הרגלי עבודה נכונים למאפרת

שאלו אותי לא מזמן מה הופך מאפרת למאפרת טובה והשאלה הזו בהחלט מעסיקה אותי מידי יום שכן אני תמיד שואפת להיות מאפרת יותר טובה והרי ששנות ניסיון הן לווא דווקא פרמטר וגם לא המוצרים בהם היא משתמשת ובטח שלא הרעש שהיא עושה מכל עבודה שהיא עשתה בחייה. אז מה כן עושה את ההבדל ומה הייתי מצפה ממאפרת טובה.

אז נכון שעל פניו התשובה על השאלה הזו היא התוצאה הסופית, מראה האיפור שמתקבל וכמות הלקוחות המשבחים אבל גם פה אני חושבת שיש מעט בעייתיות כי יש דברים בסיסיים שגיליתי במהלך 11 שנות עבודתי שמאפרות או לא מודעות להן או מתעלמות מהן וחבל.

הדברים הבסיסיים האלו נקראים הרגלי עבודה נכונים ואלו הם הדברים הקטנים  לדעתי שהופכים מאפרת למאפרת טובה. אז אם את מחפשת מאפרת או שאת בעצמך מאפרת ששואפת ליותר ומעוניינת לשפר את אופן עבודתך, יש מצב שהפוסט הזה יעזור לך.

הרגלי ניקיון:
הרגלי ניקיון הם הדבר החשוב ביותר מבחינתי, מעבר לטכניקה, מעבר להכל !!!
אם נתקלת בתיק איפור מלוכלך יש פה בעיה, מוצרי איפור וכלי עבודתו של המאפר עוברים על עורם של אינספור אנשים ועל כן יש חשיבות אדירה לכל נושא ההגיינה. מברשות מלוכלכות או מוצרי איפור מזוהמים יכולים להעביר מגוון רחב של חיידקים ומחלות עור ללקוחותיכן. מעבר לאי הנעימות והסכנה הברורה לשלומן אתן פותחות שער למגוון תביעות משפטיות וזו רשלנות. אז אלו צעדים יש לנקוט על מנת לעשות זאת נכון ?

מגבונים היגיינים לידיים לניקוי מהיר ויעיל1. יש לנקות היטב את ידייך לפני שאת מתחילה לאפר. החזיקי מגבוני אלכוהול או ג'ל חיטוי או אפילו סתם בקבוק ספריי עם אלכוהול רפואי לחיטוי הידיים והמברשות.

2. אם את עובדת עם ספוגיות מייקאפ, אל תחסכי ודאגי כי לכל מאופרת יש ספוגית משלה, בסוף האיפור תוכלי להשאיר לה את הספוגית או לזרוק אותה. במידה ואת עובדת עם מברשת דאגי לרכוש כמה מברשות ואם אין ברירה אז שטפי אותן היטב בין מאופרת למאופרת והעבירי אותן חיטוי.

*מאפרות רבות ואני בניהן עברו לשיטת עבודה מתקדמת יותר וסטרילית יותר והיא שיטת האיפור באייר בראש. שכן בשיטה זו  אין שום מגע ישיר בין החומרים והמכשיר לעור המאופרת.

977368_10151592446887850_837590628_o

3. משטח עבודה סטרילי, מאפרות רבות מניחות את חומרי האיפור על גבי ידיהן ועובדות היישר מעורן לעור המאופרת, מעשה שעל פניו נראה להן הגיוני כי כך למדו בבית הספר לאיפור אך למעשה מדובר בתופעה שצריך להעלים מן העולם שכן היא רחוקה מלהיות הגיינית, אם כן מה ניתן לעשות במקום ?
נא להכיר את פלטת הערבוב המקצועית, מדובר בפלטת נירוסטה או אלומיניום עליה ניתן לערבב את חומרי האיפור בצורה נקייה, גם הפלטה הזו עוברת אצלי חיטוי בתחילת העבודה.
בעבר עבדתי עם פלטת הערבוב של מאק אך היא קטנה כל כך שבסוף תמיד יצא שכל השולחן התמלא לי בחומרים ועל כן היום אני עובדת עם פלטה גדולה יותר המגיעה עם ספטולה לאיסוף החומרים, דבר השומר גם על ניקיון מוצרי האיפור שלי.

