום משובח.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

13 מחשבות על “נשים אמיתיות

  1. "הבנתי שאני צריכה אישור ואהבה רק מאדם אחד שמסתכל עלי והוא אני".זה מפתח המאסטר למבט נכון על עצמנו, ולא ממש מעניין מה חושבים אחרים נקודה!!!בעינין מקצוע שטחי לדעתי עוד סטריוטיפ של החברה הפלצנית ,כמה נשים זקוקות לשירותנו,?(מאפרות ומעצבי שיער).שחר בעניי את מאוד מיוחדת .וגם זה לא ממש חשוב ,מה שחשוב הוא התובנה שהגעת אליה "הבנתי שאני צריכה אישור ואהבה רק מאדם אחד שמסתכל עלי והוא אני".

    אהבתי

  2. אני אף פעם לא הצלחתי להבין באיזו זכות אנשים שאת לא מכירה (ואפילו אנשים שאת כן) מרשים לעצמם להעיר כאלה הערות. ובדיוק כמו שכתבת – האישור היחידי שאת צריכה לקבל זה מעצמך!

    *נערך על ידי שחר גפני. התקבלה ההערה ותוקנה, תודה 🙂

    אהבתי

  3. שאפו על החשיפה הרגשית… לא קל להודות שיש לנו אישיוז עם הגוף שלנו. לקח לי הרבה זמן להבין שגם דוגמניות ובחורות שיכולות להיות דוגמניות מרגישות לא פעם רע עם הגוף שלהן, ולקח לי עוד יותר זמן להתחבר לגוף שלי ולקבל אותו כמו שהוא. זה לא מושלם, בעיקר בתקופה האחרונה כשאני דיי מזניחה אותו. אבל זה שם…
    אני חושבת שיצאו תמונות מקסימות! את בחורה יפה, ולא, לא חבל. כי את יפה כמו שאת 🙂

    אהבתי

  4. כשזה מגיע למשקל, הביקורת היא אף פעם לא בונה ויש בה תמיד אלמנטים הרסניים, החל בשימוש במילה שמנה ככינוי גנאי וכלה בטיפים יהירים ("פשוט לסתום את הפה"), שבינם ובין נפש בריאה בגוף בריא אין שום קשר.
    אני בעד להיות בריא ובכושר. אני בעד לאכול נכון, להתעמל, להשתדל להגיע עם הגוף שניתן לנו הכי רחוק שאפשר מבחינת אסתטיקה מבלי לעבור את הגבול. זה לא יכול ולא צריך להיות הדבר המרכזי בחיים.
    לדעתי תהיי יפה יותר כשתשקלי פחות. הפנים שלך יהיו פחות בשרניות ויראו עצמות לחיים.

    אהבתי

  5. שחרולי קטן, כמה פעמים אמרתי לך שאתה הכי יפה בגן? 🙂
    את אישה מהממת מכל הבחינות,. להרבה אנשים נוח להימנע מהתמודדות עם נקודות התסכול והתורפה שלהם על-ידי כך שהם משליכים לאחרים הערות כאלו ואחרות כדי להרגיש בנוח עם עצמם …
    מהמעט שהעלית, אופיר, כרגיל, היטיב לצלם 🙂
    אוהבת ומתגעגעת קטן ❤

    אהבתי

  6. פינגבק: נשים אמיתיות | אופנה ויופי | סלונה

  7. מדהימה.
    אני חושבת שהדבר שהכי מקשה עלי בכל ההתעסקות עם למכור איפור/לאפר אחרות, זה המקום שלהגיד למישהי- קחי, המוצר הזה יהפוך אותך ליותר יפה ממה שאת! כי כמה שאני לא אתאמץ לייפות את זה, תמיד אני מרגישה שמשתמע מזה- את לא מספיק יפה כמו שאת, מזל שאני כאן עם המוצר הזה שיהפוך אותך ל"ראויה". אז כל הכבוד לך שמתוך כל התעשייה הזאת שעוסקת ב"לתקן" ו"לייפות" אותנו, הצלחת למצוא את המקום שבו את מרגישה יפה כמו שאת.
    אני מאחלת לך ולכולנו שתמיד נצליח להתחבר להרגשה הזאת.
    (ובכלל לא יצאתי פלצנית, הא? :P)

    אהבתי

  8. את פשוט יפיפיה! מבפנים ומחוץ!
    כמה כואב האופן שבו החברה תופסת אותנו – גושי בשר לא מוצלחים.. אף אחד לא עומד בסטנדרטים לא של החברה ולא של עצמו. הכישלון של הדור הזה בלראות ולהיות מסוגלים לזהות יופי.
    מזדהה עם מה שכתבת. תוהה איך הייתי מרגישה בסשן צילומים כזה ואיך הייתי מרגישה אחריו..
    אוהבת אותך בדיוק כמו שאת! 🙂

    אהבתי

להשאיר תגובה

