כי אכפת להם – הפרוייקט הבא שלי

לא יאמן שכבר שנת 2015
תוהה לאן נעלמו הימים שכן מרוב עשייה לא הספקתי בכלל לעכל את כל שקורה סביבי. בשלוש שנים האחרונות קידמתי אג'נדה מאד ברורה באשר לצרכנות נבונה ואיכות שירות בתחום האיפור והטיפוח. ניתן היה להרגיש זאת בכל פוסט, בכל סטטוס פייסבוק ובכל מקום בו ניהלתי פרוייקט כזה או אחר.

והנה, השלב הבא בפתח, הזדמנות להשפיע, הזדמנות אמיתית לקחת חלק במשהו גדול יותר בצורה משמעותית במקביל לשאר העשייה שלי. במהלך השנים האחרונות פנו אליי לא מעט חברות לשיתופי פעולה עיסקיים כאלה ואחרים ולשמחתי אני נמצאת היום במקום שאני יכולה לבחור את הפרוייקטים שמרגשים אותי ותואמים לתפיסת העולם שלי.
אין זהו סוד כי בחמש השנים האחרונות עבדתי עם חברת ביוטיקייר בקנה מידה קטן בכל הנוגע לפיתוח מוצרים, ייעוץ מקצועי בתחום האיפור וכו..
20141229_102713
ועכשיו, עכשיו הגיע הקנה מידה הגדול יותר,
אני גאה לומר שאני מצטרפת לצוות הניהולי בחברת ביוטייקר מתוך אמונה שאפשר גם אחרת.
אני יודעת שהרבה מכם בוודאי מרימים גבה ושואלים את עצמכם מה הקשר ביני לבין חברת ביוטיקייר אך הנה כמה עובדות שסביר להניח שאינכם יודעים על החברה הזו שגרמו לי לרצות לעבוד דווקא בה.

1. ביוטיקייר היא החברה הראשונה בישראל שהציגה בפני קהל הצרכנים בישראל מוצרי איפור וטיפוח במחירים שווים לכל נפש מתוך אג'נדה חברתית ברורה. המהפכה הזו החלה עוד הרבה לפני מחאת הקוטג' והמילקי. מאז הקמתה ב 1992, יותר מ מ 20 שנות עשייה, הקימה ביוטיקייר 18 חנויות מותג ברחבי הארץ והיא רק גדלה ומתרחבת כשהיא מעניקה פרנסה טובה לכ 200 עובדים.

2. ביוטיקייר מנוהלת על ידי 3 אחים, כמשפחה הם עשו החלטה מודעת להתמקם באזור הדרום גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, המרכז הלוגיסטי של חברת ביוטיקייר ממוקם באזור הדרום ועל אף הקושי בתקופות כאלו ואחרות הם בחרו להישאר דווקא שם.

3. מעבר לאג'נדה החברתית, ביוטיקייר כבר שנים מסמנת את מוצריה בארנב המפורסם המעיד כי אינה מבצעת ניסויים על בע"ח, אמנם עדיין ניתן למצוא בליין המוצרים מברשות איפור טבעיות אך הסימון הברור מאפשר לכל צרכנית נבונה לעשות בחירה מושכלת במהלך הקנייה. ברמה האישית אני חושבת שזה רק עניין של זמן עד שגם ליין המברשות ישודרג ויהפוך כולו לטבעוני.

4. נא להכיר את המושג in house או אם תרצו בעברית "בבית", מושג המתאר היטב כיצד ביוטייקר פועלת. על מנת לשמור על מחירים הוגנים, ביוטייקר במהלך העשרים שנים האחרונות ויתרו על עבודה עם חברות חיצוניות והחליטו כי כל התחומים בחברה ינוהולו "בבית" בתוך החברה. זו הסיבה שגם בחרו לפרסם עד כה בעיקר מפה לאוזן ומעט מאד במדיות השונות. במקום שאנחנו הצרכנים נשלם עבור משכורתה של דוגמנית צמרת כזו או אחרת או פרזנטור מפורסם, ביוטייקר העדיפו לעבוד קשה יותר, להשקיע לאורך זמן ולקוות כי הבשורה תופץ מפה לאוזן כפי שבאמת קרה.

