כך תבחרי את גווני האיפור שלך + הגרלה

היא הביטה בשפע הצלליות שעל השולחן, מאפרת בתחילת דרכה מבולבלת אל מול המגוון הרחב, עומדת עם המברשת ביד בזמן שאני עומדת לצידה והיא קפואה לחלוטין. "זה בסדר" אני אומרת לה, "מה שתבחרי יהיה בסדר"

לרוב בסדנת הרענון למאפרת שאני מעבירה אני נתקלת באותן שאלות, הרוב מבקשות חיזוק בהדבקת ריסים, איפור מעושן או איילינר אלא שהפעם השאלה שהוצבה בפניי היא איך לבחור מתוך כל הצלליות את הצלליות הנכונות ביותר.

יש דברים שאחרי 11 שנות עבודה נראים לי כל טרוויאלים ששכחתי עד כמה הם יכולים להיות מלחיצים בהתחלה. אני מודה, אני עובדת קצת שונה מאחרות, לרוב תמצאו אצל מאפרות פלטות מסודרות לפי צבעים ואילו אצלי הן מסודרות אחרת, לא לפי משפחות גוון אם כי לפי שילובים שאני אוהבת.

IMG_5354 copy

מתוך שולחן העבודה שלי

הגורמים לבחירת גווני האיפור שלנו שונים ומשונים אך מסתמנות 2 מגמות עיקריות בעניין.

המגמה הראשונה מתיחסת להתאמה לפיה גווני האיפור יותאמו לבגדים ולגוון העיניים וישארו באותה משפחה, כלומר שאם אני בעלת עיניים ירוקות או לחילופין לובשת בגדים ירוקים אז גם האיפור יהיה שלוחה שלהם ויהיה גם הוא על גווני הירוק

המגמה השניה דווקא מדברת על ניגודיות ומבוססת על תורת הצבע שלפיה צבעים מסויימים הם ניגודיים לאחרים ועל כן מדגישים אותם.

בספקטרום הצבעים קיימים 3 צבעי יסוד, אלו למעשה 3 הצבעים שלעולם לא תוכלו ליצור בערבוב והם: צהוב, אדום וכחול. כאשר נערבב בינהם החיבורים יצרו גוונים ניגודיים, הנה כך:
משולש הצבעים, כל הזכויות שמורות לשחר גפני

אז אם נתרגם זאת למילים:
ערבוב של צהוב וכחול = ירוק הניגודי לאדום
ערבוב של צהוב ואדום = כתום הניגודי לכחול
ערבוב של כחול ואדום = סגול הניגודי לצהוב

אז איזו מבין 2 המגמות עדיפות יותר ? כיצד עדיף שנבחר את גווני האיפור שלנו ?
באופן אישי אני מתחברת יותר למגמה השניה, לטעמי עבודתה של מאפרת חייבת להתבסס על תורת הצבע שכן עליה להתחשב בגורמים כמו גוון העור של הלקוחה, גוון העיניים, השיער, הביגוד ועוד… אין זו מלאכה קלה, במיוחד נוכח מגוון הצלליות העצום שכל מאפרת וכל אישה מחזיקות בתיק האיפור שלהן אך מטרתה בראש ובראשונה להדגיש את האלמנטים היפים ביותר בפני המאופרת ולרוב אלו עיניה.

רבות מכן תוהות לגבי המגמה הראשונה, האם זה באמת לא נכון לאפר עיניים כחולות בכחול ? האם זה לא ידגיש אותן עוד יותר ? הביטו הדוגמאות הבאות ותענו בעצמכן :

הדגמת צבעים כחול כל הזכויות שמורות לשחר גפני

אילו מן הגוונים יותר בולטים, כחול ברקע כחול או כתום ברקע כחול ?
הדגמת צבעים אדום כל הזכויות שמורות לשחר גפני

אילו מן הגוונים יותר בולטים, אדום ברקע אדום או ירוק ברקע אדום?

