למי קראת שמנה ?

בשנת 2013 עולם האופנה געש בעקבות דבריהם של אברמוביץ ופיטצ' (בעליהם של מותג אופנה ענק לצעירים) שהודו כי הסיבה שלא ניתן למצוא בחנויות הרשת מידות גדולות הן כי "שמנים נראים לא טוב, בחורה שמנה אף פעם לא תחשב למגניבה ואצלנו קונים רק החבר'ה המגניבים. הלקוחות שלנו צריכים לראות בחנויות אנשים מגניבים, יפים רזים כמותם ולא שמנים ולא יפים" (רוצים לדעת עוד – לחצו כאן לכתבה מלאה)

גם המעצב קארל לאגרפלד הביע את סלידתו מנשים במידות גדולות וטען כי אף אחד לא רוצה לראות נשים שמנות שיושבות כל היום מול הטלויזיה עם שקית של צ'יפס. הנה ציטוט מלא של דבריו :
"It's absurd! No one wants to see curvy women. You've got fat mothers with their bags full of chips, sitting in front of the television saying thin models are ugly. Fashion is about dreams and illusions. No one wants to see round women."

גם המעצב תום פורד בראיון למגזין טיים אאוט הונג קונג ענה כשנשאל למי הוא מעדיף לעצב, כי הוא מעדיף את הרזון האסיאתי. "אמריקאים שמנים מידי, האנגלים מתחילים גם כן להשמין ואילו באופן מרענן, האסיאתים רזים."
"Americans are too fat. And in London they are starting to get fat too. So I have to say that if we have to talk about race system and nationalism, I find it refreshing that everyone Chinese is slim."

אלו רק דוגמאות ספורות והלוואי וזה היה נגמר כאן אך לאחרונה נשמעו משפטים דומים ממנכ"לית של רשת אופנה גדולה כאן בישראל וכוס התה המקומית רתחה וסערה. אז נכון, רשתות אופנה למינהן הן רשתות פרטיות וזו הזכות שלהן לייצר מה שבא להן, למי שבא להן. אך בסופו של יום, להעניק תחושה לפלח שוק שלם שהוא מוקצה, חריג ואחר זה פשוט גועלי שלא לדבר על לא כלכלי.

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 49% מהאוכלוסיה בישראל נמצאת במצב של עודף משקל, כך שאפשר בהחלט לומר כי גברים ונשים במידות גדולות מהווים פלח שוק רחב, אלא שיש לנו נטייה להדוף ולהרחיק מאיתנו בבריונות את כל מה שאנו מפחדים ממנו ומפחדים להיות דומים לו. מישהו צריך להזכיר להם שמשקל עודף אינו מדבק !

אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי מאנשי מכירות בחנויות בגדים למינהן שבגדים במידה גדולה פשוט לא יפים, שלא ניתן ליצור שמלה כזו או אחרת במידה גדולה יותר, שאם אני רק ארזה, אחטב, אדחוס, אקיא, ארעיב את עצמי, אפסיק להתעצל אז לא תהיה לי בעיה למצוא בגדים יפים אז סביר להניח שהייתי היום מיליונרית עם ליין בגדים משלי לכל המידות באשר הן ולו בשביל להוכיח אחרת.

לשמחתי כיום בעידן האינטרנט האפשרויות שלי רבות יותר ואני מזמינה לא מעט בגדים מאתרים בחו"ל, אך לאותם רגעים שכן בא לי למדוד ולחוות את חווית השופינג המלאה אני נאלצת להסתפק במס' מאד מצומצם של חנויות וכשאני אומרת מצומצם אני מתכוונת לזה. בקניון ממוצע אוכל למצוא בגדים ב 2 חנויות במקרה הטוב, 2 חנויות בלבד !!!! ועל כן נאלצתי לחפש אלטרנטיבות.

החיפוש הוביל אותי להכיר את דנה, מעצבת צעירה ומוכשרת אש שהקימה מותג בשם NUMA
11023446_10153282380427850_4059792359862571983_n
בחנות הקסומה באבן גבירול 169 שבעיר תל אביב, כל מה שמדדתי עלה עלי. שמלות, מכנסיים, חצאיות… החנות מלאה כל טוב בדיוק כמו הלקוחות המגיעות אליה. התפירה איכותית מאד, הפריטים צבעוניים, נכונים, מחמיאים, הוכחה כי ניתן לעצב אופנה לכל אישה בכל מידה !!!

