זוהרת בגיל 60 – איפור עור בוגר

מהו הסוד לאיפור עור בוגר ?
זו השאלה שאנו נתקלים בה באיפור אינספור פעמים.
לאחרונה החלטתי  להתעסק בשאלה הזו ולהביא בפניכם את מיטב הטיפים וההמלצות שלי מתוך שנים של ניסיון.

למטרת מאמר מקצועי זה בחרתי להיעזר באימי, אישה שעברה את גיל ה 60.
מאז שאני זוכרת את עצמי ואת ביתי, אימי תמיד הייתה מודל לאישה הזוהרת.
תמיד במיטב הבגדים והאביזרים, באיפור מוקפד ובתסרוקת מתאימה.
שם התחיל המסע שלי כמאפרת.

ועל כן בכל פעם שעליי לאפר אישה בעלת עור בוגר אני אוטומטית חושבת על אימי היקרה.

התמונות המצורפות צולמו על ידי במצלמה בייתית פשוטה בתנאים בייתים לחלוטין וללא התערבות גראפית וזאת משום שחשוב לי שתראו שאכן ניתן לעשות זאת גם בלי סטודיו מקצועי.

10

(מימין: עדנה גפני אחרי תהליך האיפור, משמאל: לפני תהליך האיפור)

1. שלב הבסיס הלא הוא הכנת העור ומריחת המייקאפ : הסוד באיפור עור בוגר הוא שלב ההכנה, זהו למעשה השלב הכי חשוב והוא זה שישפיע על התוצאה הסופית שתתקבל. חשוב לזכור כי בסופו של דבר הכל עניין של כמויות ובמקרה של עור בוגר "פחות חומרים = יותר בתוצאה" ככל שיהיו יותר שכבות חומר על העור כך יודגשו הקמטים ויתקבל מראה זקן ולא מחמיא.

התחילי את עבודת האיפור עם קרם לחות טוב או פריימר על מנת להכין את העור לשלב המייקאפ ,
תפקידו של הפריימר להכין את עורך לשאר תהליך האיפור, הוא מתקן פגמים, סוגר נקבוביות, מבטל ברק ועוד. המתיני מספר דקות על מנת לתת לו להיספג כראוי.

2. בחירת המייקאפ שלך : הכלל למייק אפ עבור עור בוגר הוא "כמה שפחות", שכבה עבה של מייק אפ/בסיס עלולה להדגיש את הקמטים ולכן אני מנסה ליצור שכבה דקה ככל האפשר, אפילו על חשבון חוסר הסתרה רק לא לגרום לקמטים להיראות יותר. אגב ברוב המקרים אני מוותרת על פודרה.

כיום השוק רווי במייקאפים מכל הסוגים והמינים. מניסיוני גיליתי כי המייקאפ האידאלי ביותר לעור בוגר הוא מייקאפ נוזלי עמיד כדוגמת "קולורסטיי" של רבלון או "דאבל וור" של אסתי לאודר.

אני אישית עובדת לא פעם עם המייקאפ הנוזלי של חברת TEMPTU המיועד לעבודה באייר בראש, מדובר במייקאפ נוזלי שגודל המולקולות שלו קטן מאד ועל כן אינו כבד על העור. יש נטייה לחשוב שמייקאפ מסוג זה לא יסתיר את כתמי הפיגמנטציה והפגמים השונים אולם רמת הכיסוי שלו גבוהה מאד ואפילו מפתיעה. יתרון נוסף המאפיין את מייקאפ זה הוא עמידותו היוצאת דופן. טרם נתקלתי במייקאפ שמסוגל להחזיק מעמד בלחות הישראלית מעל ל 12 שעות ללא כל פידור, למעט כמובן הדאבל וור של אסתי לאודר שהוא עמיד במיוחד, אך רמת הכיסוי שלו גבוהה מאוד.

אם את משתמשת בקונסילר נסי לערב מעט ממנו במייקאפ שלך ורק אז להניח אותו.
קונסילרים לרוב הם בעלי מרקם שמן וכבד יותר ולכן יש להם נטייה להיכנס לכל אותם קמטוטים מתחת לעין ועל כן להדגישם.

