מברשות או לא להיות

"כמה מברשות יש לך !!!" הביטה בי מאפרת בתחילת דרכה, תוהה מה עושים עם כל אחת ולמה צריך 3 מברשות אותו הדבר. כן, כל אחת שואלת שאלות אחרות בסדנת הרענון למאפרת. בסדנה האחרונה שהעברתי גיליתי כי דווקא הידע הטכני סביב כלי העבודה לוקה בחסר ועל כן החלטתי לשתף בפוסט זה קצת פרטים לגבי סט המברשות שלי.

תחילה חשוב לי לציין שאין צורך בתחילת הדרך ב 40 מברשות איפור, מברשות הן מוצר שבהתנהלות נכונה ישרדו לכם שנים ועל כן שווה להתמקד במספר מברשות בסיסיות ולאחר שלמדתן לנצל אותן היטב שדרגו את הסט שלך פה ושם במברשת נוספת. מאד מפתה לקנות סטים ענקיים של מברשות או מברשות מעוצבות בהמון כסף והאמת שאין טעם, גם המברשת הכי יפה, אם היא לא פרקטית, אין טעם לרכוש אותה.

לפני שאציג את המברשות שאני אישית הכי אוהבת חשוב לי לדבר על סוגיית מברשות האיפור הסינטטיות אל מול אלו העשויות שיער טבעי. באופן אישי אני מחזיקה מברשות משני הסוגים והשיקול שלי לבחירת המברשת הוא הנוחות שלהן, צורתן והרכות שלהן. הרבה נוטים לחשוב כי מברשות סינטטיות אינן איכותיות, דבר שהיה נכון לפני כעשור בערך, אך כיום הטכנולוגיה היא כזו שניתן לייצר מברשות סינטטיות רכות ואיכותיות שרמתן שלא נופלת ממברשות שיער טבעי מקצועיות ועל כן תוכלו למצוא אצלי גם כאלה וגם כאלה.

מברשת מייקאפ: מברשות מייקאפ הפכו בשנים האחרונות לפריט חובה בכל תיק איפור והן נחלקות לשלושה סוגים עיקריים: מברשת מייקאפ שטוחה, מברשת מייקאפ עגולה ומברשת קבוקי או פלט טופ שראשן שטוח.
באופן אישי אני מעדיפה את מברשת המייקאפ העגולה והקלאסית, אני מצליחה להגיע איתה לתוצאות הכי יפות, היא נכנסת לנרתיק מברשות ללא כל בעיה ואני לא צריכה לחפש לה פתרונות אחסון יצירתיים כמו למברשת קבוקי. לרוב היא עשוייה ערבוב של שני סוגי סיבים, שיער טבעי ושיער סינטטי אך יש גם מברשות שעשויות כולן שיער סינטטי. מהבחינה הזו אין לי העדפה מיוחדת.

מברשת מייקאפ שחר גפני
משמאל בתמונה מברשת מייקאפ מהליין הישן של PROSHOP, מברשת נוחה וטובה אך אני מעדיפה את מברשת מייקאפ מבית OFRA שנמצאת מימינה בגלל הרוחב שלה, לאחרונה פירגנתי לעצמי במברשת 586 של proshop (מימין בתמונה) בשל צורתה המיוחדת והיחודית המאפשרת הטמעה טובה יותר של מייקאפ או קונסילר על גבי העור. עד כה כל מי שנתקלה בה התאהבה בה באופן מיידי, חשוב לציין כי היא סינטטית לחלוטין ועל כן נטולת אכזריות.
כדאי לדעתי להחזיק מספר מברשות מייקאפ שכן לא תמיד יש אפשרות לנקות אותן בעת העבודה ועל כן כשיש מספר רב של מאופרות כדאי שתהיינה מספר מברשות בהישג יד.

מברשת סומק/פודרה: אין גבול למגוון מברשות הסומק והפודרה ולכל מאפרת ההעדפה האישית שלה. בתחילת הדרך דווקא העדפתי מברשות סומק קטנות שכן הרגשתי שיש לי איתן יותר שליטה בהנחה אך עם השנים הניסיון לימד אותי לעבוד בכמויות נכונות יותר של חומרי איפור ועברתי למברשות רחבות ומלאות. האהובות עליי כאן לפניכן.

