סינגל אקשן מול דאבל אקשן ומה זה אומר ?

אם לא הבנתם ולו חצי מילה מהכותרת, סימן שהמאמר הזה במיוחד עבורכם.
המושגים "סינגל אקשן" ו"דאבל אקשן" מתארים את פעולתם של שני מכשירי אייר בראש שונים.

מכשיר האייר בראש (Air Brush) כאמור, הוא הוא מרסס ידני קטן דמוי עט המשמש להתזת צבע נוזלי על אובייקט באמצעות אוויר דחוס. המכשיר מעוצב לרוב כמו עט, כאשר בצידו האחד מורכב אגן צבע קטן ובצידו השני מורכב צינור לחץ המזין אוויר דחוס מתוך קומפרסור.

מכשיר אייר  בראש

מקובל להבחין בין שתי תצורות שונות של המכשיר: "איירבראש פעולה אחת" (‫‪Single Action‬‬) ו"איירבראש שתי פעולות" (‫‪Double Action‬‬). בשניהם משתמשים גם לאיפור באיירבראש

ActionStyles

ב"איירבראש פעולה אחת" (‫‪(Single Action‬‬ לחיצה על הדק המכשיר פותחת בו זמנית את מעברי הצבע והאוויר.  למעשה אויר וצבע יוצאים כל הזמן מן המכשיר ברגע שלחצנו על ההדק כלפי מטה באופן רציף. החסרון המרכזי בשיטה זו הוא שלא ניתן לווסת את כמות הצבע תוך כדי פעולת האיירבראש. למעשה זה כאילו רכשתן בקבוק ספריי ועבדתן איתו. מה שאומר שהרבה יותר קשה לעבוד איתו באזורים קטנים כגון השפתיים או העיניים, יחד עם זאת הרבה יותר קל לתפעל אותו והוא כמעט שאינו דורש למידה. לוחצים ומקווים לטוב 😉

מנגד,  ב"איירבראש שתי פעולות" (‫‪(Double Action ‬‬ ‫‪‫‪לחיצה על הדק המכשיר פותחת את מעבר האוויר הדחוס ולחיצה שנייה או הזזה של ההדק לאחור מאפשרת את ויסות כמות הצבע המותז. איירבראש כזה הוא כמובן יעיל ונוח יותר, אך הוא יקר יותר ומצריך מיומנות מסוימת לתפעולו ועל כן קשה יותר לתפעול ולמידה. בעיני זהו המכשיר המועדף לאיפור מקצועי על אף הקושי וזאת משום שהוא מאפשר לי לבצע עבודות איפור מדוייקות יותר.

אני תמיד משווה את שני המכשירים למכוניות. דמיינו לכם נהיגה על אוטומט מול הילוכים. מצד אחד אוטומט הרבה יותר קל שכן הרכב עושה הכל עבורכם אך מצד שני לעולם לא תוכלו לעבור לנהוג על הילוכים, רק מי שלמד לנהוג על הילוכים יוכל לנהוג על שני סוגי הרכב והדבר נכון גם לגבי העבודה במכשירי האייר בראש שציינתי לעיל.

כבר קרה לי בעבודה עם קולגה שהמכשיר שלי פתאום לא עבד ולא היה לי זמן לפרקו ולבדוק מה לא תקין, השאלתי ממנה את מכשיר האייר בראש הנוסף שהיה לה ורצתי עם העבודה, במידה והייתי לומדת לעבוד אך ורק על מכשיר סינגל אקשן, לא הייתי יכולה פתאום לעבוד עם המכשיר שלה שהיה מכשיר עם פעולה כפולה ועל כן הייתי מעכבת את כל יום הצילום. כמובן שתמיד מומלץ להחזיק עוד כמה מכשירים ליתר בטחון אך לא תמיד ניתן לעשות זאת כלכלית.

האם אני נגד מכשיר הסינגל אקשן ? 

אולי השאלה הכי נפוצה בשבועיים האחרונים והתשובה שלי היא לא, אני פחות מעדיפה אותו לשימוש מקצועי אך לשימוש אישי או למאפרות שמעדיפות לעשות עם מכשיר האייר בראש אך ורק בסיס (מייקאפ וסומק) הוא פתרון קל, זול וזמין. אני, שאני עושה עם המכשיר גם תיקון פיגמנטיה ופגמי עור, גם עיניים ושפתיים, מעדיפה שתיהיה לי שליטה מלאה על כל דבר ודבר וכשזה נוגע לפגמי עור, חצ'קונים ובעיות עור באזורים קטנטנים, פה מכשיר הדאבל אקשן משחק תפקיד מרכזי ויתרונו גדול על הסינגל בכמה רמות. קשה להסביר זאת למי שלא עבדה או ניסתה את שני המכשירים ואין ספק שמכשיר הסינגל אקשן הוא קיצור דרך מהיר וקל, יחד עם זאת הגישה שלי לאורך כל הקריירה שלי הייתה "ללמוד הכל ורק אחר כך לבחור מה שמתאים לי"

רגע לפני שממהרים לרכוש, חישבו מהם הצרכים שלכן, מה אתן מתכוונות לבצע באייר בראש ומה לא, האם הוא כלי עזר או כלי מרכזי בעבודתכם ? רק לאחר שתאבחנו נכון את הצרכים שלכן , תדעו איזה מכשיר יתאים לכם שכן כולם טובים.

מעוניינים במכשיר סינגל אקשן ? חפשו את בר ברק , אצלה תוכלו לרכוש מכשיר וקומפרסור מתאים ואפילו תזכו להדרכה על המערכת.
מעוניינים במכשיר דאבל אקשן ? אני ממליצה בחום לרכוש את מכשיר האיירבראש Eclipse מבית IWATA , הוא מכשיר קצת יותר יקר אבל איכותי ברמות לא הגיוניות , תוכלו למצוא אותו בחנות האון ליין של שיקגו אייר היתרון שלו על פני האקדח של טמפטו הנפוץ כאן בארץ הוא גודלו של אגן הצבע שמאפשר עבודה נטולת התזות ונזילת צבע אל דפנות המכשיר, בנוסף הוא מאפשר לעבוד עם כמות גדולה יותר של צבע ומזרז עניינים.
צילמתי עבורכם את שני המכשירים, תוכלו ללא כל ספק לראות את ההבדל.

20140826_114052-120140826_114103

כמו כן האקדח מבית IWATA הוא פחות שברירי וגם אחרי שש שנות עבודה ואינספור של נפילות והתרסקויות על הרצפה, טרם הזדקקתי להחלפה של חלקים או תיקון. באשר לקומפרסור ושאר אביזרים, שווה שתכירו את פאוור קומפרסורים או פאר קומפרסורים בת"א , בשניהם תמצאו כל מה שתזקקו להם במחירים הגיוניים.

להשאיר תגובה

