התקדמנו

הכל התחיל מאיזה סרטון איפור שראיתי ביוטיוב, לראשונה גיליתי משהו שהחזיר אותי להתלהבות אחר איפור ביוטי. כמי שהלכה ללמוד איפור למטרה אחת (אפקטים מיוחדים) תמיד הרגשתי שאיפור הכלות והיופי פשוט משעמם אותי. היה לי מאד קשה למצוא בו עניין. וכסף, כסף זה לא מספיק כשאתה עושה משהו שאתה לא אוהב.3

סגנון האיפור בסרטון היה בנאלי לחלוטין, לא היה בו דבר ועדיין לא יכולתי להאמין למראה עיני.
אייר בראש !! אותו מכשיר שאני מכירה מתחום הציור פתאום מככב בסרטון איפור של אמריקאית אנונימית ולא מוכרת. שנים שחלמתי ללמוד את טכניקת האיפור הזו וברגע שהטכנולוגיה הגיעה לארץ ידעתי כי אהיה מהראשונות שתלמדנה את העניין.

היום כעבור לא מעט שנים אני מגלה כי הדרישה לאיפור באייר בראש גדלה, לאט לאט אולפני הצילום בארץ עושים הסבה לשיטת צילום ושידור HD. צלמי אירועים אף הם משדרגים את מערכות הצילום לHD והאתגר לא קל. ההפרדה הגבוהה של התמונה המצלומת ב HD נותנת לצופים אפשרות להבחין בפרטים קטנים שעד כה לא נחשפו אליהם, פתאום פגמים הכי קטנים בתפאורה ובריהוט או קמטים קטנים ופגמים בעור המצולמים נראים יותר בבירור באמצעות טכנולוגיה זו, לכל יתרון גם חסרון ולנו המאפרים לא נותר אלא לנסות להדביק את הפער ולהתקדם הלאה.

כשההחלטה לצלם את שידורי קדם האירוויזיון 2013 ב HD נפלה, היה ברור כי צוות האיפור חייב להיות כזה שמתמקצע באיפור המותאם לשיטת צילום מתקדמת זו. לשמחתי הרבה לאחר שמפיקי הערוץ הראשון ערכו חיפוש נרחב, נבחר צוות  ואני בתוכו לאיפור הרקדנים, הזמרים, השופטים ושאר המשתתפים בקדם אירוויזיון.599995_424889997593452_1964234086_n

השנה, הקדם אירוויזיון נחלק לחמישה שידורים חיים, 3 מקצים + משדר גלגל הצלה + הגמר הגדול במשך כל ימי הצילומים ההמולה בחדר האיפור הייתה רבה. עשרות רקדנים, זמרים וטאלנטים הופתעו לגלות כי את ספוגית המייקאפ הישנה והאיטית החליפו אקדחי אייר בראש זריזים ומתקדמים. מכיוון שקדם האירוויזיון השנה שודר בשידור חי היה צורך מהותי לעמוד בזמנים ובעזרת טכניקת האיפור באייר בראש, תהליך איפור שהיה לוקח בעבר חצי שעה ויותר, פתאום לוקח דקות ספורות.

אני מודה, גם לאחר שלמדתי את טכניקת האיפור באייר בראש, לא מיהרתי לשלב אותה בעשייה הרגילה שלי. משהו בתוכי עדיין לא האמין בה, עדיין פקפק בה, עדיין העדיף להיצמד למה שאני מכירה ומתורגלת בו אך מרתון הצילומים לקדם אירוויזיון לא הותיר לי שום ברירה.

כאשר עלייך לאפר 3 נשים בשעה איפור מעושן ומוקפד , עבודה באייר בראש היא הכרח.
בשלב מסויים חדר האיפור הפך להיות קו ייצור, תור אחד ארוך של רקדנים ונגנים נכנס וכעבור דקות ספורות מפנה את מקומו לטובת הבאים בתור. הרגשתי לעיתים כמו במפעל לאיפור, מרססת ועוברת הלאה.

