יש מי שמקשיב לנו..

לא יודעת מה אתכן אבל מתחיל להרגיש כאילו משהו משתנה בעולם האופנה בישראל, לאט לאט יותר ויותר בלוגריות פלאס סייז משמיעות קולן ולא נותר לחברות האופנה אלא להקשיב. כך לאחר שיחה שיזמתי עם מנכ"ל רשת הגרה, ערכנו מפגש משותף של מספר מובילות דעה בתחום עם מעצבות הרשת בבית האופנה של הגרה הממוקם בראשון לציון. בניגוד לרוב החברות אשר מיצרות את סחורתן בחו"ל ולעיתים אפילו במפעלי ניצול במזרח הרחוק, הגרה מקפידה לייצר את בגדיה בתנאים הוגנים פה בארץ.

בפגישה זכינו להישמע, כל אחת שיתפה מרחשי ליבה אודות תחום אופנת הפלאס סייז בכללי ואודות הגרה בעיניה. מי מכם שזוכר, כתבתי בעבר על הגרה ועל כך שלצערי קהל היעד שלה לא באמת מכיר אותה וזאת משום שהיא ממותגת קצת מבוגר וכי היא לא באמת "צועקת" את העובדה שניתן למצוא בה מגוון מידות כה רחב – 38 עד 54.

יותר מהכל שמחתי לשמוע נשים רהוטות, שמחות שאוהבות את עצמן ושלמות בגופן, מדברות בתשוקה על אופנה. באותם הרגעים לא יכולתי שלא לחשוב "הנה זה קורה…צעדים קטנים אבל זה קורה… אנחנו כח ! "20160720_191104

אמנם יקחו עוד כמה שנים עד שנרגיש שינוי מהותי בשוק האופנה בארץ אך חשוב לזכור כי כל מסע החל בצעד אחד קטן. וכך, מעבר לדיון, קיבלנו הצצה אל תוך נבכי תהליך העיצוב והייצור של רשת האופנה – הגרה. כמו בכל תהליך אמנותי, ההתחלה היא במקומות השראה.

ההשראות לקוחות מבתי אופנה מובילים בעולם, טרנדים, טבע ועוד… אם תזכרו בפוסט שלי "איך טרנד נולד" תראו כי התהליך כמעט וזהה..

מכון פנטון בניצוחו של Leatrice Eiseman הוא למעשה מרכז מחקר אשר הקדיש את יעודו ללמוד צבע, והוא מורכב מצוות אנשי מקצוע במגוון רחב של תעשיות כולל אופנה, עיצוב מסחרי/תעשייתי, עיצוב פנים, אמנויות גרפיות, פרסום, קולנוע וחינוך אשר מתעסקים כל הזמן בללמוד כיצד צבע משפיע על תהליכי מחשבה אנושיים, רגשות ותגובות פיסיות.

אחת לשנה פנטון מוציאים חוברת טרנדים שכל מטרתה לספק לאנשי מקצוע הבנה טובה יותר של צבע ורמזים כיצד לנצל את הצבע בצורה יעילה יותר. מיטב המעצבים, הפרסומאים והיצרנים רוכשים את חוברת זו ובונים סביבה קולקציות שלמות.

והנה, גם חברת הגרה הקשובה לקורה בעולם העניקה לנו הצצה אל לוח ההשראה לסתיו והחורף הבאים אלינו ובו שמחתי לראות את תחזיתה של פנטון לצבעים הצפויים לשלוט בחורף הקרוב.

20160720_191134

 

ניתן להבחין בטרנד אחד חזק שהולך לשלוט בחורף הקרוב והוא הדפסים, משפחות גוונים ואלמנטים מהתרבות הפרואנית. אני מודה שמסקרן אותי לראות את האינטרפטציה היומיומית שהגרה יעניקו לעניין.

בין מגוון גלילי הבדים וחוטי התפירה עמד לו שולחן ועליו בחירת מעצבות הגרה למה שיהפוך להיות קולקציית הקפסולה לעונת המעבר, סתיו וחורף ואני כבר סימנתי לי את הפייבוריטים שלי – הנה הם לפניכם. תוהה מה ייתפר מהם אך יש בי תקווה לשמלה עתירת בד ארוכה מבד השיפון הלבן בעל הדפס הזהב שמוצג כאן למטה.

אם יש משהו שאני אוהבת בהגרה הוא העובדה שהם משתמשים בבדים מאד איכותיים ואכן כל בגד הגרה שיש לי, שורד מיליון התעללויות שכן יש לי 2 כלבים. גם לאחר ביליון כביסות, הבדים נראים כחדשים, התפירה איכותית והבגדים מלווים אותי לאורך זמן.

לאחר שנבחרת השראה ובדים, מלאכת העיצוב מתחילה ומועברת לאחר מכן לנייר גזירה, והנה הזדמנות לראות את אחד האנשים האדיבים בהגרה, מנכ"ל הרשת – מר סולי כרמי שמככב בחולצה ורודה וחושף בפנינו מעט מן התהליך. סלחו לי על הצילום הרחוק, אך יש סודות שלא מגלים 😉

20160720_194219

ומשם לגזירה ולתפירה ולמה שהופך להיות בגד לכל אישה בכל מידה. משם עברנו כילדות בחנות צעצועים אל גלריית הבגדים ממנה מעבירים את הביגוד אל חנויות הרשת.

אני חושבת שבילינו שם לפחות כשעתיים, מודדות ומשחקות עם כל בגד, אחסוך מכם את התמונות מטעמי צנעת הפרט אך תהיו בטוחים שלא השארנו שם ולו בגד אחד על קולב. וסולי, סולי בחיוך ענק חיבק אותנו, הודה לנו על ההערות וההארות שחלקנו ויותר מהכל נתן לנו תחושה שלמישהו באמת אכפת ועל כך… על כך הוא זכה בנאמנות שלי וגם אם הרענון הכה נדרש בהגרה יקח זמן, אני איתם.

כתיבת תגובה