פתאום הכל מתבהר, פתאום מבינים כי תורת הצבע עובדת וכי יש בה המון הגיון ואם נעבוד לפיה נגלה כי בחירת הגוונים פשוטה יותר, למעשה ברגע שתבינו אותה תבחינו בדברים שמעולם לא הבחנתם בהם כמו סדר הצלליות בפלטת צלליות מוכנה הנמכרת בחנות, מאחורי מיקום הצלליות קיימת חשיבה רבה על מנת שתראה אטרקטיבית ככל האפשר והגוונים יחמיאו זה לזה.
222
בפלטת הצלליות שלעיל  הניחו בכוונה את הגוון הירוק הניגודי לאדום ולמשפחת הכתומים אל מול צללית כתומה וזאת על מנת ששתיהן תדגשנה זו את זו. ברשת קיימים לא מעט תרשימים המנסים להקל על כולנו בבחירת הגוונים אך אם תביטו בהם תגלו כי כולם מבוססים על התורה הפשוטה שהצגתי כאן.
תרשים בחירת גווני צלליות255653_535414793166887_87206310_n

לאחרונה גם בתחום הריסים המלאכותיים החלו לעבוד לפי תורת הצבע, חברת ארדל אשר כתבתי עליה פה כבר בעבר השיקה לאחרונה ריסים שמטרתן להדגיש את גוון העין שלך ואם תביטו בגוונים השונים תראו כי גם מה אמצו את תורת הצבע.


בקולקציית Color impact תמצאו מספר גווני ריסים:
ריסים בצבע יין- להבלטת עיניים, חומות, כחולות ואגוז.
ריסים בצבע כחול חזק- להבלטת עיניים חומות, כחולות ואגוז.
ריסים בצבע כחול מעודן- להבלטת צבע עיניים ירוקות, חומות ואגוז.
ריסים בצבע שזיף סגול- להבלטת עיניים חומות ואגוז.
ריסים בצבע ירוק- להבלטת עיניים חומות ואגוז.

אחד היתרונות הגדולים של ריסים אלו נעוץ בעובדה שלא תמיד בא לנו להתאפר בצלליות, לפעמים פשוט בא לנו לעשות בסיס טוב ( מייקאפ, קונסילר וסומק ), לחתום במסקרה ובגלוס וללכת, אלא שמסקרות צבעוניות בגוונים הנכונים קשה למצוא והן גם לעיתים יכולות לגרום לנו להיראות קצת יותר מידי, הריסים של ארדל משתלבים יפה אל תוך שורת הריסים הטבעית ולמעשה רק מעניקות דגש של גוון ניגודי לגוון העין.

לטובת הפוסט הנוכחי חברת ארדל תעניק ל 3 מכן סט ריסים מקולקציית Color impact , כל שעליכן לעשות הוא להירשם לעדכונים מהבלוג שלי (בסרגל משמאל תמצאו אפשרות להרשמה) ולהשאיר תגובה המספרת מהו גוון עינייך ואילו גווני איפור את נוהגת לבחור לעצמך.

ב1.7.2013 תיערך הגרלה ויוכרזו כאן הזוכות, אנא הקפידו לבדוק מי מכן זכתה וצרו עימי קשר אם זכיתן על מנת שאוכל לקבל מכן פרטים למשלוח הריסים. במידה ובמשך שבוע ימים זוכה לא תיצור קשר, תוגרל אחרת במקומה. את שמות הזוכות אפרסם גם בעמוד הפייסבוק שלי "שחר גפני איפור אמנותי" ואתן בהחלט מוזמנות גם לשם.

אז בהצלחה לכולכן ומקווה שהפוסט הזה עשה מעט סדר בבלאגן וסייע לכן בהחלטה כיצד לבחור את גווני האיפור שלכן.

23 מחשבות על “כך תבחרי את גווני האיפור שלך + הגרלה

  1. עיניים כחולות-אפורות בהירות, נוטות לפעמים לטורקיז. לרוב אוהבת סגולים וגוונים של זהב וברונזה אם אני רוצה להדגיש את צבע העיניים 🙂

    אהבתי

  2. פוסט נפלא ומאד מעניין, נהנתי לקרוא!
    אני בעלת עיניים חומות ואוהבת לאפר אותן בגוונים ירוקים (בעיקר טורקיז) ולאירועים מיוחדים בגווני סגול..

