סבוריאה – כל מה שרציתם לדעת ויותר

עברו כמעט שנתיים מאז שפורסם כאן פוסט " זה לא סומק, זו סבוריאה " ורבים מכם ביקשו ממני להמשיך ולכתוב עוד ועוד על הנושא שכן מדובר בתופעה מאד שכיחה. אז אני שמחה לדווח כי בשנתיים האחרונות יותר ויותר חברות הרימו את הכפפה ויצרו סדרות מוצרים שכל מטרתן ויעודן הוא התמודדות עם סבוריאה.

אז אם להיזכר, סבוריאה או דלקת עור סבוראית היא למעשה הפרשת יתר של בלוטות החלב בעור ומתאפיינת באדמומיות, גרד ולעיתים אף במצבור של תאים מתים, מי אמר קשקשים ולא קיבל 😦  . גברים ונשים סובלים ממנה כאחד ולמעשה מדובר בתופעה מאד שכיחה, הסטטיסטיקות מדברות על משהו כמו 15% מהאוכלוסיה,  סבוריאה היא לרוב גנטית ומחריפה הודות לשני דברים שמאד מאפיינים את ישראל – מעבר עונות קיצוני ומצבי לחץ.

מאחר וסבוריאה היא נטייה של העור לא ניתן להעלימה אלא רק להפחית במידה ניכרת את תופעות הלוואי המעצבנות הקשורות בה, כבר מגיל צעיר התחלתי לחפש את כל אותם מוצרים מצילי חיים שיקלו את המצב ואכן עורי כיום נראה ומרגיש מצויין.

גם אתם סובלים מסבוריאה ? יש לכם לקוחות שסובולות מסבוריאה ?
החלק הבא יעניין אותכם במיוחד.

בשנתיים האחרונות נחשפתי לסדרות מוצרים שונות ומגוונות, חלקן יותר מוצלחות וחלקן פחות ואני אציג בפניכם את ההתרשמות שלי מהן. לצורך גילוי נאות חשוב לי לציין כי איני רופאת עור, אם כי מאפרת במקצועי ועל כן יש לקחת את דבריי בערבון מוגבל. מדובר אך ורק בהתרשמות האישית שלי כמי שסובלת כל חייה מסבוריאה ודי הקדישה את עצמה לנושא.

sebo_right

אז נתחיל בסדרה יחסית חדשה שהושקה ממש לאחרונה מבית ד"ר פישר העונה לשם "Sebo Right"
כתבתי לא מעט פוסטים על ד"ר פישר במהלך השנה האחרונה ולו בגלל שגיליתי לא מעט מוצרים שלהם שהטיבו עימי ועם הסבוריאה שלי והאמת שהופתעתי מאד לטובה מהם.

בסדרת "Sebo Right" תמצאו ג'ל מקציף לניקוי הפנים, קרם יום וקרם לילה. מבחינתי יש שני מנצחים עיקריים בסדרה הזו והם ג'ל מקציף Sebo Right לניקוי עור הפנים, הוא אמנם מעט דליל אך בהחלט ניתן להרגיש שינוי לטובה באיזון רמת הסבום מבלי לייבש את העור, משהו שהרבה תכשירי ניקוי מבטיחים אך לא ממש מקיימים. בקבוק המשאבה נוח לשימוש ואישית אני מאד אוהבת אותו, הוא אינו כבד והמשאבה מוציאה כמות מדודה – אני נותנת כמה לחיצות מכיוון שאחת לא מספיקה אך העניין עדיף משפורפרות שתמיד יוצא לי מהן כמויות לא מבוקרות, דבר נוסף ששימח אותי בו הוא העובדה שכשבטעות נכנס לי מעט ממנו לאזור העיניים לא סבלתי מצריבה או כאב של שעות כמו שקורה לי לרוב.

