גלאם גורו – חתול בשק או הפתעה בקופסה

לא יודעת מה אתכם אבל אני בשנים האחרונות הפסקתי לרכוש קוסמטיקה ואיפור בחנויות ועברתי לרכישות ברשת. הסיבה מאד פשוטה, כל ביקור בפארמים עלה לי בלחץ דם גבוה. כשדיילות מזנקות מכל עבר, נלחמות על על כל מכירה ולעיתים אף מוכנות להגיד שטויות למענה, לא נותר לי אלא לנסות את מזלי ברשת, שם המידע נגיש וזמין בנוחיות כה רבה ואני אפילו לא אתיחס לגועל מהלכלוך והזוהמה שרצה על הטסטרים שבחיים לא אסכים לנסות גם ככה כדי לא לחטוף הרפס או כל מחלה אחרת.

מדינת ישראל הפכה להיות צרכנית מאד גדולה של איפור וקוסמטיקה והגעתם של לא מעט מותגים מחו"ל לארץ היא ההוכחה לכך. לפעמים ההיצע כה גדול שלצרכנית הממוצעת כל הסיפור פשוט מבלבל ומתסכל, אז מה עושים ? מבקשים דוגמיות.

קחו אויר,
אני יודעת כי מדובר בפנטזיה שפה בארץ רחוקה מלהתגשם.
המילה "דוגמיות" הפכה בארץ למילה גסה או לאוצר שלקוחה זוכה בו לאחר שרכשה כבר באיזה 300 שקלים מוצר שייתכן ולא מתאים לה. עכשיו בואו נדמיין שאותה לקוחה יכולה לרכוש משהו רק ב 65 שקלים ולקבל מס' דוגמיות או בעצם מוצרים מוקטנים שאותם תוכל לנסות על מנת להחליט בעצמה אם מתאים לה לרכוש מוצר כזה או אחר.ואם כבר אז נדמיין שאת הדוגמיות היא יכולה לקבל ישירות לביתה במקום להתמודד עם דיילות אגרסיביות ולא נעימות (וסליחה על הכללה, אני בטוחה שיש מס' דיילות נעימות ומקסימות ואם את הקוראת אחת מהן, ברור לנו שאיני מתיחסת אלייך).
ואם ממש נלך עם הפנטזיה הזו דמיינו שהמוצרים המוקטנים או הדוגמיות מגיעים בקופסה מושקעת ויפה עם גלוייה המסבירה על כל מוצר ומוצר באופן קל ופשוט להבנה. פתאום כל העסק נשמע לי מאד חביב, מהנה ואפילו מומלץ.

אז כמו שהשיר אומר "לפעמים חלומות מתגשמים"
בשנתיים האחרונות הושקו שתי חברות המעניקות שירות חדש בישראל, שירות קופסאות היופי שכיח מאד בחו"ל ומצליח ברחבי העולם אז למה לא גם בישראל. על החברה הראשונה שהושקה כאן בישראל ושמה "גלוסי בוקס" כתבתי כאן בעבר ואף שיבחתי אך במהלך השנה האחרונה הרשת איכזבה לקוחות רבים בשירות לקוי, התנהלות מביישת ועוד שאר ירקות שאמנע מלציין כאן ועל כן הפוסט ההוא נמחק, ועל כן, כשהציעו לי לנסות את קופסת היופי השניה שהושקה בישראל העונה לשם "גלאם גורו" הייתי מעט ספקנית ולקח לי המון זמן עד שעשיתי את הצעד הזה.

במהלך השנה האחרונה שמרתי על קשר ישיר עם אמיר, אחד מבעלי החברה. בחור צעיר עם ראש על הכתפיים שלומד לקח מטעויותהם של אחרים, אמיר לא פעם שאל לדעתי, התייעץ פה ושם לגבי דברים מסויימים ועושה רושם שהוא מהאנשים האלה שבאמת אכפת להם, אז הנה עברה שנה שלמה והחלטתי סוף סוף לכתוב על גלאם גורו שהצליחו להפתיע אותי דווקא בגישה שלהם.
1
אז איך זה עובד?
בכל חודש נשלחת אלייך קופסת יופי אישית עם חמישה מוצרים הנבחרים בקפידה וזאת לאחר שנרשמת לשירות וענית על שאלון היוצר את פרופיל היופי האישי שלך שבעזרתו בוחרים לך את המוצרים שהכי יתאימו לך. עלות השירות 65 ש"ח לא כולל משלוח. משלוח בדואר רשום בתוספת של 13.8 ₪ או במשלוח שליח בעלות של 25 ₪.

