חידושים

אמנם איני נוהגת לחרוג מנושאיו של בלוג זה אך לעיתים, אני מודה שיש רגעים בהם המציאות זורקת אותי מאזור הנוחות שלי וגורמת לי לחשוב על הדברים מזוית קצת אחרת. הפעם החלטתי לחלוק עמכם את אחד מרגעים אלו. אין זהו סוד כי אהבתי הרבה לאיפור באה לידי ביטוי ברבדים שונים בחיי. כמעט שהכל מזכיר לי איפור: אוכל, פרחים, תחושות, בע"ח ועוד…

וכך בערב אחד בלב תל אביב, נפגשו מס' אושיות בלוגספירה להרמת כוסית לרגל השנה החדשה בביתה המרהיב של רייצ'ל ויצמן – אשת עסקים מצליחה המאמינה כי דרך אומנות ויצירה ניתן להפוך את העולם לטוב יותר (לצפייה בבלוג שלה לחצו כאן). כהרגלה דאגה רייצ'ל להפתיע ולארח בביתה אומן פיסול יוצא דופן אשר מצליח בדרכו המיוחדת לקחת צילומים ולהעניק להם תנועה ונפח כאילו הם חלון לעולם אחר.

LIRONE יוצר תמונות מרהיבות העשויות מפיסות זכוכית או פרספקס המחוברות יחד בשכבות ממש כפי שמאפרת בונה שילובי צבעים ויוצרת שכבות על גבי שכבות של אומנות חיה.
11884042_871342989614989_6602614057568048833_o

LIRONE טוען כי האומנות הזו בחרה בו, הוא פשוט הביט יום אחד על לוח פרספקס וידע כי זה הפתרון לצורך שלו להפיח חיים בצילומים. כל פיסת פרספקס או זכוכית מיוצרת באופן ידני ונפרד על מנת ליצור אפקט תלת מימד לאימג' הסופי ואם תשנו את עמדתכם אל מול אחת מיצירותיו תגלו כי גם היא מקבלת זויות אחרות כאילו צעדתם לתוכה.
11870916_871342779615010_2486574746064582197_n

קשה לתאר במילים את העוצמה שכל עבודה כזו משדרת, LIRONE מתאר את עבודתו כשאיפה לשלמות והאמת שקשה להתווכח עם הטיעון הזה כשנפרשת מולך כזו יצירה:
11921842_871342536281701_3917297979460880983_o (1)
אם יש משהו שהרשים אותי במיוחד בכל הסיפור הזה הוא העובדה שהיום בעידן ה"יוצר בסין" וה "כבר מוכן" קשה להמציא את הגלגל מחדש אך הנה, בשנת 2006 מוכר LIRONE כאבי טכניקה חדשנית זו ואף נרשם פטנט על שמו.

בזמנו כשלמדתי אומנות יכולתי רק לחלום על מפגש עם אומן שהמציא טכניקת ציור חדשה או ששימש כאבי זרם אומנותי כזה או אחר והנה… זכיתי למפגש של פעם בחיים עם מי שהצליח להביא משהו חדש אל עולם האומנות ואני לא יכולתי שלא לתהות אם אי פעם גם אני אוכל לתרום  משהו חדש לעולם האיפור.

כתיבת תגובה