נרכשה שמלה בסגנון רטרו שגורמת לי להרגיש נפלא כשאני לובשת אותה. ראיתי אותה על מס' רב של נשים והיא תמיד מחמיאה לכולן. צרפתי לה חגורה אדומה, לק תואם, תסרוקת פין אפ ויצאתי לחגוג.
9899

כן, השמלה שחורה אך שזה לא יטעה אתכן, השמלה מוגשת במגוון צבעים והדפסים ואני בחרתי דווקא את זו כי הבחירה השניה שלי הייתה שמלה ורודה בוהקת, אז חייבים לאזן 🙂 אני מודה שאני לא מפסיקה ללבוש אותה והיא אפילו תואמת להגה במכונית הקטנה והחדשה שלי.
11403398_10153283991937850_5005371738825108549_n (1)

11401574_10153284816632850_3995260326596396541_n

מעצבת נוספת שעלתה בחכתי היא צילה מאשדוד עם המותג הבייתי שלה:
22811_10153285979452850_2832484998467602892_n

אצל צילה רכשתי את החגורה האדומה מהתמונה מעל ואת שמלת הנקודות שלי שמשיגה אינספור מחמאות בכל פעם שאני לובשת אותה. גם פה הסגנון פינ-אפי קנה אותי. צילה היא בהחלט טיפוס מעצים ושמח ומגוון הפריטים אצלה צבעוני ומרהיב כמותה.
11892381_10153449879832850_8026854824866514494_o
ולסיום הפוסט, חיברתי בין שני מותגים אלו, חולצה ירוקה ונפלאה של NUMA בשילוב חצאית סגולה של צילה שמשום מה, רק בדיעבד אני קולטת שאלו בדיוק צבעי בגדיו של הג'וקר מבאטמן אבל היי….זה עובד 🙂
989999

אז כן, אני שמנה !!! ולרשתות כמו קסטרו, רנואר, זארה וכו' אין מה להציע לי, למעשה אין להן שום עניין בכסף שלי או בנוכחותי כפי שהובהר לי מאז שאני בת 16, אך אני מסרבת ללבוש רק שחור וגדול במטרה להעלים את עצמי, אני מסרבת לתת להן להכתיב עבורי מה יפה, מה נכון ומה נחשב לאופנתי. בנינו…..שמנפוביה היא ממש לא אופנתית.

לשמחתי למותגים כמו NUMA, צילה, SO SIMPLE – דפנה לוינסון (עליה ייפורסם פוסט נוסף בהמשך) ו ONOT
יש מה להציע לי ואני אשקיע את כספי שם בשמחה רבה !

4 מחשבות על “למי קראת שמנה ?

  1. אני מאוהבת בעיצובים של נומה ושל צילה! בגדים סקסיים, מחמיאים, צבעוניים ומגניבים. השמלה השחורה מנומה והשמלה הצהובה של צילה מהממות, אני מתה עליהן והן יושבות עלייך כ"כ יפה 🙂
    הלוואי ויום אחד היחס לשמנים ישתנה, ונוכל להיכנס לכל חנות ולקנות בכיף בלי להרגיש חריגות. ובכלל, הלוואי ויום אחד כל אחת תוכל להיכנס לחנות בגדים ולקנות בכיף, בלי לחשוש מזה שהיא עלתה או ירדה במשקל… ופשוט ליהנות מהגוף שלה בדיוק כמו שהוא.

    Liked by 1 person

    • מסכימה איתך, המודעות בארץ רק בתחילתה ולאט לאט יש יותר ויותר חשיפה לנושא. אני מאמינה כי עוד חמש שנים מעכשיו התמונה תהיה קצת אחרת והרשתות הגדולות יבינו כי יש פוטנציאל רק גם במידות גדולות.

      אהבתי

  2. השמלות מהממות עלייך וגם בפני עצמן! אהבתי במיוחד את הגזרה של השחורה (ואגב, בשבילי שחור הוא צבע כמו כל הצבעים, לא רואה סיבה לא ללבוש גם אותו מדי פעם…). אבל יותר מזה, אהבתי את ההתייחסות שלך לרשתות הגדולות. כל-כך נכון ומנוסח היטב, הלוואי שיום אחד הם יבינו את זה בעצמם.

    אהבתי

    • הי הדס, נכון שחור הוא צבע ככל הצבעים ועדיין יש לפעמים נטייה להתחבא בעזרתו והיה חשוב לי להבהיר שלא זו הסיבה לבחירה. הרשתות הגדולות, יפנימו בסוף אני מאמינה.

      אהבתי

כתיבת תגובה

