ככה זה כשאת אוהבת את עצמך

לפני כ 4 שנים ערכתי צילומים לעצמי עם הצלם והחבר הכה מוכשר ואהוב – אופיר קפון. צילומים שכל מטרתם היו ללמוד לאהוב את עצמי. היום לאחר תקופה ארוכה עצרתי וביקשתי לבדוק עם עצמי מה השתנה וערכתי סט צילום מחודש.

בעבר פרסמתי משהו כמו 4 תמונות סופר מצונזרות ברשת ותמיד תהיתי מה יקרה אם אפרסם את התמונות המלאות, היה ברור מאופי התמונות שיש בהן יותר מן הנראה לעין אך אני מודה שחששתי.
הדיבור הגובר בשנים האחרונות אודות נשים וגברים שמנים מתגבר ונוכח בחיי כולנו כל היום.
פאום צצות להן סטייליסטיות שמרשות לעצמן להצהיר כי אשה שמנה לא יכולה ללבוש שמלות לבנות או תאגיד מזון ענק שצוחק על גברים בעלי כרס קטנטנה ומציע להם יוגורט דיאט כפתרון, גורו עלאק בריאות ושקר כלשהו איכשהו מצליחה להגיע עד משרד הבריאות ולעשות רעש מבלי בכלל לחשוב על ההשלכות הנוראיות שהיא יוצרת והיחס השלילי כלפי אנשים במידות גדולות רק מתעצם ומקבל לגיטמציה.

לשמחתי בכל הרעש הזה, ישנה גם קבוצה שפויה של נשים וגברים אשר משמיעים קולות אחרים וגם אני משתדלת לעשות את מה שאני יכולה לעשות בחלקת גן העדן הקטנה שלי. אז כן…עשיתי יום צילום והתמונות הפעם לא מצונזרות. גיליתי שאני לחלוטין חיה עם עצמי בשלום ועל אף שהתמונות לא מאד צנועות ואני לא בעד לחשוף את עצמי כך ברשת, אם זה יעזור לעוד אשה אחת במדינה שלנו לאהוב את עצמה ולהבין שהיא יפה גם במידה 48 אז נראה לי שזה שווה את זה. אז ככה זה נראה כאשה במידה 48 אוהבת את עצמה גם בבגד ים, גם בשמלה צמודה וגם בהלבשה תחתונה.

*לא הוצרו היקפים בפוטושופ ! התמונות משקפות את המציאות באופן מלא. (לחצו על התמונות כדי להגדילן)

סט התמונות הזה פורסם גם כאן בעמוד הפייסבוק שלי ועד מהרה שותף על ידי עשרות מחבריי, פתאום הגיעו אליי אינספור נשים, כל אחת עם הוידוי הפרטי שלה והודו לי על המהלך שנעשה האמת בראש ובראשונה עבור עצמי. כתבת בישראל היום, נחשפה אף היא לתמונות ולשלל התגובות שהתקבלו וביקשה את רשותי לפרסם אצלם את התמונות.

הייתם מצפים שאסרב או שאחשוש אלא שהפעם לא חששתי כלל. והנה קישור אל הכתבה שנעשתה שם. רבים שאלו אותי "למה את צריכה את זה?" והתשובה שלי קצת מורכבת…

אני אשה בת 34 שיודעת מי היא ואוהבת את עצמה וכן, אני שמנה !!! היה ברור לי כי יהיו אינספור טוקבקיסטים קטנטנים ששוכחים כי מאחורי התמונות נמצאת אשה אמיתית עם רגשות ויפרקו בעזרת המקלדת ובחסות האנונימיות את דעותיהם החשוכות ואכן הם הגיעו. יחד עם זאת, איתן הגיעו גם ביליון תגובות תומכות ואולי זה בדיוק העניין.

אולי חשוב להתמקד באנשים הטובים שמפיצים אהבה ולא בבריונים הקטנים שעסוקים כל היום בלהקטין אחרים כדי להרגיש טוב עם עצמם.  אולי חשוב להציג מודל אחר בדיוק בשביל אותה נערה בת 17 שרשמה לי שזו הפעם הראשונה שהיא הרגישה שיש לה מודל שמייצג גם אותה ושהיא מבינה כעת שאין לאף אחד זכות לצחוק על המשקל שלה. אולי חשוב לגדל עור של פיל ולהיחשף גם בשביל אותה אחת שסיפרה לי שבעקבות הכתבה רצה לרכוש לעצמה בגד ים בפעם הראשונה מאז גיל 4.

אל תטעו, 3 דקות ה"תהילה" ממש לא היו חשובות לי ולא זו הייתה המטרה, זהו צעד קטנטן של אור בחשיכה גדולה שנקראת "Body Shaming"' תופעה נוראית של שיפוטיות ופגיעה בכל מי ששונה מאיתנו. זהו חולי חברתי המשפיע על גברים ונשים כאחד, רזים ושמנים – כולם. ואולי רק אולי אם כל אחד יעשה משהו קטנטן בחלקת גן העדן שלו, יום אחד באמת יהיה כאן גן עדן לחיות בו.

 

 

כתיבת תגובה