המנצח השני הוא ללא כל ספר קרם הלילה מהסדרה, מגיע באריזת שפורפרת סטרילית והמרקם שלו עשיר בדיוק כמו שציפיתי מקרם לילה להיות, יחד עם זאת הוא נספג במהירות, הותיר את עורי נעים למגע ובבוקר העור נראה נפלא, מבחינתי העובדה שהוא נספג כל כך מהר הופכת אותו לאידיאלי כפריימר לאיפור בשעות הערב. לא הייתי משתמשת בו כקרם יום ולו בגלל שאינו מכיל מסנני קרינה. הריח שלו נטרלי ומתאים גם לגברים. מוצר בהחלט מוצלח.

Ultrasol Young Group

את קרם היום אהבתי גם כן אך אין בו משהו יוצא דופן או סופר מיוחד שיגרום לי לשבח אותו יתר על המידה. קרם טוב ונעים. מכיל SPF 30 ומגיע באריזת שפורפרת סטרילית. לשיקולכם..

חשוב לי גם לציין כי ד"ר פישר זכו בתואר "מוצר השנה" על סדרת ultrasol young ששיבחתי כאן בפוסט ארסנל השמש הגדול שלי, ועל סדרת מסכות השיער והשמפו Natural Care בריח רימונים שמהתנסות אישית עוקף את "הרבל אסנס" בסיבוב מבחינת הריח וגם העובדה כי מדובר במוצרים ללא אכזריות בבע"ח מוסיפה להם נקודות זכות.

סדרת המוצרים הבאה שהוכיחה את עצמה הייתה סידרת "סבוקלם" מבת "טטרא פארם" שכבר שנים מלווה אותי ואף ציינתי פה בעבר. קרם הלחות שלהם, מבחינתי הוא BBאחד הטובים שיש היום לשוק להציע, הוא נספג מהר, הריח עדין והוא פשוט עובד. כך גם לגבי ג'ל ההרגעה של סבוקלם שמוכיח את עצמו כבר במשך שנים והוא מוצר SOS בתיק שלי כבר שנים ונרכש כל פעם מחדש. לאחרונה סבוקלם פיתחו קרם BB (קרם לחות עם צבע) שזכה בתואר "מוצר השנה" היוקרתי ורבות משבחות אותו.

האמת, קשה לי לכתוב עליו ולו בגלל שהסבוריאה שלי לא רק שלא אהבה אותו היא שנאה אותו !!!
לצערי אני אלרגית למוצר והדבר הורגש כבר ברגע הראשון, הגוון הבהיר ביותר היה לי צהוב מידי ומבחינתי הוא לא מתאים לי. יחד עם זאת החברה שקיבלה אותו ממש התלהבה ואף רכשה אחד נוסף שיהיה לה, אז חשוב להבין כי ההתנסות האישית שלי במקרה הזה פחות רלוונטית שכן המוצר הזה נפלא לאחרות ולא לי. אז איך תדעו ? פשוט נסו אותו בחנויות או בקשו מהחברה לשלוח לכם דוגמית דרך האתר שלה.

חברה נוספת שאני אוהבת ושכל כולה מוקדש לתחום הטיפול בתסמיני הסבוריאה הוא חברת  Kamedis או בעברית "קמדיס". כבר ציינתי כאן בעבר כי קרם הפנים שלהם הפתיע אותי ברמות שאי אפשר לתאר. הקרם הירקרק ( מעין ירוק מנטה אפרפר )נספג במהירות הבזק משאיר את העור קריר, נעים ורגוע. כל תחושת גרד או אדמומיות נעלמים כבר בעת השימוש הראשון. זהו לחלוטין מוצר SOS מבחינתי. הוא אינו מכיל משמרים lr_IS_SEBO_all1מסוג פראבנים וכמות קטנטנה עושה את העבודה. מוצר נפלא לגברים ונשים כאחד ולחלוטין אחד המומלצים שלי. בנוסף אני מאד אוהבת את שמפו סבומדיס ותרחיץ הפנים שאינם מכילים SLS ופארבנים.