5. פיתוח מוצרים, כבר שנים שאני נתקלת באמרות כמו "זול זה זבל" או "צריך להיזהר מהמוצרים…" בכל הנוגע למוצרי חברת ביוטיקייר, אך בתור מי שעוקבת ומעורבת בפיתוח המוצרים בביוטיקייר, תנו לי להרגיע אתכם. כל מוצר, אבל כל מוצר !!!! ללא יוצא מן הכלל עובר 70 מדורי גיהנום בבדיקות מעבדה והמתנה לקבלת אישורי משרד הבריאות וכשזה נוגע למוצרים חשמליים כגון מחליק שיער קרמי או מסלסל שיער, גם פה המוצרים עוברים אינספור תלאות במכון התקנים. האמת שעד שלא הייתי ממש מעורבת, חשבתי בדיוק כמוכם, אם זה זול… זה בטח לא איכותי ואני מודה, בדומה למוצרי כל חברה, יש מוצרים שאני יותר אוהבת ויש כאלה שפחות אך בנוגע לתקינות ובריאות המוצרים, במקרה של ביוטיקייר אין לי ולו ספק אחד.

6. חדשנות, לא נתקלתי בהרבה חברות שמתחדשות כמעט כל חודש במוצר חדש. רק לאחרונה השיקו ביוטיקייר ליין לקים הולוגרפים, מייקאפ מוס חדש, ליין צבעי גוף , בושם אריגים ועוד ועוד… למען האמת, אפילו אני שמכירה את המוצרים מקרוב, מתקשה לעמוד בקצב הפיתוח והחדשנות וכמי שיודעת מה עתיד לבוא, רק אומר שגם למאפרות שבנינו יש כמה הפתעות בדרך שלא יביישו גם את המותג המקצועי ביותר.

7. כחול לבן, האמנם ? ביוטייקר הינה חברה ישראלית, העובדים בה, ישראלים כולם אך הרבה ממוצריה מיוצרים בחו"ל, יחד עם זאת הופתעתי לגלות במהלך השנים כי הרבה ממוצרי הטיפוח והקוסמטיקה דווקא מיוצרים פה בארץ במפעלים ישראליים, חלקם ממוקמים דווקא באזור הדרום ואגלה לכם גם שהרבה מהם מייצרים עבור מותגי פארמים כאלה ואחרים עליהם אתם משלמים הרבה יותר וסתם.

8. מחזירים אהבה, בשקט בשקט בלי לעשות הרבה מהומה ובצניעות יתרה, ביוטייקר הקימו לפני כשלוש שנים את פרוייקט "מחזירים אהבה" בו ביוטייקר תורמת לקהילה ומעניקה חסות לאירועים שונים במטרה לסייע לתושבי הדרום, כך למשל העניקה חסות לנבחרת הפועל יבנה הצעירה בשחייה צורנית או ערכה יום כיף וטיפוח לקבוצת נשים החולות בסרטן, שלחה אינספור מוצרים וחבילות עבור חיילים במבצע צוק איתן וכו'…

בסופו של עניין כשמסתכלים על הפרטים הקטנים, מגלים כי ביוטיקייר בדרכה מפתיעה מאד. יש בחברה הזו הרבה אהבה, הרבה מוסר והרבה נתינה שלא נתקלים בהם הרבה במציאות הישראלית, אני מאמינה כי בשנה הקרובה ביוטיקייר תעלה עוד מדרגה ותחדור אל לב כולנו, בשקט, בסובלנות ובעשייה פורייה כפי שעשתה בשני העשורים האחרונים ואני גאה נוכח המחשבה כי יהיה לי חלק בדבר.

אז יאללה, שימו חגורות בטיחות כי זו הולכת להיות דרך מלאת הפתעות 🙂

2 מחשבות על “כי אכפת להם – הפרוייקט הבא שלי

  1. איזה כיף לשמוע! ביוטיקר היתה החברה הראשונה שהשתמשתי במוצרי האיפור שלה, וגם היום כמאפרת אני עדיין משתמשת לפעמים במוצרים שלה… (הצללית גבות, למשל, בשימוש קבוע אצלי על כמעט כל הלקוחות.)
    וטוב לשמוע על פרוייקט מחזירים אהבה. (את שאר הדברים כבר ידעתי…)
    שיהיה בהצלחה! מחכה למוצרים החדשים שיגיעו השנה! 🙂

    אהבתי

להשאיר תגובה