כבר עלו ברשת מס' טענות באשר לשירות ואחת הסיבות שחיכיתי עם הפוסט הזה הייתה הרצון להתיחס אליהן.

1. טענה ראשונה נשמעה באשר לעובדה שהמוצרים המוקטנים הנשלחים הם אך ורק ממותגים שניתן למצוא בארץ. את האמת שאני לא מבינה את הטענה הזו ולו משום שהשירות אמור לתת מענה לכל אלו אשר רוצות להתנסות במוצרים טרם רכישתם. אם אקבל מוצר ואתאהב בו ואז אגלה שלמעשה לא אוכל לרכוש אותו פה בארץ אתאכזב מאד ולא אבין מה הטעם, בנוסף בתור מי שמתעסקת בשיווק מוצרי איפור וקוסמטיקה ידוע לי עד כמה זה קשה להיות יבואן שכן כל מוצר חייב לעבור מיליון בדיקות ואישורי משרד הבריאות ויזמי השירות הזה אינם מתיימרים להיות יבואנים, הם מעניקים שירות, זה המוצר שלהם ולא הקופסה עצמה. זה בערך כמו לפנות לדואר בטענה על התכולה של המכתב שקיבלת.

2. איך אדע עם המוצרים ששלחו לי מתאימים לי ? רבות טענו כי השירות לא לטעמן שכן אין שום דבר שמבטיח להם שהמוצרים שיקבלו יתאימו להן ועל זה כל שאני יכולה להגיד "אבל זה כל העניין, לא ?" לפחות תגלי שמוצר לא מתאים לך כשהוא מוקטן ועלה לך שקלים ספורים מאשר שתקני אותו בגודל מלא, תתאכזבי ותיתקעי איתו !!!! עכשיו אם להיות כנים, השאלון שאת ממלאה ועל פיו נקבע מה לשלוח לך הרבה יותר אמין ובטוח לדעתי משיקול דעתה של דיילת שרק מנסה להרוויח מכירה.

3. מנסים למכור לי!!!
אחת מהטענות האהובות עליי, כן מנסים למכור לך אבל בהגינות, תוך כדי שמירה על שקיפות מלאה. נותנים לך לנסות מוצר ואם מתאים לך ובא לך תקני בחנויות, אין פה דיילת שיושבת עלייך ומפעילה עלייך לחץ. הרבה מלקוחותי ביקשו את נוכחותי ביום שופינג על מנת שיוכלו לקבל דעה אובייקטיבית ואמיתית כי לרוב הן נכנעות ללחציה של הדיילת, אז כל זה מבוטל ואת רשאית להחליט לבד ובשקט אם ומה בא לך לרכוש.

4. שווה את ההוצאה ? אז ככה, גלאם גורו  מתחיבים בכל קופסה למינימום 5 מוצרים בגדלים שונים, בקופסת החגים שקיבלתי זה עתה היו 6 מוצרים מתוכם שניים בגודל מלא שאם הייתי רוכשת אותם היו עולים לי הרבה יותר מ 100 שקלים, אז בהחלט ניתן לומר כי הקופסה מחזירה את ההשקעה.

גילוי נאות, כשקיבלתי את הקופסה התאכזבתי מאד, הרמתי טלפון לחברה ושיתפתי אותה בדברים שהגיעו וניסיתי לחשוב איך ומה אני כותבת. רק אחרי השיחה איתה הבנתי כי "האכזבה" מקורה בעובדה שיש לי כבר בבית המון המון מוצרים וקשה להפתיע אותי ועל כן החלטתי לנסות את כל המוצרים בטרם אכתוב משהו, אני חייבת להודות שיצאתי קצת אהבלה ולו בגלל שככל שהתנסיתי יותר כך גיליתי את גודל טעותי.

1378460244388

המוצר הראשון בו התנסיתי היה לק מסדרת קולורמה של מייבלין בגודל מלא, על פניו הצבע די סטנדרטי עבור חובבת לקים משוגעים כמותי, מעין בורדו מטאלי שלא עורר בי ציפיה מרובה אך המריחה שלו נהדרת, הוא התייבש במהירות ובהחלט הפתיע אותי לטובה, אפשר בהחלט לומר שאת המוצר הזה גיליתי בזכות גלאם גורו ! ואת האמת לא תהיה לי בעיה לרכוש אותתו בעתיד, פה זה לגמרי היה עניין של להכיר פורמולה חדשה שלא ניסיתי עד כה.

