שפתון, מאיפה זה הגיע ?

שפתיים אדומות מאז ומתמיד היוו אידיאל ליופי ומעמד גבוהה. עוד בימי מצריים העתיקה קליאופטרה השתמשה בתמציות פרחים על מנת לצבוע את שפתיה באדום חושני. אז מה אנחנו יודעים על הפלא הזה אשר מאפשר לנו ליצור מראה חושני וזוהר ברגע וללא כל מאמץ ?

אז כפי שכבר צייתי, השפתון קיים כבר מאות ואלפי שנים אך צורתו המוכרת בגליל מתכת נוצרה לראשונה ב 1915 ע"י מוריס לוי, זו היתה למעשה הפעם הראשונה בה הוצג תכשיר איפור בכלל והשפתון בפרט באריזת מתכת יוקרתית.

הליפסטיק (LIPSTIC) כבש בסערה את שנות ה 20 והפך לאביזר אפנה מוביל בארנקה של כל אישה.
עד 1925 בערך 50 מיליון נשים אמריקאיות השתמשו בליפסטיק.
בשנות ה 30 החלו להתפתח גוונים חדשים פרט לאדום והעולם נחשף לגוונים עשירים של ורוד, סגול ואפילו כתום. פריצת דרך בתחום השפתונים נעשתה כאשר חברת "הלנה רובינשטיין " הציגה לראשונה את השפתון המכיל מסנני קרינה מהשמש ומשם כבר לא הייתה דרך חזרה.

בשנת 1930 ממציא מקס פקטור את הליפגלוס הראשון בהיסטוריה ובשנת 1938 volupte'מציג לראשונה את תוחם השפתיים ואת ערכת השפתיים המקצועית והמלאה הכוללת בתוכה: ליפסטיק, עפרון שפתיים, מברשת וסט של שש שבלונות בצורות שונות אשר ניתן בעזרתן לשרטט את צורת השפתיים הרצוייה.

כך נראה שפתון ב 1930:

1930B1930

בשנות ה 40 תעשיית האודם ספגה מכה קשה מכיוון שחומרי הגלם ומכונות הייצור כולן הוסבו עבור התעשייה הצבאית עקב המלחמה. הייצור הופך לידני והליפסטיק נארז באריזות עץ ופלסטיק.

1940

בשנות ה 50 לנקום ודיור כובשות את השוק עם אריזה חדשה ומעוטרת זהב 14 קראט, יהלומים ואבני חן צבעוניות, כעת השפתון הוא לא רק מוצר יופי אם כי אביזר אופנתי, תכשיט של ממש. לא במקרה בתחילת שנות ה 60 מצולם קמפיין השפותנים הראשון בעולם ע"י הצלם אירווינג פן עבור חברת קליניק.

gold

בסוף שנות ה 80 , תחילת שנות ה 90 קליניק ורבלון מציגות את הליפסטיק העמיד ובשנת 1994 חברת MAC עושה מהפכה בתפיסה השיווקית  ומציגה את  viva glam העומד בראש קמפיין תרומת הכספים עבור המלחמה באיידס כאשר RU PAUL  הדראג קווין האמריקאית נבחרת כדוברת הקמפיין.

בשנת 2000 לנקום משיקה את ה "ג'וסי טיובס " ( juicy tubes) אשר הופכים לגלוס הנמכר ביותר תוך שבוע מרגע השקתם. שנת 2013 והמגוון כה עצום שקשה לבחור ולא נשאר אלא לחכות לפריצת הדרך הבאה.

שפתונים מגיעים בכל מיני מרקמים.
שקוף , מבריק , מאט , לח , יבש ומטאלי וכל מרקם מעניק מראה שונה למטרה שונה.

לרוב בחירת צבע השפתון הוא עניין של טעם אישי. בנוסף לשפתון קיימים היום בשוק גם עפרונות שפתיים. אחד היתרונות הגדולים שלהם  הוא העובדה שהם מאפשרים לנו לשנות את צורת השפתיים שלנו בקלות ובטבעיות.
כלי עבודה נוסף הוא הגלוס הידוע אשר נותן תחושה של ברק ומעניק מראה חושני ויפה.

למראה טבעי ועדין ליום יום מומלץ לבחור בגוונים הבהירים והשקופים ובערב דווקא לעבור למראה דרמטי יותר על ידי בחירת גוון כהה יותר.
אחד הטרנדים היותר מובילים היום הוא גוון ה"ניוד" בו השפתיים כמעט מחוקות לגמרי וצבועות בגוון העור. במידה והתאפרת באופן דרמטי, טרנד זה יכול להתאים לך.

צילום: דניאל חנוך, דוגמנית: נוי סוסובר, איפור שחר גפני

אם את מתכוונת להתאים את השפתון לבגדים שבחרת ללבוש כדאי להפריד בין הצבעים החמים לקרים. קרים מתאימים לקרים וחמים לחמים. אם את מחפשת גוון ספציפי ומתקשה למצוא אותו בחנויות , נסי לערבב שפתונים שונים על מנת ליצור לעצמך את הגוון המבוקש.

זכרי כי צבעים כהים מקטינים ובהירים מגדילים ולכן אם את בעלת שפתיים דקות מאד השתמשי דווקא בגוונים הבהירים והימנעי מהכהים ואם את בעלת שפתיים מלאות תרשי לעצמך ללכת גם עם הגוונים הכהים.

צילום: דניאל חנוך, דוגמנית: נוי סוסובר, איפור: שחר גפני

השפתיים הן מקור מיידי לתשומת לב ולכל אישה מבנה שפתיים שונה, לחלק צרות וקטנות ולאחרות מלאות. הרשי לעצמך להתנסות בגוונים שונים, מרקמים מיוחדים וצרי לעצמך את הסגנון האישי שמבדל אותך.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s