מברשת סומק שחר גפני

מימין לשמאל: מברשת סומק 81 מהליין הישן של proshop היא לחלוטין אחת הטובות בעיני, רכה ברמות לא הגיוניות ולמרות גודלה כאילו יודעת לבד היכן להניח את הסומק כך שישב בול במקום הנכון.
מברשת 8 מבית ירין שחף שלדעתי לא קיימת יותר שכן היא מלווה אותי כבר 11 שנה ועדיין רכה כמו ביום הראשון שלה. באמת שכיום אני כמעט לא נוגעת בה אך עבורי יש לה ערך סנטימנטלי, היום אם אשתמש בה זה יהיה בעיקר להנחת שימרים. הקטנה שמשמאלה היא מברשת סומק 013A מבית מאדינה מילאנו וכמו שהיא קטנה, ככה היא ממזרה ואני מאד אוהבת אותה להצללות ממוקדות והנחת סומק. לשמאלה האחות התאומה של מברשת הסומק הישנה של PROSHOP ומספרה 590. אם הייתי צריכה לבחור מברשת אחת הכי אהובה זו הייתה זו ללא כל ספק. מכיוון שכל המברשות שציינתי עד כה הן משיער טבעי חשוב לי לפרגן גם למברשת משיער סינטטי וזו שבתמונה מבית אנטונים בהחלט עושה את העבודה. אנטונים למי שלא מכירה היא חברת מברשות איפור אקלוגיות וטבעוניות, הן מיוצרות מחומרים ממוחזרים ונטולות אכזריות ומבחינתי זו אחלה של אג'נדה. יש לי רק בעיה אחת עם המברשת הזו וסביר להניח שזה משהו שהרוב לא מתיחסים אליו אבל משהו בחלוקת המשקל שלה שונה ממברשות אחרות. הידית העשוייה במבוק קלה מאד, על פניו זה נשמע כמו יתרון אך ראש המברשת כבד יותר מהידית ועל כן האחיזה במברשת קצת לא נוחה לי. כמאפרת שרגילה לעבוד עם מברשות שתוכננו אחרת הורגלתי לאחוז מברשות באופן מסויים ומברשת זו מאלצת אותי לאחוז אותה יותר ויותר קרוב לסיבי השיער או לחילופין להפעיל יותר כח בעת החזקת ידית המברשת כדי לייצב אותה בעת השימוש.

מברשות הנחה: גם במקרה הזה אין גבול למגוון. עגולות, מרובעות, שטוחות או מלאות, כולן מצויינות אך גילית שיש לי צורה מועדפת ולא משנה באיזו חברת איפור אבחר, תמיד אשאר עם אותו הגודל או הצורה פחות או יותר.

מברשת הנחה שחר גפני

המברשת הראשונה מימין היא מברשת 9 מבית סיגל תדמור ואני מאד אוהבת אותה להנחה, היא יציבה מספיק, לא מפזרת לי את כל צלליות האבקה או האבן שלי ועושה עבודה לתפארת. השניה מבית אנטונים, כאמור סינטטית לחלוטין משמשת אותי דווקא להנחה של צלליות אבקה באזור עצם הגבה. היא בדיוק בגודל הנכון למטרה זו והיא מאד מומלצת בעיני. השלישית שמשמשת אותי להנחת צלליות על העפעף היא מברשת 61 מהליין הישן של proshop והיא בהחלט נוחה לשימוש אם כי ניתן למצוא מברשות רכות ממנה ולא הייתי מגדירה אותה כמברשת חובה על אף אהבתי אליה.

מברשות טשטוש: אם מישהי מכן ראתה אותי מאפרת סביר להניח שהיא הופתעה מהעובדה שאת רוב תהליך איפור העיניים אני עושה עם מברשת אחת! זו תמיד תהיה מברשת טשטוש כזו או אחרת. איכשהו כחלק מהטכניקה שלי, גיליתי שעם מברשת טשטוש נוח לי לעשות כמעט הכל. יש לי רביעייה מנצחת שרק המחשבה על אבדן של אחת מהן גורמת לי לחרדה ענקית.

20130824_145708

הראשונה מימין היא לא אחרת ממברשת הלהבה המפורסמת של סיגל תדמור, עליה כתבתי פה בעבר והיא אחת המגניבות בעיני. מי שעובדת הרבה על איפור לבנוני תגלה שהמברשת הזו היא חובה בתיק האיפור שלה. משמאל מברשת 226 של MAC והיא לחלוטין אחת המברשות הכי אהובות עליי, רכה, בדיוק בגודל הנכון והכי חשוב, מטשטשת כמו שצריך. לשמאלה, רכש חדש מבית proshop מס' 523 רכה רצח ואני מאד אוהבת אותה דווקא לעבודה על מעושנים לטשטוש ממוקד. האחרונה משמאל היא אחותה הגדול של 226 שהצגתי כאן והיא מברשת 224 של MAC המשמשת אותי לטשטושים נרחבים יותר באזור קפל העין והנחה באזור הגבה.למחפשות אלטרנטיבה סינטטית טובה בדקו את מברשת 555 בפרושופ.

מברשות תיחום: תראו, כשמדובר בתיחום אני אוטומטית מתחברת יותר למברשות זוית אך קיים מגוון רחב של מברשות חתוכות ישר או עגולות וקטנטנות יחד עם זאת אני מגלה שאני תמיד חוזרת למברשת הזוית הקלאסית ויש לי 2 אהובות במיוחד. הראשונה מבית סיגל תדמור והשניה מבית יוסי ביטון ולו בגלל שהרוחב שלהן וצפיפות סיבי השיער אידאלית עבורי.