מהו SLS ?
SLS הם ראשי תיבות של Sodium Lauryl Sulfate (נתרן לאורת סולפט). אם תסתכלו על מרכיבי השמפו שלכם הוא רשום שם כרכיב הראשון והעיקרי (רשימת הרכיבים במוצר מצויינת לפי אחוז הרכיב כאשר הראשון נמצא בריכוז הגבוהה ביותר והאחרון בריכוז הנמוך ביותר). SLS הוא דטרגנט (חומר ניקוי) חזק הנמצא בשימוש נרחב ותפקידו להמיס שומנים וליצור קצף, חשוב להבין כי שמפו המכיל SLS ומלחים מעודד התפרצות סבוריאה והיווצרות קשקשת בעור והיום כבר ידוע כי אלו הסובלים מסבוריאה צריכים למצוא להם להם מוצרים נטולי SLS ועל כן אני מאד שמחה על ההתיחסות הזו מצד "קמדיס". להשלמת הטיפול מציעה "קמדיס" גם קרם לחות לקרקפת – המיועד לעור קרקפת אדמומי ומגורה. הוא מכיל תערובת צמחים בעלי פעילות אנטי-דלקתית ואנטי-פטרייתית, המווסתים את הפרשת החלב ולגברים אשר מגלחים את ראשם או אפילו סתם קרחים המוצר הזה נפלא ומגבר שהמלצתי לו על המוצר בזמנו אני מקבלת כל הזמן שבחים כאילו אני זו שיצרה את המוצר אז שווה 🙂

images

סדרת המוצרים הבאה שייכת לחברת  Doctor OR  או בעברית "דוקטור עור" אותה גם כן ציינתי כאן בעבר לחיוב בגין תכשיר ההגנה מהשמש שלהם "אנטי סאן ספריי" . ל"דוקטור עור" סדרות שונות של מוצרים ולפי גוון האריזה ניתן להבחין איזה מוצר יעודי לאיזה סוג עור. הסדרה הצהובה להגנה מהשמש, הכחולה לעור שמן, החומה לאנטי אייג'ינג והסדרה הירוקה מתאימה לעור רגיש ואדמומי בכלל ולעור סבוראי בפרט. האהובים עליי ביותר הם אלסבון לניקוי יסודי של עור הפנים הנקרא Soft Cleanser. מדובר באל סבון שצבעו כחול סגלגל בריח ממכר ונטרלי שעושה לי חשק לספא, הוא עדין ומשאיר את העור רך ונעים למגע, ברכיבים מצויין כי הוא מכיל תמצית שיבולת שועל המרגיעה את העור והוא מיועד לכל סוגי העור.

מוצר נוסף שאני ממש אבל ממש אוהבת הוא פילינג הגרגירים העדין של דוקטור עור. אחת הבעיות הכי מעצבנות בסבוריאה היא הופעת קשקשת על העור ותהליך הסרתה מעיק ולא נעים, תכשירי פילינג גסים מידי רק עושים את ההיפך, הם גורמים להתפרצות חריפה יותר של סבוריאה ואילו פה מדובר בתכשיר פילינג שקוף שהגרגרים בו קטנטנים, ממש ברמה של חול ים. הוא מאד הזכיר לי את פילינג הגרגרים של חלאבין אך הוא טוב ממנו בכמה וכמה רמות לדעתי. אם הייתי צריכה להמליץ על מוצר אחד בלבד של ד"ר עור היה זה המוצר הזה.

486511_315611958542401_663741785_n

המוצר הבא שאני מאד אוהבת אמנם לא יעודי לסבוריאה ולמעשה בכלל מדובר במייקאפ. כמאפרת וכאישה הסובלת מסבוריאה החיפוש אחרי מוצרי איפור שיראו טוב הוא בלתי פוסק. נכון להיום אני עובדת ומשתמשת באופן אישי בשלושה מייקאפים עיקריים והם דאבל וור של אסתי לאודר, קולורסטיי של רבלון וטמפטו. אם תראו אותי ברחוב בזמן הקרוב, סביר להניח שיהיה עליי את מייקאפ "קולורסטיי" של רבלון, בתקופת הקיץ בה הסבוריאה שלי בשיאה הוא תמיד מצליח להציל אותי ועל כן ראיתי לנכון לצרף אותו לפוסט זה. לא הופתעתי לגלות כי גם הוא זכה בתואר "מוצר השנה" מבחינתי הוא מוצר השנה, השנתיים והעשור האחרון כולו. העור שלי אוהב אותו מאד.