אם בכל זאת החלטת לפדר את פניך , על מנת שכמות הפודרה תהיה מינימלית הקפידי להמתין לסיום האיפור כדי לאפשר למייק אפ הנוזלי להתייבש מעט= בסיס לח יספוג יותר פודרה. ניתן להשתמש בפודרה דחוסה (קומפקט) ובמברשת סומק רכה ורחבה.

3. שלב הסומק : בחרי סומק במרקם מאט (שאינו מבריק) לאבקות מבריקות יש נטייה להדגיש קמטים, השתמשי במברשת רחבה ואיכותית העשוייה שיער טבעי על מנת למנוע היווצרות כתמים על העור. מאוד חשוב להיות קלילים על העור ולעבוד בשכבות , עדיף להוסיף ולא להאלץ להקטין את כמות הצבע.

4. איפור העיניים : הרשי לעצמך להיות נועזת בצבעים, נסי שילובים מיוחדים, זה שעברת את גיל 40 לא אומר שחום הוא הצבע היחידי שמותר לך לנסות.
אמנם אמרנו בסעיף הקודם שלאבקות מבריקות יש נטייה להדגיש קמטים אך זה לא אומר שיש להימנע מהן לחלוטין.
האזור שמתחת לגבה לרוב עדיין מתוח ונטול קמטים, הרשי לעצמך להניח מעט צללית אבקה מבריקה.
גם בזוית הפנימית של העין (חלקו של העפעף שקרוב לאף) ניתן להניח מעט צללית מבריקה.

5. איפור הגבות : הגבות מעניקות לפנים מסגרת ובמשך השנים לאחר מסכת התעללות כזו או אחרת הגבות התדלדלו ונעלמו להן. זכרי והקפידי להדגיש את גבותיך.
השתמשי במברשת זווית דקה ובצללית בגוון הגבות, מלאי את החורים בין השערות וטשטשי את הקו בעדינות.
הימנעי משימוש בעפרון שכן הקו החד שהוא יוצר מראה מלאכותי ופשוט רע.
אם השתמשת בצללית איכותית אין לך מה לדאוג, הצללית לא תימרח ותחזיק כל הערב.

6. איפור השפתיים: ככל שעוברות השנים נוצרים קמטוטים רבים באזור השפתיים, גלוסים ושפתונים נכנסים לקמטים אלו והתוצאה היא מפרצי צבע קטנים ולא מחמיאים באזור בשפתיים. הקפידי לתחום ולמלא את השפתיים בעפרון שפתיים ורק לאחר מכן להניח את השפתון ועליו את הגלוס.

ובצילום מקצועי:

mompro

17 מחשבות על “זוהרת בגיל 60 – איפור עור בוגר

    • הי נורית, אני אבדוק מה ניתן לעשות בנושא. חשוב להבין שגם אם אדגים איפור עיניים אחד הוא יתאים לבעלת אותו זוג עיניים. לכל אחת מבנה אחר, בעיות פיגמנטציה שונות וקמטוטים שונים ומשונים המאפיינים את הגיל ועל כן אני לא בטוחה שזה מה שיתן לך מענה. במידה ומעניין אותך אני מעבירה סדנאות איפור אישיות בהן את לומדת מה נכון ומה מתאים לך בנוחיות ביתך. הסנדאות אינן מכירתיות ולא לומדים בהן מה את כביכול חייבת לקנות וכל מיני דברי שקר כלשהו למינהם. אם מעניין אותך אשמח לשמוע ממך בצור קשר או בטלפון 0546733758

      אהבתי

  1. היי, המאמר שלך צריך להיות תלוי על קיר המאפרות הצעירות שמעמידים בדרכ בסניפים. אין להן שמץ מושג מהו עור בוגר ואישה הסובלת מגלי חום. אני עצמי למדתי איפור מקצועי איל מקיאג בשנת 2008 ותמיד תהיתי למה איןמפתרונות לעור בוגר. כל הכבוד על מאמר נקי וחף ממניירות. היום אני סובלת מגלי חום אדירים בעקבות טיפול נגד סרטן שד. לקח לי שנתיים למצוא מייק אם עמיד עם כיסוי לא מסכתי….שייסידו. האם המייק אפ שציינת ניתן לרכישה בארץ???האם התנסת בשייסידו החדש???לשם השוואה כמובן. תודה מראש ובהצלחה (@:

    אהבתי

    • הי ליאורה, שמחה שאהבת את הפוסט ותודה על המילים החמות. את טמפטו אני מזמינה בדרך כלל מחו"ל אבל לאחרונה גיליתי פה בארץ מייקאפ נפלא שמאד דומה לו בתכונות ואני ממליצה עליו בלב שלם. תוכלי למצוא אותו בכל סופר פארם והוא שייך לחברת לנקום. הוא נקרא miracle air de teint ואני חושבת שהוא מציין. נסי לתפוס אותו במבצעים כי הוא יקר. פעם אחרונה שבדקתי המחיר היה 255 ש"ח אבל קניתי אותו בהנחה של 40% אז יצא אפילו יותר זול מלקנות את קולורסטיי של רבלון. בנוסף גם פוטורדי של רבלון אחד הטובים בעיני, הוא עמיד כמו קולורסטיי אבל עדין יותר במרקם ובתחושה ונהדר לעור בוגר. מקווה שזה עוזר לך 🙂

      אהבתי

  2. נפלא! בחיפוש אחר מייק אפ הטוב ביותר לעור בוגר , הגעתי לפוסט , שכל כולו גילוי נאות ,
    אינו מתחכם ונדיב בטיפים – זה לא ברור מאליו .אנסה מספר טיפים .
    תודה על הכל ,

    סטלה

    אהבתי

    • לחלוטין כן. היתרון הכי גדול של איפור באייר בראש הוא היכולת שלו לכסות פגמים היטב מבלי להדגיש קמטים ולהראות ממש כמו עור שני. בנוסף, בגלל שהאיפור נעשה בהתזה, יש מעט מאד התעסקות עם העור שיכולה לגרום לגירוי רגישות, כמו כן האויר הקריר שיוצא מן האייר בראש מסייע בהרגעת העור וסגירת נקבוביות פעורות. לאימי הסובלת מסבוריאה ופיגמנטציה, האיפור באייר בראש אידאלי.

      אהבתי

  3. תודה על הכתבה האנושית והחכמה.
    האם תוכלי להמליץ על פריימר איכותי שמכיל כמה שפחות חומרים מעוררי אלרגיה?
    השתמשתי בפריימרים של " "סמשבוקס" ושל "בובי בראון " ,אבל אחרי תקופה קצרה הם גרמו לי
    לפצעים וצריבה בעיניים.
    בגלל הרגישות אני כבר כמה שנים לא מאפרת עיניים בכלל.
    כל עיפרון או צללית שניסיתי לקרב לעין מיד גרמה לדלקת.
    אני יודעת שזה מאוד אישי וכל אחת רגישה למוצר אחר, אבל אם יש לך נסיון עם מוצר שלא
    גרם לגרוי אצל אף אחת מהלקוחות שלך, אשמח לנסות (בזהירות..)

    בברכה ובתודה
    חן

    אהבתי

    • הי חן, תודה על תגובתך ועל כך שאת עוקבת. האמת שאין דבר כזה מוצר שלא גורם רגישות לאף אחת וזאת משום שלכל אדם רגישות אחרת למרכיבים שונים ומשונים. כן הייתי מנסה במקרה שלך לפנות לקוסמטיקה מקצועית כלומר מותגים כמו סוטיס, ג'יג'י, אנה לוטן, סבוקלם, כריסטינה ועוד ולמצוא מוצר שיסייע לך. אגב, פריימר לא חייב להיות פריימר בהגדרתו. אם יש לך סירום או קרם לחות טוב שמשפרים את מרקם עורך וטובים לך, השתמשתי בהם לפני תהליך האיפור. אני במשך תקופה מאד ארוכה השתמשתי פשוט בקרם לחות של דר' פישר שעשה עבורי פלאים עד שלעור שלי נמאס ממנו (נפלאות הסבוריאה).

      אהבתי

  4. אני אישה בוגרת, מעל 60 (קצת הרבה) מבקשת לדעת איפה ניתן להשיג את המייק אפ TEMTU וכמו כן קראתי גם שהמייק אפ של אסתי לאודר בשעות הלילה והערב גרוע. והיות וצפוי לי ארוע משפחתי ובודאי יהיו צילומים רצוי שהתמונות תצאנה סבירות. אודה לך מאד אם תעזי לי בבחירת המייק אפ. בתודה מראש, חיה.

    אהבתי

כתיבת תגובה