מברשת תיחום שחר גפני

מברשות שפתיים: קיימות 3 צורות מרכזיות למברשות שפתיים, משולשת כלומר חדה בקצה, עגולה המזכירה מברשת עפרון ומברשת שפתיים מרובעת. רוב המאפרות מעדיפות את המברשת המשולשת שכן ניתן להגיע איתה לרמת דיוק בקלות אך מסיבה לא ברורה קשה לי להתחבר אליה ואני מעדיפה דווקא את הגרסה המרובעת ולמזלי דאגתי בזמנו לרכוש לי כמה מברשות כאלו מבית מאדינה מילנו ולא הייתי מחליפה אותן בשום מברשת. בדומה למברשת המייקאפ חשוב לדעתי גם במקרה הזה להחזיק מספר מברשות שפתיים שכן לא תמיד יש אפשרות לנקות אותן בעת העבודה ועל כן כשיש מספר רב של מאופרות כדאי שתהיינה מספר מברשות בהישג יד.

מברשת שפתיים מאדינה מילאנו

כמה מילים לסיכום, לכל מאפרת ההעדפות האישיות שלה ואני הצגתי את שלי אך אין זה אומר שכל מה שמתאים לי מתאים לכן, הגדילו ראש ובחרו את שנכון לכן. שימרו על מברשות האיפור שלכן והן תשמשנה אתכן עשרות שנים, הקפידו לשטוף אותן היטב, תוכלו לקרוא על שגרת ניקיון המברשות שלי במדריך ניקוי מברשות שפורסם כאן בעבר. לאחר ניקוי המברשות ושטיפתן אני מקפידה להשתמש ב BRUSH KEEPER אשר שומר על צורתן בעת הייבוש.
brush keeper
הקפידו לאחסן את מברשות האיפור בנרתיק מסודר וסגור, אמנם מפתה להניח אותן בכוס על שידת האיפור אך הן צוברות אבק ולכלוך שלא הייתן רוצות להעביר אל עורכן. הקפידו לוודא כי נרתיק המברשות שלכן אינו רטוב, הרבה מאפרות מעבירות מגבון לח לניקוי הנרתיק אך שוכחות להמתין שיתייבש, דבר הגורם לעובשים ושאר ריחות לא נעימים.

סימון מברשות: סביר להניח ששמתן לב לפס הירוק או נקודת התכלת שבקצה המברשות בחלק מן התמונות, אם אתן כמוני ועובדות הרבה פעמים יחד עם עם מאפרות נוספות או אפילו סתם גרות באותו החדר עם אחות חובבת איפור כמוכן שווה לסמן את מברשות האיפור שלכן שכן יש להן נטייה להיעלם. כמות המברשות שנעלמו לי פתאום בהפקה היא אבסורדית. תופעת היעלמות המברשות הסתיימה כשהתחלתי לסמן אותן. אף אחת לא יכולה לטעון כי הן שלה ואין מקום לבלבול, גם אם נלקחה ממני מברשת בטעות, קל לזהות שהיא שלי ולהשיבה אליי. חפשו את הלק הכי מזעזע שניתן למצוא והשקיעו ערב אחד בלסמן את מברשות האיפור שלכן.

את כל המברשות שהצגתי כאן ניתן למצוא בכל מיני חברות בגרסאות כאלה ואחרות והרבה פעמים תוכלו למצוא את אותה המברשת בדיוק רק במחיר זול יותר עם לוגו אחר, למענכן היו צרכניות נבונות. הקפידו לקרוא חוות דעת ברשת, לשאול מאפרות או חובבות איפור נוספות. ערכו השוואות מחירים והיו צרכניות נבונות.

מחשבה אחת על “מברשות או לא להיות

  1. לאחרונה ספרתי כמה מברשות יש לי והתפלאתי לגלות שיש לי סביב ה 40… 🙂 ואצלי כולן לשימוש אישי 😀 ה"עניין" שלי הוא שאני שונאת לחפוף מברשות.. אז הפתרון שלי הוא להחזיק כמה וכמה וכמה מכל סוג וככה אני יכולה "להחזיק" יותר זמן מבלי לחפוף (או לחטא עם המנקה מברשות).
    אין לי כ"כ הרבה חברות של מברשות שניסיתי. אני מאוד אוהבת את המברשות של מאק, אבל ככל שאני פותחת את העיניים יותר כך אני רואה שאומנם המברשות מעולות, אבל יש בהחלט טובות כמוהן שעולות הרבה פחות. לאחרונה יוצא לי גם לנסות יותר מברשות סינטטיות ובהחלט יש להן מקום. הטכנולוגיה היום או הסיבים שמשתמשים בהם מעולים ("לא מה שהיה פעם") והן מתאימות גם למוצרים "יבשים" וגם "רטובים" שזה עוד יתרון. מלבד זה, אני חושבת שהם גם מתייבשות יותר מהר ממברשות משיער טבעי. וכבר הזכרנו כמה אני עצלנית 🙂 כך שאם אני צריכה לחכות יומיים למברשת עד שאני יכולה להשתמש בה שוב….
    פוסט מעולה וחשוב! כל אחת צריכה למצוא לעצמה את המברשות המנצחות שלה ולדעת לשמור עליהן

    אהבתי

להשאיר תגובה