4. שטיפת כל מברשות האיפור בסיום כל עבודה היא MUST , אין פה מקום לעצלות גם אם יש לכן אוסף מברשות מכובד כמו שלי ובו מעל ל40 מברשות. לרשותך מדריך ניקוי מברשות שפרסמתי כאן בעבר

5. חיטוי מוצרי האיפור עצמם: חדדי מעט את עפרונות האיפור לפני כל שימוש ונגבי את החוד בממחטת נייר לח מאלכוהול כך תסירי מעליהם את השכבה שנחשפה
mascarabrushלמזהמים והמתיני מעט על מנת שהאלכוהול יתנדף. שפתונים כדאי למרוח בעזרת מברשת ולחטא את השפתון באלכוהול 70% כאשר ראשו כלפי מטה ומיד לנגבו בממחט נייר. צלליות ניתן לרסס באלכוהול ואת המייקאפים הניחי על פלטת ערבוב בעזרת ספטולה כפי שציינתי בסעיף הקודם.

מניעה : אל תאפרי אזורים נגועים במחלה. השתמשי באפליקטורים חד פעמיים כאשר את עובדת עם מסקרה והקפידי להשתמש במברשות שפתיים או קיסמי אזניים.  במידה והמאופרת שלך סובלת מהרפס או שעורה תוכלי למנוע את הדבקת מוצרי האיפור שלך אם רק תעבדי נכון.

עירנות ובחירת מוצרי האיפור שלך:
כיום השוק מוצף במוצרי איפור שונים ומשונים וכולם טובים בעיני, לכל מאפרת ההעדפות שלה אך יש כמה כללים שלצערי הרבה מאפרות מקלות בהם בגלל חוסר מודעות אז הגיע הזמן להתיחס לעניין ואל תגידו "לא ידעתי, לא שמעתי"

1. תעשיית המזוייפים: אחת לתקופה אני נתקלת במישהי שמספרת לי בגאווה כי רכשה מוצר המעוטר בלוגו של חברת איפור מקצועית בשוק או בדוכן מפוקפק שכזה במחיר אפסי כמעט ולמרות שהיא בוודאות יודעת כי המוצר מזוייף וכי אותה חברה מעולם לא ייצרה אותו היא בכל זאת קנתה כי זה נראה טוב.
אז מעבר לעובדה שמבחינתי זיוף של מוצר איפור הוא הונאה לשמה קיים פה סיכון בריאותי לכל מי שתשתמש בו. מוצרי איפור בארץ ובעולם עוברים בדיקות מעבדה על מנת לקבל אישור מרשויות הבריאות השונות כמו ה FDA או משרד הבריאות הישראלי. מוצרים שהם למעשה זיופים לא נבדקים, לרוב מדובר במוצרים שיוצרו בסין בתנאים לא תנאים ואין לכן שום דרך לדעת מה הם מכילים. גם אם על פניו ניסיתן את המוצר ונראה לכן שהוא בסדר, אין לכן דרך לדעת מה הוא מכיל ומה הוא יכול לגרום בטווח הארוך, פשוט הימנעו מהפיתוי. אין לקנות מוצרים במקומות מפוקפקים ובטח לא כשאתן יודעות בוודאות שהן זיוף.

2. ערנות למצבם של מוצרים בתיק האיפור: אני מודה שגם אני סנטימנטלית לגבי מוצרים מסויימים אך מוצר שתוקפו עבר לא יהיה בתיק האיפור שלי, היי ערנית באשר לריח ,הצבע והמרקם של מוצרי האיפור שלך, אם את חשה בשינוי השליכי אותם לפח בלי רחמים ולו בגלל שהם מראים סימני קלקול. לרשותך מדריך תפוגת מוצרי טיפוח ואיפור

עזרה ראשונה

הכנה מוקדמת
1. אחד הדברים המעידים על מקצועיותה של מאפרת היא העובדה כי היא מוכנה לכל מצב ולכל דבר. הגדילי ראש והחזיקי בתיק האיפור שלך גם דדברים שאינם קשורים באופן ישיר לאיפור. באופן אישי כשאני יוצאת להפקות אני דואגת להחזיק ערכת עזרה ראשונה מלאה, כלי תפירה, טיפות עיניים בבקבוקונים חד פעמיים,  סכין גילוח, תכשירי הגנה מהשמש לצילומי שטח ולפעמים גם עוגיות הום מייד.

2.  אמנם בסעיף הראשון של הכנה מוקדמת ציינתי כי אני סוחבת איתי מעל ומעבר אך אין זה אומר שאני סוחבת את כל הבית. התיק שלי מאד ממוקד ועל כן כחלק מההכנה המוקדמת שלי, אני תמיד דואגת לשאול אם יש צורך במוצר מסויים או במשהו פחות סטנדרטי כמו ציוד לאפקטים מיוחדים או ציורי גוף, אל תשאירו דבר ליד המקרה וגם אל תסחבו מיליון מזוודות איתכם. אין טעם ! פשוט שאלו את המפיק או המפיקה או את מי שאחראי על העבודה.

inside2

*אם אתם עובדים עם אייר בראש, דאגו לקחת עמכם גם כבל מאריך, לא תמיד יש גישה קרובה לחשמל וכבל מאריך יכול להציל אותכם.

