על איפור ואנטישמיות

בשנה האחרונה דיברתי על הנושא הזה המון ומסיבה לא ברורה בחרתי שלא לכתוב עליו.
אולי מכיוון שזה לא בדיוק נושא קליל שאנחנו רוצות להתעסק בו, אולי בגלל שלי באופן אישי קשה לחבר בין הדבר שאני הכי אוהבת בעולם לנושא כל כך כאוב וקשה אך בתור דור שלישי לשואה הנושא הזה תמיד עולה.

מוצרי איפור, הממתקים הנפלאים האלו שגורמים לכל אישה להרגיש מיוחדת מממנים בסתר אנשים שהאג'נדה שלהם לחנך להסתה כנגד יהודים ואף להרוג אותם. אז מי עומד מאחורי השמות הגדולים והאריזות המעוצבות ?

chanel-logo

קוקו שאנל, האחת והיחידה.
אין אישה שלא מפנטזת על מוצרי האיפור של שאנל בכלל ועל הבושם שאנל 5 בפרט. אלא, שהיו אלה חוקי הגזע אשר העניקו לשאנל את הזדמנות ליהנות באופן בלעדי מרווחי "בשמי שאנל" וזאת משום שבעלי החברה, פייר ורטהיימר ומשפחתו, היו יהודים שרכושם הוחרם ושאנל הפכה לבעליה החדשים של החברה.

ממכתב שכתבה שאנל במאי 1945 למינהל הכיבוש, טענה שאנל כי במשך 17 שנה לא נהנתה מהכנסות פרופורציונליות ועל כן כעת יש לתקן את הנזקים שנגרמו לה, כיוון שהבעלים המקוריים היו "יהודים אשר נטשו את רכושם".

בנוסף נמצאו מסמכים המעידים כי שאנל אף הייתה פעילה ומרגלת נאצית.
שאנל הייתה ידועה בקשרייה עם ולטר קוצ'מן, אשר היה אחראי לרצח יהודים בפולין בתחילת המלחמה והיה איש הקשר של שאנל לס"ס בפריז.
ועם ולטר שלנברג, איש ס"ס אשר הורשע ונאסר במסגרת משפטי נירנברג.

שאנל הכחישה כל קשר להאשמות נגדה ומקורביה טענו כי לשאנל אינספור חברים יהודים. מכיוון שהיא מעולם לא נשפטה ואין לדעת עד כמה מעורבת הייתה באמת, אני משאירה זאת לכם. אני בחרתי שלא לרכוש את מוצרי שאנל וזאת לאחר שקראתי לא מעט מאמרים בנושא ואף צפיתי בסרטים דוקומנטרים על מקורביה של שאנל ופעילותה.

lush_logo

LUSH, אם תרצו זה ה"ללין" של העולם
אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום הסבונים והספא אלא, שחברת לאש מתהדרת בפעילות המוסרית שלה שבין השאר כוללת את קמפיין "עולם אחד" לפיו מעבירה לאש את חלק מרווחיה לארגונים כמו חיזבאללה וחמאס ואף מעודדת את לקוחותיה לתרום לארגונים אלו כל עוד ישראל מבצעת פשעים כנגד פלשתין.

בעולם כבר החלו להחרים את החברה ומפתיע אותי לגלות שדווקא רבים בישראל לא מודעים לעניין וממשיכים לרכוש ממנה בכל ביקור בחו"ל.

nivea-logo

ניוואה, אולי אחת החברות היותר ותיקות בישראל ועל כן הופתעתי מאד לגלות לפני כשנתיים כי החברה לא טרחה לציין את מדינת ישראל במפת הארצות בה היא משווקת, במקום ישראל הופיעה פלשתין. מאז החברה שזכתה לביקורת רבה ואף לפגיעה באחוז ההכנסות שלה עדכנה את האתר שלה כמובן לאחר מאבק וישראל נוספה לרשימה אך מבחינתי את אות הקלון שלה הרוויחה בכבוד.

לפניכם צילומי מסך לפני עדכון אתר הבית של ניוואה וקישור לכתבה שפורסמה בנושא לפני כשנתיים
map3

nivea1

תראו, אני לא כותבת כאן כדי להגיד לאף אחד מה לעשות, איך ומה לקנות או לא לקנות. אני משתפת אתכם בבחירה שלי ובסיבה לבחירה שלי להחרים את החברות הללו וכל חברה אחרת שנוהגת להביע שנאה כנגד יהודים בכלל וישראלים בפרט.
כבר שנים שאני משתדלת לא לרכוש מוצרים שיוצרו בטורקיה ולו בגלל הגישה של המדינה הזו כלפי ישראל וישראלים שסך הכל העניקו לה  כלכלת תיירות ענפה. באופן אישי אנו אוהבת לעודד תוצרת ישראלית ולא חסרות חברות ישראליות משובחות כגון : ד"ר פישר, טטרא-פארם (סבוקלם), ג'יג'י , מעבדות HL ועוד… ועוד….

אתם תתפלאו מה ניתן לגלות בבדיקת "היצרן" על גבי אריזתו של מוצר, פתאום תגלו מוצרים של חברות שונות שלא סתם מזכירים זה את זה ולו בגלל שהם למעשה מיוצרים באותו מקום, תגלו שמוצר שייך לקונצרן אשר מבצע ניסויים על בע"ח ולא ידעתם, תגלו גם אם החברה שייכת לקונצרן אנטישמי כזה או אחר. עם קצת מודעות והשקעה קטנטנה תהיו צרכנים נבונים יותר וישראלים טובים יותר.

מחשבה אחת על “על איפור ואנטישמיות

  1. באמת נושא שלא קל לעסוק בו… אבל אני חושבת שכתבת קצר ולעניין.
    אישית אני עדיין בדילמות עם עצמי איך להתייחס לחברות כאלה, כל אחת והמורכבות שלה. מה שכן, חשוב שנהיה מודעות כדי שנוכל לקנות בצורה חכמה

    אהבתי

כתיבת תגובה