אני חייבת לציין שבמהלך עשר שנות עבודתי כמאפרת עבדתי באינספור הפקות ומשהו באווירה של ההפקה הזו היה שונה. כולם התעניינו לגבי טכניקת האיפור החדשה, אנשים ניגשו ושאלו שאלות, ביקשו לדעת עוד ועוד פרטים ואנו, צוות המפארות שמחנו לענות על כל שאלה ושאלה כאילו הייתה זו כיתת אומן משלנו.

מבחינת איפור היה חשוב לנו שהבסיס יהיה טבעי ככל שניתן אך הכיסוי חייב להיות גבוה, כאן יתרונו הענק של האייר בראש. האייר בראש מאפשר בנייה של שכבות מייקאפ ואפילו 4 שכבות יראו טבעיות יותר משכבה אחת של מייקאפ רגיל. העמידות יוצאת דופן (עד 48 שעות ) משהו שחסך לנו בתיקוני איפור וסייע לנו לאפר מעל ל 40 איש ביום. הסמקים בהם בחרנו להשתמש היו סמקים נוזליים מבית טמפטו ששקיפותם מאפשר הטמעה טבעית ככל האפשר. הגוונים האהובים עליי הם :

Untitled-3

לכל מאופרת ומאופרת הותאם האיפור לפי קונספט השיר, הכוריאוגרפיה והלבוש. לעיתים נדרשנו לאפר קבוצת רקדניות באותו האיפור, הדבר דרש תיאום רב בין המאפרות השונות בצוות ושיתוף מלא על מנת להגיע לתוצאה אחידה.

עד מהרה הפך צוות האיפור של הקדם אירוויזיון למעין משפחה קטנה ומגובשת, כולן דאגו לכולן, הביאו תבשילים ועוגות מהבית, חלקו ידע וחומרים, פירגנו אחת לשניה ושיבחו זו את זו. ממש כפי שהיית מצפה שיקרה ואף פעם לא קרה בעבר באף הפקה שבה הייתי. אני נוטה לחשוב שהבאנו לאולפני ברודקאסט בפרט ולתחום האיפור בכלל משהו חדש, לא רק ברמת הטכניקה כי אם ברמת האוירה וגישת העבודה.

485117_399389066823535_1265600468_n

משמאל: שיר מרגה, דורית לב, ורד בדוסה ואנוכי, שחר גפני

קדם האירוויזיון היווה עבורי נקודת ציון, מעין שלב התבגרות בו התנקזו כל שנות עבודתי לרגע אחד בו יש צוות שלם מאחורי. אני נוטה להאמין כי בלעדי צוות פרושופ לא הייתי נהנית כפי שנהנתי ועל כך אני חייבת להם תודה. במצגת שלפניכם הצצה למאחורי הקלעים של הקדם. הניחו את סמן העכבר על כל תמונה להסבר עליה.

5 מחשבות על “התקדמנו

  1. שחר אהובתי,
    הפוסט מקסים והמצגת מהממת!! הצלחת להעביר את תחושת ההנאה שלך באופן מושלם. ממש יכולתי "לקרוא" את הכיף שחווית 🙂
    וכל עניין האייר ברש נשמע לי מה זה מעניין, ממש מסקרן אותי.
    ובלי שום קשר, ממש בא לי שתאפרי אותי פעם!!!
    נשיקות יפתי ❤

    אהבתי

    • יקירה תודה לך, ללא ספק ההפקה הזו הייתה חוויה בלתי נשכחת, הכרתי בה אנשים נפלאים שאני מקווה לראות ולפגוש שוב. אני אשמח לאפר אותך, את מאד יפה בעיני ובכלל נראה לי שיהיה לנו כיף יחד. נקבע בהזדמנות כשאצפין מעט.
      נשיקות..

      אהבתי

  2. איזה יופי! פרגון כזה הוא לא מובן מאליו ולגמרי מחמם את הלב 🙂
    כידוע המוצרים של טמפו מסקרנים אותי 🙂 אשמח למצוא את הגוון שלי במייקאפ וכמובן לנסות את הסמקים שלהם.

    אהבתי

    • אנונימי שלום 🙂 האם את/ה מעוניין ברכישת המכשיר עצמו או בלמידת הטכניקה, אם תשלח לי בפרטי פרטים אישיים ( דרך צור קשר) אוכל להפנות אותך לכתובת הנכונה

      אהבתי

כתיבת תגובה