3. תרשימי פנים: חשוב להתכונן לעבודות איפור ביצירת תרשימי פנים ולו בשביל שנוכל לשתף את השותפים שלנו בהפקה בחזון שלנו, כמו כן ההכנה הזו תעזור לכם להגשים את האיפור כפי שדמיינתם אותו לעצמכם. התרשימים עוזרים לנו להתמקד בחזון שהצבנו לנו וגם עוזרים לנו בהחלטה ה"גורלית" מה לקחת איתנו לעבודה ומה לא. הוסיפו על התרשים הערות והבהרות לגבי המוצרים שאסור לשכוח בבית וכל העולה על רוחכם…

מודעות אישית
אין דרך קלה לדבר על העניין הזה אבל הרבה פעמים מודעות אישית יכולה להיות הדבר הקטנטן שיקבע אם תסגרי עבודת איפור או לא.

1. הקפידי על לבוש הולם, אם את יודעת שאת הולכת לאפר במשפחה דתית הקפידי על לבוש צנוע אף יותר, אני, שאני חילונית לחלוטין מקפידה כשאני עובדת במגזר הדתי להגיע עם חצאית או שמלה צנועה, אמנם פחות נוח לי אבל יותר חשוב לי לכבד את לקוחותי.

2. בישום, הימנעי מבשמים חזקים מידי ואם את מעשנת זכרי כי ריח הסיגריות נשאר בהבל פיך ובידייך, נקי היטב את שניהם, מומלץ אף להחזיק דאודורנט בתיק האיפור לחידוש במידה ויש לך יום עבודה ארוך.

3. עדינות, היי מודעת לכוח הפיסי שלך והקפידי לעבוד בעדינות עם ידייך, זכרי כי את עובדת באזורים רגישים כמו העיניים. אין להישען על ראשה של הלקוחה או לבקש ממנה תנוחות שונות ומשונות שיכולות להכאיב לה.

יחסי אנוש הקשבה
ואחרון חביב אך בהחלט ראשון לפני כל מה שכתבתי לעיל הוא סעיף "יחסי האנוש וההקשבה".
אומנים, אנחנו אנשים עם אגו שזקוקים להכרה באומנותינו ולרוב מאבדים קצת פורפורציות. היו אדיבים ללקוחות שלכם גם אם הם פחות נחמדים אליכם, ייתכן שזו ההתרגשות והלחץ מחשיבות המאורע שגורם להם להיות פחות סובלניים איתכם. חייכו, היו אסרטיבים והפגינו בטחון אך בשום פנים ואופן אל תפגינו בטחון עודף על גבול השחצנות. אל תחפרו לגבי כל אותן עבודות שעשיתן לפני מיליון שנה, את אף אחד זה לא באמת מעניין, את כן יכולה לשתף באנקדוטה פה ושם אבל תדעי גם לשמור מידע לעצמך ולצנזר.

ועוד פרט חשוב, לעולם אבל לעולם אל תצייני לשמצה לקוחות מעברך, חשבי אם את היית מוכנה ללכת לאיש מקצוע שמדבר רעות על לקוחותיו, מה עוד שמדינת ישראל קטנטנה ואין לדעת על מי תפלי שהרי כולם פה מכירים את כולם. לעולם אל תשמיצי מאפרת אחרת גם אם את חושבת שהיא לא מאפרת טובה, את זו שתראי לא טוב מהסיטואציה. לא סתם אומרים "סייג לחכמה שתיקה" אמצי את הגישה.

היי קשובה ללקוחותייך, רבות המאפרות שמגיעות לעבודת איפור בגישת ה " שבי ותשתקי" וזו טעות. לעיתים חיוך ושיחה קצרה עם המאופרת שלך תפיג כל חשש ודאגה, הסבירי לה מה את עושה ולמה. שאלי על אלרגיות או רגישויות מיוחדות, שאלי אותה מה יקל עליה את החוויה אם את רואה שהיא מעט חוששת, לנשים רבות המעמד מול המאפרת קשה ולו בגלל שהן נאלצות לוותר על שליטה, היי רגישה וקשובה לאורך כל הדרך ותגלי שגם את נהנית יותר מהעבודה וזוכה ליותר שבחים.

זכרי, אלו הדברים הקטנים שעושים את ההבדל. אמצי לך הרגלי עבודה נכונים ותגלי שעולם האיפור מעולם לא היה יפה כל כך.

מחשבה אחת על “הרגלי עבודה נכונים למאפרת

כתיבת תגובה