המוצר השני בגודל מלא היה לא אחר מסומק של חברת "FARAN" שמחירו אם אני זוכרת נכון בסביבות ה 90 שקלים. וידוי קטן, אני מתה על סמקים בתפזורת, כלומר כאלה שהם באבקה ולא דחוסים ולו בגלל שאני נוטה לערבב את הסמקים שלי ישירות אל תוך המייקאפ וכך ליצור מראה עדין וטבעי יותר. הגוון שאני קיבלתי, מעין ורוד עתיק בהחלט מתאים לי והוא הפך בשבועות האחרונים לסומק הקבוע שלי ולו בגלל זה אני כבר מרגישה שמדובר בשיחוק אמיתי.

המוצר השלישי שגודלו מוקטן לנסיעות ועדיין מכובד בהחלט (50 מ"ל) , הוא קרם הגנה מהשמש SPF 30 של חברת גרנייר. כבר כתבתי פה בעבר על ארסנל ההגנה שלי מהשמש ושמחתי להוסיף אליו עוד מוצר. הריח טוב, הוא מעט שומני אך נספג יחסית מהר ואם הייתי צריכה לגבש לגביו דעה הייתי אומרת שהוא מספק, אז אם השירות של גלאם גורו אמור לסייע לי בהחלטות הצרכניות שלי, גם במקרה הזה הצליח להם, זה אינו מוצר שארכוש אך נחמד שיש אותו כרגע בבית.

המוצר הרביעי שקיבלתי היה דוגמית של תרחיץ הפנים מבית FARAN. תשמעו, יש לי אוסף מכובד של תרחיצי פנים, מסירי איפור ומה לא.. להגיד לכם שהתרחיץ הזה הוא התרחיץ הטוב בעולם ? לחלוטין לא אבל הריח שלו זה הדבר הכי טוב שנתקלתי בו בשנה האחרונה. הרגשתי כאילו אני טובלת את פניי במיץ תפוזים. תרחיץ הפנים של פארן מתהדר בריח הדרים הכי מדהים שיש, הוא שקוף לחלוטין ואם הסבוריאה שלי לא התעוררה ושנאה אותו אז מגיעות לו עוד כמה נקודות זכות. עוד מוצר שגיליתי והפתיע לטובה.

המוצר החמישי בקופסת החג הינו דוגמית בושם מבית חברת COMPTOIR ולשמחתי הניחוח שלו משלב שתי אהבות גדולות שלי, קוקוס ווניל. משהו בריח פינה קולדה תמיד עושה לי את זה 😉 ,באופן אישי אני לא צרכנית גדולה של בשמים ולא מתרגשת לקבל אותם אז דווקא הרעיון של לצבור מיניאטורות או דוגמיות קטנות של בשמים שונים דווקא מתאים לי. אני לא מאלה שירוצו לקנות בושם במאות שקלים ולו בגלל שאני טיפה יודעת מה עלות הייצור בפועל ומה הפרוצדורה בלייצר וליבא בשמים ומבחינתי פשוט עושקים אותנו אבל אני גולשת מן הנושא.

המוצר השישי והאחרון בקופסה הינו מסכת לחות לשיער בגודל מוקטן (50 מ"ל) של SENSCIENCE שהיא חברת בת של שסיידו הגדולה והמוכרת. שימו לב כי בניגוד למסכות אחרות בשוק בהוראות השימוש ממליצים להניח את המסכה לכ 15 דקות בניגוד ל 5 דקות הרגילות, אני חייבת לציין שלאחרונה העברתי את השיער שלי כמה מדורי גיהנום בניסיון להיפתר מהגוון השחור ועל כן היה יבש מאד. המסכה הזו בעלת ניחוח נעים ונראה לי שעשתה את העבודה. הדבר היחיד שביאס אותי הוא העובדה שאם יש לך שיער ארוך, תוכלי להתרשם מהמסכה הזו רק פעם אחת או פעמיים, משהו שלא מספיק מבחינתי כדי להחליט אם אני רוצה לקנות אותה. אם גודל ההתנסות היה 75 מ"ל אולי יכולתי להתנסות בה יותר מפעם אחת, חבל 😦

סך הכל אם יש משהו שלמדתי, הוא שגם לי, מאפרת שמפוצצת במוצרי איפור וטיפוח ניתן לחדש ולהפתיע, אולי אני פחות נחשבת לקהל היעד של גלאם גורו שכן אני מכירה המון המון מוצרים ועל כן אני לא מאלה שתירשמנה לשירות הזה או למתחרה אך במבט קצת יותר בוגר ואובייקטיבי אני חושבת שיש כאן משהו מוצלח. הן בגישה, הן בתמהיל המוצרים וביכולת לחדש כל פעם מחדש. אז סחטיקה לגלאם גורו, ממני לגמרי קיבלתם המלצה.