    אהבתי

  3. יש לי עיניים חומות דבש ואני הולכת בדר"כ על איילינר אבל אם זה צלליות אז אני הולכת על סגולים או זהובים..מצאתי גם שעיפרון ירוק בתוך העין נותן לעיניים שלי צבע ירוק מעט…

    מחכה ליום שתקחי אותי כבר לעזור לך 😛

    אהבתי

  4. נרשמתי לעדכונים במייל 🙂
    יש לי עיניים חומות. האמת היא שאני ממעטת לאפר את העיניים, ואם אני כבר מאפרת אותן אני משתמשת בדרך כלל בגוונים סולידיים (ומשעממים) חומים, ורדרדים, בז'ים וכד'.
    בהצלחה!

    אהבתי

  5. פוסט נהדר וברור.
    עיניי חומות ואני ביום יום משתמשת בעיקר בחומים- לאירועים זה יכול להיות סגולים, ורודים, קצת טורקיז.

    אהבתי

  6. יש לי עיניים ירוקות, ואני בד"כ אוהבת איפור צבעוני בסגול או ירוק.
    כשזה פחות מתאים מבחינת לבוש או אירוע, שילוב של גוונים ברונזיים (כהה ובהיר יותר) נותנים גם תוצאות יפות.

    אהבתי

  7. פוסט נפלא, למדתי דברים חדשים!
    אשמח מאוד אם תייעצי לי לגבי צבע עין מורכב (כמובן לא חייבת : )

    צבע העיניים שלי לפעמים נראה כמו חום "רגיל" בהיר אבל לא מאוד, לפעמים זה נראה ממש כמו דבש/נחושת בהיר עד בהיר מאוד, ובתנאי תאורה מסויימים במקום הדבש/נחושת רואים מעין הילה ירוקה קצת כהה שמתחילה מההיקף החיצוני לכיוון החלק הפנימי וכאילו נהפכת בהדרגה לחום "רגיל". באילו צבעים כדאי לי להשתמש כדי להדגיש את הנחושת/דבש הבהיר ובאילו צבעים כדאי לי להשתמש כדי להדגיש את הירוק?

    אהבתי

    • הי "קרואסון שקדים" בגדול גם פה תורת הצבע יכולה לעזור לך, על מנת להדגיש את הגוונים היותר ירוקים שבעינייך נסי להשתמש בגוונים הניגודיים ממשפחת האדומים, בורדו וסגול חם יכולים לעשות את העבודה, ואילו כדי להדגיש את גווני הנחושת והדבש דןןקא ירוקים יכולים לעשות את העבודה. בגדול הרעיון הוא להניח צבע ניגודי לצבע שאת רוצה להדגיש. אין זה אומר שלא בא לי לפעמים להתאפר בירוק (לי יש עיניים ירוקות) אבל אני תמיד אשלב בירוק עוד גוון ניגודי שישבור קצת וידגיש אותן.

      אהבתי

      • היי, תודה על התשובה 🙂
        אני בד"כ משתמשת בצללית קרם בצבע נחושת מוזהבת, בעיקר בגלל שהיא נטרלית ונוחה מאוד לאפליקציה מהירה ויכולה "להחזיק" את הלוק בפני עצמה. מה את חושבת על שילוב שלה עם סגול/בורדו? זה יעבוד כדי להדגיש את הירוק ועדין לשמור על מראה מתאים ליום-יום?

        אהבתי

        • נשמע לי מצויין. אני באופן אישי מאד נועזת בשילובים שלי. הכי חשוב בעיני להתנסות ולהעז, אולי אפילו תגלי שילוב מיוחד שאת מאד אוהבת ובחיים לא היית חושבת עליו עד לרגע זה.

          תנסי, מקסימום מה כבר יכול לקרות 🙂

          אהבתי

  8. יש לי עיניים חומות-ירוקות. אני בדרך כלל מורחת במקום אייליינר עיפרון טורקיז זוהר ומשלימה עם צלליות ירוקות או בגווני זהב-אדמה. לעיתים מאד מאד רחוקות אני משתמשת בעיפרון סגול

    אהבתי

  9. גוון העיניים שלי הוא חום, אני נוהגת להתאפר בעיקר בגוונים טבעיים, סגולים, ורודים (והאמת שמאז שרכשתי את פלטת ה- 88 התחלתי להתפרע ממש)!

    אהבתי

כתיבת תגובה