אני מאמינה שבהמשך אכתוב עליו יותר ולו בגלל שבקרוב אמורים להשיק אותו מחדש עם שינוי כזה או אחר ואני מקווה להביא אליכם רשמים קצת יותר לעומק על השינויים שהולכים לבצע בו.

GIGIסדרת מוצרים נוספת אשר הוכיחה את עצמה לאורך השנתיים האחרונות וכתבתי עליה המון היא סדרת "ריקוורי" מבית GIGI קוסמטיקס. לא ארחיב עליה יותר מידי כי באמת שכתבתי עליה המון ואין טעם לכתוב עוד אבל חשוב לי לציין אותה כאן שוב ולו בגלל שהפוסט הזה הוא מעין סיכום ענק להתמודדות שלי עם הסבוריאה בשנתיים האחרונות. הסדרה הזו נפלאה !! היא לחלוטין אחת הטובות שנתקלתי ביהן והיא נמצאת בקטגוריית הקוסמטיקה המקצועית. אימי שסובלת מסבוריאה מאד חריפה משתמשת בסדרה כבר שנתיים. תבינו כי שימוש ממושך של מוצר לאורך שנתיים כשסובלים מסבוריאה הוא דבר נדיר ולו בגלל שהעור מתרגל ובשלב מסויים הם מאבדים את השפעתם עליו אז אם במשך שנתיים אימי עדיין עם אותם מוצרים והם עוזרים לה, אין מבחן או הוכחה טובה מזה ליעילותה של סדרת מוצרים.

לסיכום, הבלוג שלי חגג לאחרונה 3 שנים ואני רוצה להודות  לאלפי הקוראים, גברים ונשים כאחד. אני רוצה להודות לכל מי ששאל, פנה והתעניין בפוסטים השונים ואף פירגן ושיתף. אני מבטיחה להמשיך ולכתוב ומקווה כי פוסטים דומים לזה מסייעים לכם. אם יש נושא ספציפי שהייתם רוצים שאכתוב עליו אשמח לשמוע מכם. המשיכו להגיב, לשאול ולשתף כי בלעדיכם הבלוג הזה לא היה מצליח.

תודה לכולכם.

4 מחשבות על “סבוריאה – כל מה שרציתם לדעת ויותר

  1. פוסט מעולה! בתור ״סבוראית״ כרונית אני ממליצה על חשיפה לשמש (מבוקרת כמובן),חפיפת שיער הראש מדי יום אם אפשר ( משפיע גם על סבוריאה בשאר חלקי הגוף), להריח את שמן עץ התה והכי חשוב…להמעיט באכילת פחמימות (קסם מה שתפריט חלבונים יכול לעשות לעור)!!!

    אהבתי

  2. אני מצטערת לשמוע שהייתה לך חוויה לא נעימה עם BB של סבוקלם, חייבת לציין שאני כן משתמשת בו והוא מוצר מעולה בשבילי.. כנראה באמת זה עניין שמתאים לנשים מסויימות ולאחרות לא.

    אהבתי

    • אורנה אין ספק שרגישויות הן דבר אינדיווידואלי. מה שטוב לאחת לא תמיד טוב לאחרת.
      טטרא פארם היא חברה מצויינת ואני מאד מעריכה את העשייה שלה. במקרה של ה BB גיליתי שרבות מתלוננות על רגישות למוצר, גם בבדיקה מול קוסמטיקאיות שאני מכירה נשמע כי רבות טוענות בפינהן על תגובות אלרגיות הדומות לשלי ולו בגלל זה שווה תמיד לערוך בדיקת רגישות ולבקש דוגמיות לפני הרכישה.

      אהבתי

  3. ערב טוב..
    פוסט נהדר!
    לי יש בעיה נוספת… אני רגישה לריחות חזקים
    במיוחד לריחות הדר.
    איזו סדרה יש ריח נעים ועדין ? וכמובן לא ריח הדר כמו אשכולית וכו׳ ?

    תודה. לורן.

    אהבתי

כתיבת תגובה