8 מחשבות על “גלאם גורו – חתול בשק או הפתעה בקופסה

  1. רק תיקון קטן – "בואו נדמיין שאותה לקוחה יכולה לרכוש משהו רק ב 65 שקלים ולקבל מס' דוגמיות". זה לא "לרכוש משהו" ואז לקבל דוגמיות אלא לרכוש את הדוגמיות עצמן. כל השאר הוא הימור כי נניח באיפור, יש רק מעט צבעים שמתאימים לכל אחת או לטעמה של כל אחת ולכן הסיכוי לקבל צבע שאת לא אוהבת (לק, שפתון, סומק, צללית, עפרונות וכו') . די גדול. כל השאר נחמד. החברה רק צריכה להקפיד לא ליצור אכזבה אצל לקוחות כשהגדלים והכמויות קטנים מדי ולוודא שלפחות מוצר אחד יהיה ממש משתלם (ועדיף שזה יהיה מוצר כמו שמפו או חומר טיפוח וכאמור לא משהו בצבעים שיכול להיות לא שימושי).

    אהבתי

  2. אני חייבת להודות שכבר די מיציתי את עניין קופסאות היופי. אמנם כיף לקבל הפתעה חדשה מידי חודש, מעין מתנה שלך לעצמך, אבל אני באמת מעדיפה להשקיע את הכסף בקניית מוצר לואו דאבג'ט אחד שאני אוהבת. למרות זאת, הסקירה הייתה מעניינת וכיפית לקריאה.

    אהבתי

  3. הייתי רשומה לגלוסי בוקס 3 חודשים. זאת אני יודעת כי הקופסאות עדיין מסתובבות פה בבית 😉 אחרי השלושה חודשים האלה, הבנתי שאני לא לקוחה טובה לשירות הזה. אמנם אני אוהבת לנסות מוצרים חדשים ונחמד להיות מופתעת בכל חודש, אבל בסופו של דבר, מהקופסאות שקיבלתי לא ממש מצאתי את עצמי משתמשת במוצרים.
    אתמול דיברתי עם מישהי והסברתי לה שה"סוד" בלגור בבית קטן זה לא להחזיק שום דבר מיותר 🙂 זאת גישה שעכשיו כשאני נמצאת בבית פי 2 מהקודם שלי + תקופה לא קלה הביאה לזה שאגרתי המון דברים מיותרים שעכשיו אני מתאמצת לסיים..
    מי שאוהבת לגוון, אוהבת להתנסות, אוהבת להתחדש, אולי נוסעת הרבה שנוח לה גדלי הנסיעות – אני משערת שזה מתאים לה (בקונספט). מי שכמוני נצמדת למוצרים שטובים לה ומשתדלת שלא להחזיק בבית הרבה מוצרים מאותו פריט – פחות…
    בעניין גלאם גורו – אני חייבת להוריד בפניהם את הכובע. דבר ראשון השירות לקוחות. איזה הבדל! לא נתקלתי באופן אישי רק מהערות של בנות שמנויות. אבל אין ספק שהם מבינים שהם מוכרים שרות והם בהחלט יודעים לתת אותו. גם תכולת הקופסה מעניינת בעיני. אם אני מסתכלת על מה קורה בגלוסיבוקס, המוצרים מתחילים לחזור על עצמם, המותגים חוזרים על עצמם ובגלאם גורו (ממה שראיתי עד עכשיו) הרבה יותר מעניין.
    אני לגמרי בעד השירות הזה. אבל כנראה שהוא לא בשבילי באופן אישי. אני מעדיפה לשלם 65 ש"ח על מוצר שאני באמת רוצה מאשר לתהות אם ב 65 ש"ח אקבל איזשהו פריט שאני רוצה עם עוד כמה מוצרים להתנסות..

    אהבתי

    • בדיוק בגלל זה רשמתי שלמישהי כמוני שיש המון המון מוצרים אולי השירות פחות מתאים.
      ואת ואני ממפוצצות אז…
      לצורך העניין אם היה את השירות הזה לפני 11 שנים כשרק התחלתי את דרכי כמאפרת, סביר להניח שהייתי עפה עליו !!

      אהבתי

כתיבת תגובה

